Hallo,
kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de fabriek in Sindelfingen en de fabriek in Bremen? Ik zou graag een rondleiding willen krijgen in een fabriek. Ik heb begrepen dat Sindelfingen het grootst is en vanaf Nederland verder.
Welke is aan te raden voor een dagtrip?
Fabrieksrondleiding
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik ben alleen in Bremen geweest en ik vond het er super. Natuurlijk wil je veel meer zien dan dat je te zien krijg. Het rondje duurt maar 1,5 uur en je weet niet of je bij de C-klasse of SL kom. Je kan nog wel een tijdje in het klantencentrum rond hangen. Ook Bremen zelf is wel leuk.
Ik heb wel begrepen dat je gewoon via het VVV (of hoe het heet) kan boeken.
Ik heb wel begrepen dat je gewoon via het VVV (of hoe het heet) kan boeken.
Ik ben bij beide meerdere keren geweest en heb niet echt een voorkeur... In Sindelfingen worden meer modellen gebouwd (maar je ziet toch maar 1 lijn) en dus meer kans om iets leuks te spotten op het terrein. Werk Sindelfingen is echt veel groter dan Bremen. In Sindelfingen heb je ook het MB-museum in de buurt en kan je op de heen- of terugweg nog even langs AMG of het classic-center (of het kantoor van MercedesForum )
Beide fabrieken zijn een aanrader en zeer de moeite waard.
Reserveren kan gewoon via de duitse Mercedes-site, je wordt dan verwacht.
Beide fabrieken zijn een aanrader en zeer de moeite waard.
Reserveren kan gewoon via de duitse Mercedes-site, je wordt dan verwacht.
Groet,
Pieter
Pieter
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ben een keer of 15 in sindelfingen geweest - meestal zonder enige vorm van reservering
tijdens 1 van die keren is het me overigens gelukt om de tourgroep kwijt te raken en liep ik (samen met een amerikaan) doelloos rond te dolen in de fabriek (terwijl men daar een pauze had...best apart eigenlijk)
greetingz,
tijdens 1 van die keren is het me overigens gelukt om de tourgroep kwijt te raken en liep ik (samen met een amerikaan) doelloos rond te dolen in de fabriek (terwijl men daar een pauze had...best apart eigenlijk)
greetingz,
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 26 sep 2009 09:59
- Locatie: balkbrug
- Contacteer:
over 4 weken hoop ik er ook weer eens langs te gaan.. gewoon weg super!!! en zeker de moeite waard!
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Ik ben zowel in Sindelfingen als in Rastatt geweest. Rastatt vond ik niks. Je kon alleen alles van bovenaf (en van relatief grote afstand) zien, de lucht van het lassen is misselijkmakend en je wordt ook nog eens volgeblaft door verdwaalde stukjes vonk. De brillen zijn bepaald niet overbodig. Veel kleiner dan Sindelfingen.
Sindelfingen is echt de moeite waard. Enorme oppervlakte, buiten zie (zag? ) je rijen Maybachs en SLS'en staan. De rondleiding is gedeeltelijk rijdend, je rijdt over het terrein en door magazijnen e.d. tot je bij het fabricageproces aanbelandt. Ik vond het zeer indrukwekkend dat alles hier door elkaar wordt gebouwd. De volgorde vd auto's met hun unieke specs (ik was getuige van een E met RHD welke werd gemonteerd) worden maanden vantevoren al voorgeprogrammeerd. De robots waren helemaal leuk om te zien, er is zelfs een robot die controleert of de gehanteerde toleranties vd "bouwrobots" wel kloppen. Saillant detail is dat ons werd verteld dat de Japanse autoindustrie gebruik maakt van dezelfde robots om auto's mee te bouwen.
Sindelfingen is echt de moeite waard. Enorme oppervlakte, buiten zie (zag? ) je rijen Maybachs en SLS'en staan. De rondleiding is gedeeltelijk rijdend, je rijdt over het terrein en door magazijnen e.d. tot je bij het fabricageproces aanbelandt. Ik vond het zeer indrukwekkend dat alles hier door elkaar wordt gebouwd. De volgorde vd auto's met hun unieke specs (ik was getuige van een E met RHD welke werd gemonteerd) worden maanden vantevoren al voorgeprogrammeerd. De robots waren helemaal leuk om te zien, er is zelfs een robot die controleert of de gehanteerde toleranties vd "bouwrobots" wel kloppen. Saillant detail is dat ons werd verteld dat de Japanse autoindustrie gebruik maakt van dezelfde robots om auto's mee te bouwen.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
En dan nog heb je niet alles gezienMBenzNL schreef:ben een keer of 15 in sindelfingen geweest ..
