Nieuwe C-Klasse Limousine en Estate (BR206) debuteren gelijktijdig en zijn geavanceerder dan ooit.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De verkoopvrijgave van de C300e is al 2x uitgesteld en staat nu voor begin oktober.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Klopt, bij de verkoopvrijgave wordt de prijslijst vrijgegeven en kan de dealer de auto bestellen.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Wat is eigenlijk de reden van de verschuiving? Dat je niet direct kunt produceren snap ik, maar prijzen bekend maken staat daar toch enigzins los van? Zijn ook al rijdende tests inmiddels.
Gaat voor mij erg krap worden om hierop te wachten helaas
Denk/verwacht dat de prijs van de nodige chips agv het tekort mogelijk (flink) zou kunnen stijgen en dat MB niet voornemens is deze verhoogde kosten (alsmede de hieruit volgende kosten zoals productie staking, opslag auto's, etc) voor haar rekening wenst te nemen.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Dat geldt voor alle modellen toch...David_O schreef: ↑24 aug 2021 15:05 Denk/verwacht dat de prijs van de nodige chips agv het tekort mogelijk (flink) zou kunnen stijgen en dat MB niet voornemens is deze verhoogde kosten (alsmede de hieruit volgende kosten zoals productie staking, opslag auto's, etc) voor haar rekening wenst te nemen.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Bij een nieuw model horen ook frisse nieuwe kleuren.
gr. Jan
gr. Jan
- Bijlagen
-
- 05bd617f0fac59438c5ef4ce0684a1cc.jpg (73.88 KiB) 2559 keer bekeken
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
En als je niet kunt wachten?
Nu met hoge korting een nieuwe W205,
direkt leverbaar
gr. Jan
Nu met hoge korting een nieuwe W205,
direkt leverbaar
gr. Jan
- Bijlagen
-
- DSC05317.JPG (109.89 KiB) 2553 keer bekeken
-
- DSC05318.JPG (93.07 KiB) 2553 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
vandaag voor het eerst deze nieuwe C van dichtbij bekeken en het eerste dat opviel waren die ontzettend extreem lelijke hoofdsteunen die ze op de voorstoelen hebben gezet (en dan vooral als je daar vanaf de achterbank naar moet kijken)...wie heeft dat bedacht, en (erger nog) wie heeft dat akkoord bevonden???
greetingz,
greetingz,
Eens, maar daar zijn de prijzen al van vastgesteld en gecommuniceerd aan het publiek, dus daar dient MB zich aan te committeren. Ben benieuwd wat er voor de bestaande modellen gaat gebeuren met de prijzen per 01-01-2022.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Klopt, maar vind ik geen strak plan. Dan rij je bij voorbaat in een oud model.Janbre190jb schreef: ↑24 aug 2021 19:58 En als je niet kunt wachten?
Nu met hoge korting een nieuwe W205,
direkt leverbaar
gr. Jan
Overigens niets mis mee, maar ik ga het niet doen in ieder geval.
Alleen zijn de alternatieven beperkt. De GLC is ook aan een update toe qua interieur. Dan is er binnen het merk geen (betaalbaar) alternatief meer.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
MB dient zich er niet aan te committeren, het zijn altijd adviesprijzen en ze kunnen gewoon de prijzen omhoog gooien als er tekorten zijn ten opzichte van de vraag. Mercedes voert wel vaker prijswijzigingen door, evenals wijzigingen in uitrustingspakketten en combinatie.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Terug van de dealer omdat de huidige C een B1 beurt moest.
De te leveren C zou in aug/september komen, dat werd oktober en nu moet ik rekenen op december
De te leveren C zou in aug/september komen, dat werd oktober en nu moet ik rekenen op december
CLA 180 Business Solution AMG 2017-2019
C160 W205 Business Solution AMG 2019-13 dec 2021
C180 W206 Luxury Line ……13 dec 2021-heden
C160 W205 Business Solution AMG 2019-13 dec 2021
C180 W206 Luxury Line ……13 dec 2021-heden
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Deze week geheel ongepland een rondje mogen maken met de W206 (waarvoor dank aan de bekende dealer).
Na het afgeven van de nieuwe C stond de eigen weer klaar, dus daar zat ik weer met 5 minuten in. Zelfde wegen gereden en mij valt het volgende op:
+ Naar mijn mening een geslaagd ontwerp, zowel van binnen als van buiten (alhoewel de neus van de 'normale' varianten (zonder AMG Line) wat minder geslaagd is).
+ Afwerking is (op het oog / qua gevoel) dik in orde. Voor mij op een hoger niveau dan de 205 die ik toch vond teleurstellen.
+ Nieuwe MBUX ziet er chic uit en werkt snel. Fijn dat de instellingen van de HVAC altijd zichtbaar zijn.
+ Je kan behoorlijk laag zitten, lager dan wat in de mijne mogelijk is.
+ De automaat (9G-Tronic) reageert adequaat en comfortabel.
+ Starten met de ISG is de eerste keer een bijzondere gewaarwording.
