Goedendag,
Ik heb naar alle tevredenheid een Mercedes C klasse W203 combi C200 Avant-garde Automaat benzine uit 2001. Heerlijk rijdende auto eigenlijk zonder veel problemen tot ongeveer 2 maanden terug:
Nu, vooral in ochtend bij koude motor maar laatste tijd ook wel eens met warme motor, vallen alle instrumenten uit. De radio, alle meters, airco etc etc. Is alsof iemand het contact uitzet. Motor blijft gewoon lopen en auto blijft gewoon schakelen. Wel hoor je de koelvin hard aanslaan. Schiet ook niet op stuurslot, alleen remlichten en dergelijke functioneren niet meer. Erg gevaarlijk dus want het gebeurt tijdens het rijden. Nadat de motor uitgeschakeld is, sleutel eruit en weer startten doet alles het weer. Vaak herhaalt het zich een aantal keer en opeens is het dan “over” en kan je weer heerlijk rijden.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik wil de auto eigenlijk nog houden omdat die zo lekker rijdt maar met een jong kindje vind ik dit erg gevaarlijk, wil hem ook niet zomaar bij een Garagebedrijf neerzetten en ze laten zoeken naar diagnose, dat kan qua uren alleen al nogal in de papieren gaan lopen.
Gekke vind ik dat het dus niet altijd zo is, en vaak alleen bij koude motor. Soms gebeurt het 5 keer achter elkaar, soms 2 of 3 keer en soms helemaal niet. Lastig zoeken dus lijkt mij.
Wellicht kan iemand mij op dit forum helpen met info, ervaringen, ideeen of zelf oplossingen. Zou top zijn! Alvast onwijs bedankt!
Uitval instrumenten maar blijft rijden Cklasse W203 2001
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
er vallen dus componenten uit die door verschillende SAMs worden aangestuurd...dan gok ik (vooral bij een 2001 203) op een contactslot - maar gokken is niet de geijkte manier om zo'n probleem te lijf te gaan
greetingz,
greetingz,
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 mar 2018 16:37
Ok, dank voor je reactie! Gokken is inderdaad vaak niet de meest wijze keuze maar soms is het niet anders. Contactslot is dus een vaker voorkomend probleem? Is dat een dure aangelegenheid?
Dank!
Dank!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 mar 2018 16:37
Goedemorgen, dank. Ben ik met je eens alleen is ht altijd prettig als je al een richting weet waar je kan gaan beginnen, in ieder geval aan de garage kan meegeven. Dat is mijn bedoeling en wellicht dat andere Mercedes rijders het euvel ook kennen en de oplossing wellicht al weten.
Dank!
Dank!
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
maar die richting weet je niet en heb je niet...bij de pre 2003 W203 C-klasses gaan zowel de achterste SAM als het contactslot met grote regelmaat kapot...ondertussen (het is tenslotte al 2018) zullen de meeste achterste SAMs al wel een keer vervangen zijn in de afgelopen 15 jaar (want zo vaak gingen die wel kapot) en zullen ook de meeste contactsloten uit de probleem-batch al wel eens vervangen zijn
zonder uitlezen en enige vorm van diagnose weet je dus gewoonweg nog steeds niets...voor hetzelfde geld is er ergens een massamoer niet goed aangedraaid (ook al wel eens gezien bij een 203 die ongeveer dezelfde problemen had)
het is heel simpel om op internet te google-n wat anderen voor problemen hebben gehad die dan aansluitend hevig worden versterkt omdat veel internet-forum-gebruikers heel goed zijn in het na-papegaai-en van andermans problemen zonder zelf enige vorm van ervaring met dit soort problemen te hebben maar daar schiet jij met jouw specifieke probleemgeval niet zo veel (lees: niets) mee op
greetingz,
zonder uitlezen en enige vorm van diagnose weet je dus gewoonweg nog steeds niets...voor hetzelfde geld is er ergens een massamoer niet goed aangedraaid (ook al wel eens gezien bij een 203 die ongeveer dezelfde problemen had)
het is heel simpel om op internet te google-n wat anderen voor problemen hebben gehad die dan aansluitend hevig worden versterkt omdat veel internet-forum-gebruikers heel goed zijn in het na-papegaai-en van andermans problemen zonder zelf enige vorm van ervaring met dit soort problemen te hebben maar daar schiet jij met jouw specifieke probleemgeval niet zo veel (lees: niets) mee op
greetingz,
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
ik zeg ook dat het contactslot het probleem is.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04 mar 2018 16:37
Update:
Tijdens de zomermaanden was het probleem eigenlijk er bijna niet. Misschien 1 of 2 keer per week bij koude motor.Nu het weer kouder wordt en vochtiger komt het weer om de hoek kijken en lijkt het wel erger te worden. Heb de auto uit laten lezen maar komt eigenlijk niet iets naar voren wat ermee te maken kan hebben. Nu ik zeker weet dat het veel erger is met kou/vocht helpt dat nog in het zoeken naar de juiste richting?
