Zit te twijfelen tussen Mercedes C36 AMG OF C32 AMG ??

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

05 apr 2015 16:28

Een mooie originele onverprutste C36AMG vind ik helemaal :goedzo:
Wat mij betreft gaat het om het gevoel wat een auto je geeft.
En als dat goed zit, wat maakt het uit dat een paar diesels je bij kunnen houden?

In de regen en sneeuw valt dat trouwens nog maar te bezien ;)

De C32 zit in de koets van een 203 +o( :sst:
Dus liever de C36 wat mij betreft. Wil je meer fut, dan de C43 AMG nemen.

Zowel de C36 als de C43 zijn geheide waardestijgers, bij de C32 kan je dat voorlopig vergeten.

Wat je ook doet, kies een perfect onderhouden auto en doe een aankoopkeuring.
Succes!
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05 apr 2015 16:44

bofkont schreef:Vind ik eerlijk gezegd nogal wat overdreven dat een een C36 niet vlot is, een C36 AMG heeft 280pk en zit rond de 6.7 sec op de honderd.
Er zijn niet veel 4 cilinders diesels die dat ook doen.
nee hoor - dat is echt niet overdreven...ik heb veel rondgereden in 2 verschillende C36ers (ik heb jaren terug diverse san francisco - los angeles en terug - trips met die 2 C36ers afgelegd) - diezelfde trip (en al het daarbij horende plaatselijke heen-en-weer verkeer) heb ik ook diverse malen met een C43 een CLK55 en diverse andere benzen afgelegd en de C36s waren gewoonweg ronduit langzaam en dat in combinatie met een luidruchtige motor (de ene C36er erger dan de andere)

die cijfers op papier zijn allemaal mooi en wel maar neem maar van mij aan dat een pittige diesel met HOLD functie vele malen sneller weg is bij een stoplicht dan bijvoorbeeld een C36 en dan doen die 0-100 cijfers op papier weinig tot niets ter zake (met onze E320CDI ben ik - ook bij een droog wegdek - sneller weg dan met onze E55...en die hebben allebei HOLD)

met een hedendaagse 4 cillinder blijf je amper tot niet achter op een C36 en met een beetje krachtigere 4 cillinder motor rij je die C36 waarschijnlijk nog zoek ook...in 1993 was zo'n C36 best grappig maar nu - 20 jaar later - komt die gewoonweg niet meer mee

de C43 (of ook de CLK55) is echt een vele malen betere/snellere auto dan dat de C36 ooit had kunnen zijn...die M104 motoren zijn het gewoonweg (net) niet

greetingz,
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

05 apr 2015 16:53

Van de W/S 202 zijn er ook een handvol C55's gemaakt :)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

05 apr 2015 17:05

MBenzNL ,

Bedankt voor je toelichting, ik heb zelf dan ook geen ervaring met de C36, je zult dan ook ongetwijfeld gelijk hebben.
Trouwens wel een mooie route dan heb je afgelegd, niet verkeerd met zulke mooie wagens :goedzo:
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

05 apr 2015 17:23

bofkont schreef:Trouwens wel een mooie route dan heb je afgelegd, niet verkeerd met zulke mooie wagens :goedzo:
dat valt wel mee hoor...de I5 is een enorm saaie weg om overheen te rijden (in mijn geval was dat ook meestal nog snachts) - de PCH daarentegen is een stuk leuker (niet met een mustang cabrio - wel met een E500 en/of E55 (allebei 211))

greetingz,
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

05 apr 2015 17:29

MBenzNL

:goedzo:
Joost Mercedes benZ
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2015 15:10

08 apr 2015 02:26

Hartelijk bedankt voor jullie reacties !
Moet dus nog maar eens goed nadenken of ik wel een C36 AMG moet nemen of dan tog maar voor een C43 AMG moet gaan kiezen !!??

MVG Joost
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20709
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 apr 2015 08:41

Joost Mercedes benZ schreef:Moet dus nog maar eens goed nadenken of ik wel een C36 AMG moet nemen of dan tog maar voor een C43 AMG moet gaan kiezen !!??
nee - daar hoef je juist NIET over te denken

greetingz,
Gebruikersavatar
georgeske
Forum Held
Berichten: 1014
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
Locatie: brecht

08 apr 2015 09:21

Op de belgische site van kapaza staat een c 43 te koop, en ook een c 43 combi met kleemann tuning. Ik zou zeggen, kijk daar eens en misschien vind je wel iets.


Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

08 apr 2015 21:25

Ik heb geen ervaring met de C36.
Ik heb reeds 4 jaar een C32 break en vind deze nog steeds zalig. Een wolf in schaapskleren die het sputje in 5.4 sec doet op voorwaarde dat je grip hebt.
Verder heel veilig dankzij ESP. Enkel uitschakelen als je heel uitgeslapen bent.
Ik zou geen andere willen. Een C55 en C63 zijn nog leuker maar te solidair met de schatkist.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

08 apr 2015 21:36

5,4 seconde van 0 naar 100??? Zo dan! Dat had ik niet verwacht. Mijne doet er met 347pk ongeveer een seconde langer over. Dat had ik van een C32 niet verwacht. :o :applaus: :goedzo: :goedzo: :goedzo:
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

08 apr 2015 21:41

Lichter en met een blaaspijp erop toch?
Logboek S500.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

08 apr 2015 21:46

C32 en Google:
Bijlagen
Deze zal het wel niet zijn.....
Deze zal het wel niet zijn.....
image.jpg (168.17 KiB) 431 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

08 apr 2015 22:03

iig wel genoeg bhp!!

Zou het passen in een w203 of zou het dan een s203 moeten worden?

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

08 apr 2015 22:06

Da's een hoop geschakel met zo'n toerenbereik :lol:
Logboek S500.
Plaats reactie