We hebben vorige week een 117er CLA voorzien van 45er AMG remmen en wat andere originele opties en (gekleurde) accenten.
Voor de AMG remmen moesten er andere fuseelichamen gemonteerd worden (iets wat niet nodig was geweest als de auto al sportremmen af fabriek had gehad) en werd de ruimte voor de velgen wel erg krap (de 45ers worden geleverd met velgen die 6mm verder naar buiten staan).
Verder zijn beide bumpers voorzien van een originele rode sierstrip (van het P84 "sport edition" pakket), is er een zwarte (want nachtpakket) kofferklep spoiler (optiecode U47) gemonteerd, is er een verlichte mercedes ster gemonteerd en is de auto voorzien van het originele alarmsysteem (opties 551 & 882).
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
117er CLA met AMG remmen en rode bumperlijsten
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de auto met standaard remmen
- DSC00465.jpg (80.63 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met standaard remmen
- DSC00459.jpg (79.11 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met standaard ster en zonder rode sierstrip in de voorbumper
- DSC00467.jpg (79.69 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto zonder kofferklep spoiler en zonder rode sierstrip in de achterbumper
- DSC00470.jpg (68.68 KiB) 7049 keer bekeken
-
- ...zonder fuseelichaam...
- DSC00473.jpg (97.02 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met AMG remmen en met rode sierstrip in de voorbumper
- DSC00490.jpg (76.45 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met AMG remmen
- DSC00493.jpg (76.93 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met AMG remmen
- DSC00692.jpg (80.66 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met AMG remmen
- DSC00605.jpg (76.21 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met AMG remmen
- DSC00603.jpg (82.28 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de auto met rode sierstrip in de achterbumper en met zwarte kofferklep spoiler
- DSC00601.jpg (74.31 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de knoppen tbv het ingebouwde alarmsysteem
- DSC00696.jpg (58.54 KiB) 7049 keer bekeken
-
- de verlichte mercedes ster
- DSC00763.jpg (37.07 KiB) 7049 keer bekeken
-
- nog 1 keer: de AMG achterrem...
- DSC00497.jpg (66.3 KiB) 7049 keer bekeken
-
- ...en de AMG voorrem
- DSC00494.jpg (64.86 KiB) 7049 keer bekeken
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
Mooi
Nog amg remmen liggen voor een s212 ?
Nog amg remmen liggen voor een s212 ?
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Zien we daar de eerste foto van een deel van Steve?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wel zo slim toch om daar iets op te smeren als je je wielen los wilt krijgen bij een lekke band.plorie schreef:Zie ik daar nou pasta op de naafvlakken van de schijven??
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Op de centreerring wel, NIET op de naaf. Daar moet de wrijving voor aandrijving en remmen van komen. Zo niet, dan worden je bouten belast op afschuiving/buiging. Daar hebben we een hele tijd geleden al een voorbeeld van gezien hier.
Logboek S500.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
wielbouten die afbreken, breken af omdat ze veel te hard aangeknald zijn (geweest) - je kent het wel: die monteurs die met een luchtsleutel wielbouten aanknallen ...auto's die elders in onderhoud zijn en waar je simpele wielen met een grote hamer van de naaf los moet proberen te slaan hebben we hier al te vaak gehad (om over de niet los te krijgen remschijven maar te zwijgen)...theorie en praktijk zijn 2 totaal verschillende dingen en dat een beetje vet theoretisch niet optimaal is, weegt niet af tegen het profijt in de praktijk (IMHO)plorie schreef:Daar hebben we een hele tijd geleden al een voorbeeld van gezien hier.
als onze klanten met een lekke band onderweg staan dan kunnen ze zelf een wiel wisselen omdat ze EN de bouten los kunnen krijgen zonder dat de wielsleutel in het gereedschap setje afbreekt (ook al eens meegemaakt op een dealer onderhouden S212 63 AMG) en zonder dat het wiel niet van de naaf af te halen is (ik heb ooit al eens in athene een standkachel in mogen bouwen zonder dat het rechter voorwiel van de naaf af te halen was - en ook niet los kwam terwijl er 3 ietwat los gedraaide wielbouten in zaten en de auto weer op het (heen en weer gestuurde) wiel stond)
als autofabrikanten zelf eens iets meer vet gingen gebruiken dan zou het toekomstige onderhoud daar zoveel makkelijker van worden (denk bijvoorbeeld aan al die tapeinden onder de vloer waar de modderkaarten mee vast zitten en die naar verloop van tijd allemaal afbreken omdat de plastic moer zwaarder draait dan dat het verroeste tapeind kan weerstaan
met mijn eigen 93er C250D heb ik destijds ca 600.000km gereden met vanaf dag 1 ingevette naven & wielbouten zonder daar ook maar 1 probleem mee te hebben gehad...bij een andere klant van ons met een C250tD is dat zelfs 1.050.000km goed gegaan - nogmaals: theorie en praktijk zijn lang niet altijd hetzelfde
greetingz,
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bij mij gaat er ook altijd wat vet op. Nog nooit problemen mee gehad! Niks zo irritant als het los moeten slaan van een wiel waar geen bout meer in zit......
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Sorry maar bovenstaande wordt door elke autofabrikant verboden. Dat het tot nu toe niet misgegaan is, is dan ontzettend fijn, en ik hoop van harte dat dat zo blijft. Ik had echt beter verwacht
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik denk dat Tom ook wel ettelijke miljoenen km’s ervaring heeft en van mij mag er ook dik 2 ton probleemloze km’s met vet bijgeschreven worden. Fyi ook nog met spacers op de zomerset
Theorie en praktijk zijn niet altijd met een schaartje te knippen
Theorie en praktijk zijn niet altijd met een schaartje te knippen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Ik doe ook kopervet op die wielbouten en vastdraaien met momentsleutel. Jaren lang geen gezeik gehad niks! En altijd makkelijk alles losgekregen
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
mercedes "verbiedt" ook het achteraf inbouwen van vrijwel iedere door hun aangeboden optieplorie schreef:Sorry maar bovenstaande wordt door elke autofabrikant verboden. Dat het tot nu toe niet misgegaan is, is dan ontzettend fijn, en ik hoop van harte dat dat zo blijft. Ik had echt beter verwacht
hoe jij het werk aan de auto's van jouw klanten verricht is aan jou - hetzelfde geldt voor het werk dat wij aan de auto's van onze klanten verrichten...wij willen dat onze klanten hun eigen wielen kunnen verwisselen in het geval van een lekke band (en of ze dat dan wel of niet doen moeten ze zelf weten) - dat "risico" durf ik wel aan (en dan ben ik het ook nog zelf die dat risico aangaat zonder dat ik mij daarbij achter de naam van een werkgever kan verschuilen)
verder weet ik ook wel dat roest veel meer frictie en weerstand oplevert maar als 5 M14 wielbouten een velg niet vast weten te houden, dan is er meer mis dan alleen een beetje vet
greetingz,
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik vet ook alles in... veel beter dan na één seizoen de velgen af moeten kloppen met een kunstof hamer.