Dan heb ik misschien wel een leuke vraag, hoeveel SLS-en denken jullie dat er per dág van de lopende band afkomen?SterBenz schreef:....Sindelfingen is echt de moeite waard. Enorme oppervlakte, buiten zie (zag? ) je rijen Maybachs en SLS'en staan.....
Hebben jullie ook het Mercedes-Benz muntstuk 'geslagen'?
#doeslief
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Heel moeilijk in te schatten Peter. Mijn gevoel zegt 20-25 maar ik denk dat 10-15 reeeler is. Hoewel exclusief is het in z'n klasse wel een populaire en "betaalbare" auto.
Weet jij toevallig ook de cijfers voor de SLR? Dat zal een stuk lager liggen.
Ik heb geen munt geslagen, mijn fabrieksbezoeken dateren nog van voor de crisis howel ik altijd wel ff bij Sindelfingen langswip als ik er in de buurt ben.
Volgende keer wordt het Affalterbach i.p.v. Sindelfingen, bij AMG bn ik nog nooit geweest
Weet jij toevallig ook de cijfers voor de SLR? Dat zal een stuk lager liggen.
Ik heb geen munt geslagen, mijn fabrieksbezoeken dateren nog van voor de crisis howel ik altijd wel ff bij Sindelfingen langswip als ik er in de buurt ben.
Volgende keer wordt het Affalterbach i.p.v. Sindelfingen, bij AMG bn ik nog nooit geweest
- ER270CDI
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 19 sep 2012 17:34
- Mercedes-Benz: S211 270CDI 2003
- Specialisatie: Loadcontrol / Bouwkundig ing.
- Locatie: Rotterdam
Ik zou naar Sindelfingen gaan.
Heb ik twee jaar geleden ook gedaan. Ik had de volgende lijnen mogen zien: C-klasse, ze waren op het moment bezig om heel veel linker voorportieren te produceren. Verder op de lijn kwam je bij de deuren, die machinaal gemonteerd werden tegen.
De S-Klasse: hier kwam ik langs de dashboard afdeling. Je kon zien hoe de gehele dashboard in een keer gemonteerd word. Uiteraard machinaal. Verder kom je op het terrein supper veel camouflage auto's rond rijden, deze gaan naar de Ciruit achter de Mercedes Museum voor een testrit.
En als je toch in de buurt bent kan je in Stuttgart naar de Mercedes Museum. Dit is echt een aanrader. Vergeet je nooit meer. Stuttgart bezoek had ik gecombineerd met Mercedes Classic Center. Hier worden dus zeldzame modellen volledig gerestaureerd. Gaaf om te zien.
En als er dan toch in de Classic Center bent. Vraag, dwing aan, doe heel goed je best, of je de Heilige Hallen mag zien. 5 minuten ervan. Van buiten een verlaten gebouw. Eenmaal door een dubbele sluisdeur combinatie: Je weet niet wat je ziet. Alle zeldzame modellen, Maybachs, Paus-cars, etc. etc. wordt hier bewaard. Heilige Hallen. Ik heb foto's voor prive gebruik, als je ze wilt zien moet je ff PM sturen.
Al met al vrijdag heen en zaterdag avond terug, prima uitje.
Heb ik twee jaar geleden ook gedaan. Ik had de volgende lijnen mogen zien: C-klasse, ze waren op het moment bezig om heel veel linker voorportieren te produceren. Verder op de lijn kwam je bij de deuren, die machinaal gemonteerd werden tegen.
De S-Klasse: hier kwam ik langs de dashboard afdeling. Je kon zien hoe de gehele dashboard in een keer gemonteerd word. Uiteraard machinaal. Verder kom je op het terrein supper veel camouflage auto's rond rijden, deze gaan naar de Ciruit achter de Mercedes Museum voor een testrit.
