Youngtimer regeling stopt eind 2019...
- CrashBoomBang
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 14 jul 2014 08:36
- Mercedes-Benz: Mercedes Benz W211 320
- Locatie: In de buurt van Nijmegen
Ik vind het niet erg,waarom moet ik wel de volle mep betalen voor mijn wagen..
Ik heb voor deze wagen gekozen dus ik ga niet zeiken over duur rijden en hogere kosten dat is pure liefhebberij.
Maar nu gaan ook niet liefhebber deze auto's rijden omdat het goedkoop is,waardoor er steeds meer van die auto's hierheen gehaald worden.
En dan komt de regering weer met een impopulaire maatregel die ons allemaal gaat treffen,en zo is de liefhebber weer de sjaak.
Net als de oldtimerregeling,iedereen koopt een oud ding met een lpg installatie en houdt hem maar op de weg terwijl de liefhebber geld en zaligheid er in steekt en ook gewoon weer mag betalen.
Ik heb voor deze wagen gekozen dus ik ga niet zeiken over duur rijden en hogere kosten dat is pure liefhebberij.
Maar nu gaan ook niet liefhebber deze auto's rijden omdat het goedkoop is,waardoor er steeds meer van die auto's hierheen gehaald worden.
En dan komt de regering weer met een impopulaire maatregel die ons allemaal gaat treffen,en zo is de liefhebber weer de sjaak.
Net als de oldtimerregeling,iedereen koopt een oud ding met een lpg installatie en houdt hem maar op de weg terwijl de liefhebber geld en zaligheid er in steekt en ook gewoon weer mag betalen.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Het zou gewoon na x tijd tenaamgesteld in nl moeten zijn. Net als met de oldtimerregeling hadden ze dit ook moeten doen. Dan heb je dat import geneuzel niet. Maar ze bedenken liever iedere 3 jaar weer een nieuwe lastige regel..........
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Met een beetje geluk krijg je op 28 december een brief, net zoals met de aftrek voor onderhoud van rijksmonumenten het geval was. Dan sta je ineens op oudejaarsdag bij de autohandel net zoals ik afgelopen oudjaar mijn dertiende maand vijfde kwartaal erdoorheen joeg aan verf en isolatiemateriaal.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Peter schreef:De regering is de meest onbetrouwbare partner, zie ook de regels voor hybride en/of elektrisch.
Generaal Patton zei het al in de jaren '40
- Bijlagen
-
- Screenshot_2019-06-01 Politicians are the lowest form of life on earth Liberal at QuoteTab.png (186.29 KiB) 4490 keer bekeken
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Heb je wel een idee wat de regeling inhoudelijk voorstelt?CrashBoomBang schreef:Ik vind het niet erg,waarom moet ik wel de volle mep betalen voor mijn wagen..
Ik heb voor deze wagen gekozen dus ik ga niet zeiken over duur rijden en hogere kosten dat is pure liefhebberij.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Nieuws op het front van de youngtimer. De klimaatdrammersclub stelt vragen aan de staatssecretaris van Financiën:
De youngtimerregeling is niet bedoeld om fiscale voordelen te creëren. Dat heeft staatssecretaris Snel van Financiën geantwoord op vragen van het Kamerlid Van Weyenberg (D66) naar aanleiding van het bericht ‘Oude vervuilende zakelijke auto veel goedkoper dan schone Tesla’.
Voor auto’s die ouder zijn dan 15 jaar geldt een afwijkende regeling voor de bijtelling van het privégebruik van de auto, de zogenaamde youngtimerregeling. De grondslag voor de bijtelling is in dat geval niet de cataloguswaarde, maar de waarde in het economisch verkeer. De regeling heeft enerzijds ten doel om het privévoordeel van oudere, vrijwel afgeschreven auto’s beter te laten aansluiten bij de waarde van de auto op dat moment. Anderzijds is het doel om de bijtelling voor de oldtimer vast te stellen op de reële waarde van de auto en niet de lagere oorspronkelijke cataloguswaarde.
In totaal is in de aangiften inkomstenbelasting over 2016 het privégebruik van circa 108.00 auto’s van de zaak jonger dan 15 jaar aangegeven tegenover circa 14.000 auto’s ouder dan 15 jaar. Het gebruik van auto’s ouder dan 15 jaar is in 2016 wel met ongeveer 40% gestegen ten opzichte van 2014. Het aantal leaseauto's dat onder de youngtimerregeling valt is niet bekend.
Youngtimers zijn minder zuinig dan nieuwere alternatieven. Tevens produceren ze meer fijnstof. Het onderzoek naar een mogelijke aanpassing van de youngtimerregeling wordt naar verwachting voor het zomerreces naar de Tweede Kamer gestuurd.
