Hallo mensen ,
Mijn naam is Nick en ben nieuw op dit forum .
Ik ben van plan een Mercedes A Klasse 170 W169 van 2004 te kopen .
Hij heeft nog geen 150000 km gelopen en is van de eerste eigenaar .
Heeft volledig onderhoud gehad en hij is in mooie conditie ( binnen en buitenkant ) .
Mijn vraag is nu , waar moet ik op letten wat moet ik weten enz .
Ik waardeer jullie hulp ten zeerste , Vr Gr Nick
W169: Tips gevraagd voor aanschaf A170 (2004)
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Beste Nick,
Welkom op het forum
De W169 is technisch identiek aan de W245 B-klasse. Het is een hartstikke leuke auto, maar de pre-facelift modellen (waar jij dus nu ook naar kijkt) hebben wel last van roest onderaan de portieren en op de onderste naad van de achterklep. Zie het logboek van mijn voormalige W245 (1e blz.) voor een uitgebreide beschrijving. Als de auto dealeronderhouden is geweest, dan zijn deze portieren en achterklep wellicht ooit al onder coulance vervangen (bij mijn W245 zijn 3 portieren en de achterklep destijds gratis vervangen door de MB dealer).
Verder heeft de CVT automaat wel eens elektronicaproblemen, gaat het lamellenschuifdak ooit lekken, begeeft de startmotor het tussen de 100,000-150,000km, en breken de voorveren wel eens af (vanwege de gewichtsverdeling).
Voor zover ik weet... verder geen "typische" klachten.
Heb je iets meer details over de auto die je op het oog hebt? Km-stand? CVT-automaat of handgeschakeld? Wel/geen panoramaschuifdak? Etc.
Welkom op het forum
De W169 is technisch identiek aan de W245 B-klasse. Het is een hartstikke leuke auto, maar de pre-facelift modellen (waar jij dus nu ook naar kijkt) hebben wel last van roest onderaan de portieren en op de onderste naad van de achterklep. Zie het logboek van mijn voormalige W245 (1e blz.) voor een uitgebreide beschrijving. Als de auto dealeronderhouden is geweest, dan zijn deze portieren en achterklep wellicht ooit al onder coulance vervangen (bij mijn W245 zijn 3 portieren en de achterklep destijds gratis vervangen door de MB dealer).
Verder heeft de CVT automaat wel eens elektronicaproblemen, gaat het lamellenschuifdak ooit lekken, begeeft de startmotor het tussen de 100,000-150,000km, en breken de voorveren wel eens af (vanwege de gewichtsverdeling).
Voor zover ik weet... verder geen "typische" klachten.
Heb je iets meer details over de auto die je op het oog hebt? Km-stand? CVT-automaat of handgeschakeld? Wel/geen panoramaschuifdak? Etc.
Hallo Arjen ,
De auto is dealer onderhouden met een km stand van 148000 .( het is een Elegance 170 )
Heeft een schakelbak .
Geen lamellen dak .
Eigenaar 1 is 81 jaar . Ik kan eigenaar 2 worden en ik ben 55 .
Heeft zeer netjes gereden , geen sleet op middenarmsteun , deur armsteun , stuur , bekleding .
Heeft uiteraard elec spiegels , 4x elec ramen , airco , Mercedes Audio 20 CD MF2750 CD-R met telefoon , of die werkt weet ik niet .
Sportvelgen van Mercedes en metallic lak .
Dus geen cruise , parkpilot en licht en regensensor .
Mijn gebruik is als volgt ,
Ik woon in Delft tegen de A4 aan . Ik werk op Schiphol .
In de nachtelijke uren rij ik de A4 op , ga 100 km/u rijden en bij Schiphol trap ik een keer op de rem en dit dus VV .
Dus onderweg niet remmen , koppelen , schakelen enz .
Met deze rijstijl moet deze auto er toch wel even tegen kunnen toch .
Als je meer wil weten hoor ik het graag , als je meer info voor mij hebt hoor ik dat ook graag .
Vr Gr Nick
De auto is dealer onderhouden met een km stand van 148000 .( het is een Elegance 170 )
Heeft een schakelbak .
Geen lamellen dak .
Eigenaar 1 is 81 jaar . Ik kan eigenaar 2 worden en ik ben 55 .
Heeft zeer netjes gereden , geen sleet op middenarmsteun , deur armsteun , stuur , bekleding .
Heeft uiteraard elec spiegels , 4x elec ramen , airco , Mercedes Audio 20 CD MF2750 CD-R met telefoon , of die werkt weet ik niet .
Sportvelgen van Mercedes en metallic lak .
Dus geen cruise , parkpilot en licht en regensensor .
Mijn gebruik is als volgt ,
Ik woon in Delft tegen de A4 aan . Ik werk op Schiphol .
In de nachtelijke uren rij ik de A4 op , ga 100 km/u rijden en bij Schiphol trap ik een keer op de rem en dit dus VV .
Dus onderweg niet remmen , koppelen , schakelen enz .
Met deze rijstijl moet deze auto er toch wel even tegen kunnen toch .
Als je meer wil weten hoor ik het graag , als je meer info voor mij hebt hoor ik dat ook graag .
Vr Gr Nick
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Indien Alles klopt wat hierboven is geschreven en indien de deuren en kofferklep vervangen zijn geweest, dan denk ik dat je een goede koop kan doen.
Indien toch twijfel dan even bij een dealer binnenrijden en hem laten checken. Kost een 100euro in NL en zij kunnen u perfect vertellen wat er goed en slecht is.
Aan een auto met 150.000 km. komen altijd kosten aan. Alleen zijn het normale slijtagekosten of echt zware gebreken kosten. Maar je kan al uit de historie opmaken wat de staat van de wagen is.
Indien toch twijfel dan even bij een dealer binnenrijden en hem laten checken. Kost een 100euro in NL en zij kunnen u perfect vertellen wat er goed en slecht is.
Aan een auto met 150.000 km. komen altijd kosten aan. Alleen zijn het normale slijtagekosten of echt zware gebreken kosten. Maar je kan al uit de historie opmaken wat de staat van de wagen is.
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***