En als je toch in de buurt bent kan je in Stuttgart naar de Mercedes Museum. Dit is echt een aanrader. Vergeet je nooit meer. Stuttgart bezoek had ik gecombineerd met Mercedes Classic Center. Hier worden dus zeldzame modellen volledig gerestaureerd. Gaaf om te zien.
En als er dan toch in de Classic Center bent. Vraag, dwing aan, doe heel goed je best, of je de Heilige Hallen mag zien. 5 minuten ervan. Van buiten een verlaten gebouw. Eenmaal door een dubbele sluisdeur combinatie: Je weet niet wat je ziet. Alle zeldzame modellen, Maybachs, Paus-cars, etc. etc. wordt hier bewaard. Heilige Hallen. Ik heb foto's voor prive gebruik, als je ze wilt zien moet je ff PM sturen.
Al met al vrijdag heen en zaterdag avond terug, prima uitje.
ER staat voor: Extended Range
- bart1
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
- Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
- Specialisatie: Auto poetsen...
Ik zou ook eens naar de fabriek willen
Waar staat de route en een juiste link? en is dit het gehele jaar door te bezoeken? dan bedoel ik de fabriek
eventueel wil ik het ook combineren met het museum
Hoe ver is het rijden vanaf de grens ?
Waar staat de route en een juiste link? en is dit het gehele jaar door te bezoeken? dan bedoel ik de fabriek
eventueel wil ik het ook combineren met het museum
Hoe ver is het rijden vanaf de grens ?
Ik heb geen auto maar een Benz for ever
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
GIYF, ligt eraan waar je de grens over gaat hebart1 schreef:Ik zou ook eens naar de fabriek willen
Waar staat de route en een juiste link? en is dit het gehele jaar door te bezoeken? dan bedoel ik de fabriek
eventueel wil ik het ook combineren met het museum
Hoe ver is het rijden vanaf de grens ?
https://www.google.be/maps/place/Merced ... c1ee?hl=nl
Logboek S500.
- Paske
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 jul 2014 17:01
- Mercedes-Benz: W212 E 250 CDI BE Avantgarde - Honda VFR 1200F
- Locatie: Gent - België
En dat doe je dan ook best, anders zal je er niet in raken volgens mij, mocht het net drukker zijn die dag.Basically a reservation must be made for up to 14 persons by phone +49 (0) 7031 90-7 04 03
Alsook kan je dan kiezen voor de Duitse of Engelse rondleiding.
Afspraak voor de fabrieksrondleiding is in het kundencenter te Sindelfingen :
Käsbrünnlestrasse Sindelfingen Duitsland
En als je er toch bent, neem de tijd of de moeite om zeker ook het Mercedes museum te bezoeken
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... .0003.html
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... i:discover
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... visit.html
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ering.html
En voor de rest zal jezelf toch eens moeten leren gebruik maken van Google en Mappy en een gps om je uitstapje zelf voor te bereiden en te plannen.
- Paske
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 jul 2014 17:01
- Mercedes-Benz: W212 E 250 CDI BE Avantgarde - Honda VFR 1200F
- Locatie: Gent - België
Adres museum:Paske schreef:
En als je er toch bent, neem de tijd of de moeite om zeker ook het Mercedes museum te bezoeken
Mercedesstraße 100, 70372 Stuttgart, Duitsland
Sindelfingen fabriek is volgens de gids 4 km² groot, vergelijkbaar met 2x het prinsendom Monaco.
De wagens die daar gemaakt worden zijn:
- E klasse
- S klasse alle lengtes
- Maybach (zelfde platform en band als de S-klasse)
- AMG-GT
- Guard (gepantserde wagens)
Per dag komen gemiddeld 200 mensen persoonlijk hun wagen ophalen,
die zie je dan ook netjes telkens naast de hoofdingang buiten rijden via een rolpoort.
Als je jezelf even dom voordoet, ga (of probeer) even links van de hoofdingang binnen te geraken, als zijnde op zoek naar de receptie,
in het soort "feestzaaltje" , daar kunnen de speciale klanten hun Guard of Maybach samenstellen
Wie weet zie je er iets extra.....