Alvast bedankt!
Tijdens de zomermaanden was het probleem eigenlijk er bijna niet. Misschien 1 of 2 keer per week bij koude motor.Nu het weer kouder wordt en vochtiger komt het weer om de hoek kijken en lijkt het wel erger te worden. Heb de auto uit laten lezen maar komt eigenlijk niet iets naar voren wat ermee te maken kan hebben. Nu ik zeker weet dat het veel erger is met kou/vocht helpt dat nog in het zoeken naar de juiste richting?
Alvast bedankt!
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De antwoorden heb je toch al...….zoek een MB specialist met kennis van zaken en maak een afspraak lijkt mij
MBenzNL schreef:er vallen dus componenten uit die door verschillende SAMs worden aangestuurd...dan gok ik (vooral bij een 2001 203) op een contactslot - maar gokken is niet de geijkte manier om zo'n probleem te lijf te gaan
greetingz,
MBenzNL schreef:maar die richting weet je niet en heb je niet...bij de pre 2003 W203 C-klasses gaan zowel de achterste SAM als het contactslot met grote regelmaat kapot...ondertussen (het is tenslotte al 2018) zullen de meeste achterste SAMs al wel een keer vervangen zijn in de afgelopen 15 jaar (want zo vaak gingen die wel kapot) en zullen ook de meeste contactsloten uit de probleem-batch al wel eens vervangen zijn
zonder uitlezen en enige vorm van diagnose weet je dus gewoonweg nog steeds niets...voor hetzelfde geld is er ergens een massamoer niet goed aangedraaid (ook al wel eens gezien bij een 203 die ongeveer dezelfde problemen had)
het is heel simpel om op internet te google-n wat anderen voor problemen hebben gehad die dan aansluitend hevig worden versterkt omdat veel internet-forum-gebruikers heel goed zijn in het na-papegaai-en van andermans problemen zonder zelf enige vorm van ervaring met dit soort problemen te hebben maar daar schiet jij met jouw specifieke probleemgeval niet zo veel (lees: niets) mee op
greetingz,
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 22 apr 2013 15:09
- Mercedes-Benz: 200 cdi sport line
- Locatie: veghel
Hoe is de accu
Slechte accu kan ook deze problemen geven of de dynamo is kapot aan het gaan
MB service in Veghel even bezoeken betaalbaar en goede service en kennis van mercedes
Slechte accu kan ook deze problemen geven of de dynamo is kapot aan het gaan
MB service in Veghel even bezoeken betaalbaar en goede service en kennis van mercedes
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14 feb 2018 13:22
- Mercedes-Benz: Mercedes Benz E280 Benzine 2007
- Locatie: Den haag
Hallo
Deze probleem heb ik ook gehad bij mijn mercedes w203 c320 uit 2004 oppeens vielen alles eruit van mijn dasboard toerental hoe hard ik ga alles was zwart lampen stonden gewoon aan kon gewoon rijden remmen deedt die ook alleen toen ik hem uit zette en inz’n P zette heeft hij automatich vegrendeling gezet de automaatbak bleek abs kasje was vebrand dus bij de dealer gevraagt koste ongeveer 1800/1900euro was ik kwijt
Deze probleem heb ik ook gehad bij mijn mercedes w203 c320 uit 2004 oppeens vielen alles eruit van mijn dasboard toerental hoe hard ik ga alles was zwart lampen stonden gewoon aan kon gewoon rijden remmen deedt die ook alleen toen ik hem uit zette en inz’n P zette heeft hij automatich vegrendeling gezet de automaatbak bleek abs kasje was vebrand dus bij de dealer gevraagt koste ongeveer 1800/1900euro was ik kwijt
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Het kan van alles zijn maar vanachter een scherm alleen op te lossen met een glazen bol en laat
die nou al een tijdje zoek zijn
die nou al een tijdje zoek zijn
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....