+/- Qua NVH en stuurgedrag geen upgrade. Niet dat het slecht is (integendeel!), maar je zou toch iets qua verbetering verwachten van zo'n nieuw model?
+/- Wellicht een kwestie van wennen, maar ik kreeg last van m'n onderrug tijdens het rijden. De lendensteun kon mij helaas geen verlichting bieden. Voor de wat grotere mensen onder ons zijn de stoelen daarnaast te smal, de sportstoelen in de W204 bieden meer comfort.
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
- Het remmen vond ik onbegrijpelijk vaag. Wellicht te maken met de regeneratie van het EQ Power-systeem (de C200 is een mild hybrid), maar het pedaal was ontzettend sompig en gaf geen vertrouwen in situaties waarbij hard remmen nodig was. Dit exemplaar had naar mijn idee ook geen BAS Plus, maar dat kan je de auto niet kwalijk nemen.
- Wel dodehoekwaarschuwing, geen Distronic+? Blijkbaar is het 'rijassistentiepakket plus' tegenwoordig opgeknipt.
- De standaardspeakers.. Jeetje. Daar mogen ze zich toch voor schamen in Stuttgart. Dit zijn niet de standaardspeakers die toentertijd in de W204/W212 etc. werden geleverd, die waren namelijk veel beter. Ik zal geen oneerlijke vergelijking maken met de H/K Logic 7 in mijn C, maar ik mag mij soms ook verplaatsen in een 2020 e-Golf. In deze auto zitten ook de standaardspeakers en die klinken op elk vlak 1000x beter dan wat er in de W206 aanwezig is. Weinig premium aan.
Goede auto, maar buiten de infotainment voor mij meer een evolutie dan een revolutie. En op sommige punten een stap achteruit. Dit gaat 'm niet worden.
W213 dan maar?
Na het afgeven van de nieuwe C stond de eigen weer klaar, dus daar zat ik weer met 5 minuten in. Zelfde wegen gereden en mij valt het volgende op:
+ Naar mijn mening een geslaagd ontwerp, zowel van binnen als van buiten (alhoewel de neus van de 'normale' varianten (zonder AMG Line) wat minder geslaagd is).
+ Afwerking is (op het oog / qua gevoel) dik in orde. Voor mij op een hoger niveau dan de 205 die ik toch vond teleurstellen.
+ Nieuwe MBUX ziet er chic uit en werkt snel. Fijn dat de instellingen van de HVAC altijd zichtbaar zijn.
+ Je kan behoorlijk laag zitten, lager dan wat in de mijne mogelijk is.
+ De automaat (9G-Tronic) reageert adequaat en comfortabel.
+ Starten met de ISG is de eerste keer een bijzondere gewaarwording.
+/- Qua NVH en stuurgedrag geen upgrade. Niet dat het slecht is (integendeel!), maar je zou toch iets qua verbetering verwachten van zo'n nieuw model?
+/- Wellicht een kwestie van wennen, maar ik kreeg last van m'n onderrug tijdens het rijden. De lendensteun kon mij helaas geen verlichting bieden. Voor de wat grotere mensen onder ons zijn de stoelen daarnaast te smal, de sportstoelen in de W204 bieden meer comfort.
- Ik had de C200 (204 pk/300 nm) mee. Op papier net zo sterk als mijn C250 (204 pk/310 nm), maar totaal niet te vergelijken qua rijervaring. Bij de C200 moest ik het pedaal echt stevig indrukken, paar versnellingen terugschakelen en vervolgens kwam het tempo erin. Mijn C250 (7G-Tronic Plus) kan je daarentegen heel 'lui' rijden op de snelweg en voordat je het weet zit je op snelheden die niet helemaal (helemaal niet) legaal zijn zonder terug te schakelen. Voor mijn gevoel moet er iets te veel 'getrapt' worden met de 200 om lekker door te rijden. Past niet helemaal in het plaatje icm comfort.
- Het remmen vond ik onbegrijpelijk vaag. Wellicht te maken met de regeneratie van het EQ Power-systeem (de C200 is een mild hybrid), maar het pedaal was ontzettend sompig en gaf geen vertrouwen in situaties waarbij hard remmen nodig was. Dit exemplaar had naar mijn idee ook geen BAS Plus, maar dat kan je de auto niet kwalijk nemen.
- Wel dodehoekwaarschuwing, geen Distronic+? Blijkbaar is het 'rijassistentiepakket plus' tegenwoordig opgeknipt.
- De standaardspeakers.. Jeetje. Daar mogen ze zich toch voor schamen in Stuttgart. Dit zijn niet de standaardspeakers die toentertijd in de W204/W212 etc. werden geleverd, die waren namelijk veel beter. Ik zal geen oneerlijke vergelijking maken met de H/K Logic 7 in mijn C, maar ik mag mij soms ook verplaatsen in een 2020 e-Golf. In deze auto zitten ook de standaardspeakers en die klinken op elk vlak 1000x beter dan wat er in de W206 aanwezig is. Weinig premium aan.
Goede auto, maar buiten de infotainment voor mij meer een evolutie dan een revolutie. En op sommige punten een stap achteruit. Dit gaat 'm niet worden.
W213 dan maar?