Toch stiekem op zoek naar een compleet systeem distronic voor een w211 van 2004.
Vind het toch wel een hele gave accessoire maar weet pook dat ze erg schaars zijn. Nu al 2x laten lopen helaas...
Of een tip waar ik het eventueel zou kunnen vinden is ook altijd welkom!
W211 distronic
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ja...
Ik heb m ook in mijn zoekopdrachten...
Genoeg hits, allemaal zonder de benodigde kabelboom...
Ik heb m ook in mijn zoekopdrachten...
Genoeg hits, allemaal zonder de benodigde kabelboom...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Haha maar welke hints want ik heb ze nog niet
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Sensor: A2115400617
Stuurunit: A0325456332 of A0335456332
Kabelboom: A2115409107
Stuurunit: A0325456332 of A0335456332
Kabelboom: A2115409107
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Oke en de schakelaar? En bijbehorend paneel om de pook heen?
Maar de kabel heb ik gelezen is inderdaad wel een schaars iets.
Welk verschil zit er in de stuur units?
Grill heb ik al gevonden
Maar de kabel heb ik gelezen is inderdaad wel een schaars iets.
Welk verschil zit er in de stuur units?
Grill heb ik al gevonden
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Schakelaar weet ik zo niet, is niet zo'n kritisch onderdeel, alsmede die afdekplaat om die pook...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Hmmm kabelboom lijkt ineeedaad het grootste probleem. Niet in nl te vinden...
Dat is een lastige. En dan nog het inbouwen wat misschien niet zo vanzelf gaat?
Dat is een lastige. En dan nog het inbouwen wat misschien niet zo vanzelf gaat?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
2004 heeft nog een separate distronic stuurunit met een coax kabel naar het radaroog - die kabelboom vind je nergens meer - die wordt niet meer gemaakt en hetzelfde geldt voor de distronic kabelboom van de 220 S-klasse...de enige kabel die van dat soort nog wel leverbaar is, is die van de 230 SL en zodra die allemaal verkocht zijn zullen ook die niet meer worden gemaakt
die 230 kabelboom is voor een 220 (of 215) nog wel te gebruiken maar voor een 211 is de kabel te kort (de stuurunit zit onder de rechter stoel bij de 211 terwijl die tegen het schutbord zit bij de 230/220/215
een gebruikte kabelboom is een gok omdat die coax kabel niet tegen sterk buigen (en dus knikken) kan...en echt fijn werkt dat diatronic systeem ook niet meer omdat die vrij veel hinder ondervinden van al het andere verkeer dat tegenwoordig met radarsignalen rond rijdt en dus regelmatig de distronic uitschakelt wegens externe invloeden
greetingz,
die 230 kabelboom is voor een 220 (of 215) nog wel te gebruiken maar voor een 211 is de kabel te kort (de stuurunit zit onder de rechter stoel bij de 211 terwijl die tegen het schutbord zit bij de 230/220/215
een gebruikte kabelboom is een gok omdat die coax kabel niet tegen sterk buigen (en dus knikken) kan...en echt fijn werkt dat diatronic systeem ook niet meer omdat die vrij veel hinder ondervinden van al het andere verkeer dat tegenwoordig met radarsignalen rond rijdt en dus regelmatig de distronic uitschakelt wegens externe invloeden
greetingz,
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik begrijp uit je reactie dat je het distronic sowieso af raad?MBenzNL schreef:2004 heeft nog een separate distronic stuurunit met een coax kabel naar het radaroog - die kabelboom vind je nergens meer - die wordt niet meer gemaakt en hetzelfde geldt voor de distronic kabelboom van de 220 S-klasse...de enige kabel die van dat soort nog wel leverbaar is, is die van de 230 SL en zodra die allemaal verkocht zijn zullen ook die niet meer worden gemaakt
die 230 kabelboom is voor een 220 (of 215) nog wel te gebruiken maar voor een 211 is de kabel te kort (de stuurunit zit onder de rechter stoel bij de 211 terwijl die tegen het schutbord zit bij de 230/220/215
een gebruikte kabelboom is een gok omdat die coax kabel niet tegen sterk buigen (en dus knikken) kan...en echt fijn werkt dat diatronic systeem ook niet meer omdat die vrij veel hinder ondervinden van al het andere verkeer dat tegenwoordig met radarsignalen rond rijdt en dus regelmatig de distronic uitschakelt wegens externe invloeden
greetingz,
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
precies dit...gezien de kabel die niet meer nieuw te bestellen is en een gebruikte kabel risicovol is EN het feit dat het systeem toch vrij regelmatig externe hinder ondervindt moet de prijs van een complete set wel heel aantrekkelijk zijn voordat ik die stap zou nemen (en let wel: ik heb het zelf destijds wel in mijn drie 211ers ingebouwd)plorie schreef:Ik lees vooral dat retrofit niet de moeite waard is.
greetingz,
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Hmmm oké. Ik zag op het forum dat een complete set weg ging voor 895 maar dat is dus teveel begrijp ik? Vind het wel een gave accessoire. Heb er in 1 proef gereden die dit had. Alles aan de auto was slecht behalve de distronic... Vandaar dat ik er een beetje verliefd op ben/was
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Of het teveel is moet je zelf bepalen. Er worden niet vaak complete sets aangeboden. Je weet nu in ieder geval waar je op moet letten.
Logboek S500.