Voor deze C350e is er gekozen om de auto er uit te laten zien als een C43 AMG dus met:
- een zogenaamd diamantgrill
- de uitlaat eindpijpen met tussenschotjes
- de mat zilveren accentlijsten onderin de voorbumper
- de mat zilveren diffusor
...en om het geheel veder af te kleden zijn er zijskirts van de C63 AMG met "nachtpakket" gemonteerd alleen zijn de losse zwarte "nachtpakket" lijsten niet in het glanzend zwart gelaten maar in het mat zilver gespoten (een keuze die bij de 212 facelift nog wel mogelijk was maar op onverklaarbare wijze bij de 205 weggefaseerd is

De originele wegklapbare trekhaak was eenvoudig te monteren - zelfs in combinatie met de AMG achterbumper.
Het meeste werk bij deze ombouw zat hem in het maken van een gat voor de stekkerklep in de achterbumper, het vastlijmen van het scharnierende afdekdeel in die bumper en het passend gemonteerd krijgen van die achterbumper MET alle sensoren die daarin zaten (want het stekkerblok achter de bumper neemt dermate veel ruimte in beslag dat er niet voldoende ruimte overblijft voor 1 van de parktronic sensoren en 1 van de 3 (dodehoek) radarsensoren).
Volgens mij is het eindresultaat best goed gelukt; ik weet alleen niet of ik nog weer eens zo'n C350e achterbumper om ga bouwen...
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,