Als ik dat laatste lees zou dat zomaar eens een iets in de richting voor diesels kunnen doen.... En voor Tesla's die ouder zijn dan 60 maanden. Daar krijg je nu hele rare constructies (lees: dure) voor met de bijtelling wat het erg onaantrekkelijk maakt om zakelijk door te rijden met een EV die 60+ maanden oud is.
bron
Brief met kamervragen als PDF bijgesloten voor mensen die het boeit (en die zich stierlijk vervelen )
De youngtimerregeling is niet bedoeld om fiscale voordelen te creëren. Dat heeft staatssecretaris Snel van Financiën geantwoord op vragen van het Kamerlid Van Weyenberg (D66) naar aanleiding van het bericht ‘Oude vervuilende zakelijke auto veel goedkoper dan schone Tesla’.
Voor auto’s die ouder zijn dan 15 jaar geldt een afwijkende regeling voor de bijtelling van het privégebruik van de auto, de zogenaamde youngtimerregeling. De grondslag voor de bijtelling is in dat geval niet de cataloguswaarde, maar de waarde in het economisch verkeer. De regeling heeft enerzijds ten doel om het privévoordeel van oudere, vrijwel afgeschreven auto’s beter te laten aansluiten bij de waarde van de auto op dat moment. Anderzijds is het doel om de bijtelling voor de oldtimer vast te stellen op de reële waarde van de auto en niet de lagere oorspronkelijke cataloguswaarde.
In totaal is in de aangiften inkomstenbelasting over 2016 het privégebruik van circa 108.00 auto’s van de zaak jonger dan 15 jaar aangegeven tegenover circa 14.000 auto’s ouder dan 15 jaar. Het gebruik van auto’s ouder dan 15 jaar is in 2016 wel met ongeveer 40% gestegen ten opzichte van 2014. Het aantal leaseauto's dat onder de youngtimerregeling valt is niet bekend.
Youngtimers zijn minder zuinig dan nieuwere alternatieven. Tevens produceren ze meer fijnstof. Het onderzoek naar een mogelijke aanpassing van de youngtimerregeling wordt naar verwachting voor het zomerreces naar de Tweede Kamer gestuurd.
Als ik dat laatste lees zou dat zomaar eens een iets in de richting voor diesels kunnen doen.... En voor Tesla's die ouder zijn dan 60 maanden. Daar krijg je nu hele rare constructies (lees: dure) voor met de bijtelling wat het erg onaantrekkelijk maakt om zakelijk door te rijden met een EV die 60+ maanden oud is.
bron
Brief met kamervragen als PDF bijgesloten voor mensen die het boeit (en die zich stierlijk vervelen )
- Bijlagen
-
- beantwoording-vragen-youngtimers.pdf
- (56.37 KiB) 565 keer gedownload
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
We zullen zien.....het zou mij verbazen als het blijft as is....Het is namelijk zo dat je echt heeel veel milieu shit oplost door 14000 auto's extra te gaan belasten.......(NOT).
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
een ingevoerde maatregel die niets oplost heeft de nederlandse overheid nog nooit tegengehouden om die maatregel dan toch in te voeren (al dan wel of niet onder de noemer "oplossing")denman1710 schreef:Het is namelijk zo dat je echt heeel veel milieu shit oplost door 14000 auto's extra te gaan belasten
greetingz,
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Of toch wel of toch niet: https://www.autoblog.nl/nieuws/gaat-de- ... hop-901703
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Zal je altijd zien, eind vh jaar als freelancer aan de slag en in december wordt de 211 youngtimer.
Nahja, we gaan het mee maken. Anders een grijs kenteken auto.
Grtzz
Nahja, we gaan het mee maken. Anders een grijs kenteken auto.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Gewoon kopen die hap. Artikel zegt eigenlijk niks. Er zal vast iets van een overgangsregeling komen oid.
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Het is weer zomer en komkommertijd. In de jaren 1990 - 2005 oldtimers gekocht. Iedere zomer was er wel weer een minister of met name staatssecretaris die vanaf de camping een luchtballonnetje losliet. Uiteindelijk is 25 naar 40 jaar gegaan met allerlei fantastische argumenten zoals 16 miljoen extra wegenbelastingopbrengst. Resultaat: De meeste lpg en diesel auto's verdwenen en de benzine auto's maakten gebruik van de winterregeling. En van de 16 miljoen opbrengst bleek 5% over te blijven...
Moet je in het bedrijfsleven proberen, een actie bedenken zonder het aanpassingsgedrag van de mens te onderzoeken en met dit resultaat bij je leiding gevende aankomen... (ik zou vóór gesprek met je leidinggevende ff de lease auto leeg halen)
Moet je in het bedrijfsleven proberen, een actie bedenken zonder het aanpassingsgedrag van de mens te onderzoeken en met dit resultaat bij je leiding gevende aankomen... (ik zou vóór gesprek met je leidinggevende ff de lease auto leeg halen)