Ik zag dit al in het technisch report en op de auto zelf.
Waarom heeft Mercedes voor een MY 2019 C300 het Type 204 gegeven ipv 205 ?
Waarom geeft Mercedes een 2019 C300 het Type 204 ipv 205
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2019-08-14 om 09.07.12.png (187.96 KiB) 918 keer bekeken
W205 C300 2019
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat is geen tikfout - dat is bewust en dat heeft mercedes met meerdere modellen gedaan en in alle gevallen is er nog een stuk(je) chassis uit het oude model gebruikt
in dergelijke gevallen is het dan meer een facelift dan een nieuw model en wat mij is verteld heeft men dat gedaan om zo het oude aircogas te mogen blijven gebruiken in plaats van verplicht over te moeten stappen op het brandbaardere 1234yf
greetingz,
in dergelijke gevallen is het dan meer een facelift dan een nieuw model en wat mij is verteld heeft men dat gedaan om zo het oude aircogas te mogen blijven gebruiken in plaats van verplicht over te moeten stappen op het brandbaardere 1234yf
greetingz,
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Is bij vele modellen. Heeft veel net typegoedkeuring te maken (inclusief het aircogas)
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Bovenstaand dus. Door een stuk bodemplaat uit een oud type te gebruiken kan de auto door het leven gaan als vernieuwde bestaande generatie, en zo meeliften op goedkeuringen voor dat oudere model voor allerlei systemen. Zo kon Mercedes dus inderdaad onder andere voorkomen dat ze verplicht dat nieuwe 1234yf moesten gebruiken waar ze zelf totaal geen fan van zijn.MBenzNL schreef:dat is geen tikfout - dat is bewust en dat heeft mercedes met meerdere modellen gedaan en in alle gevallen is er nog een stuk(je) chassis uit het oude model gebruikt
in dergelijke gevallen is het dan meer een facelift dan een nieuw model en wat mij is verteld heeft men dat gedaan om zo het oude aircogas te mogen blijven gebruiken in plaats van verplicht over te moeten stappen op het brandbaardere 1234yf
greetingz,
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Stond ook in het chassis. Terwijl het toch een facelift is van de W205. Maar zal inderdaad te maken hebben met goedkeuringen ed
W205 C300 2019
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:11
- Mercedes-Benz: W222 S500e
- Specialisatie: Elektronica
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Dan is dat bij mij ook geen foutje.... Ik had een tijdje geleden ook opgemerkt dat mijn w205, 204 op de papieren had staan....
W222 S500e
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)
W205 c180 (verkocht)
W221 s500 (verkocht)
W220 s500 (verkocht)
W140 s500 (verkocht)