Voor wie nog niet bij is, Van Dijk en dochters is failliet.
http://www.autoblog.nl/nieuws/rotterdam ... liet-59506
Wat betekent dit eigenlijk als toevallig je auto er staat voor onderhoud of je hebt net een nieuwe besteld?
Is er een jurist in de zaal???
Van Dijk en dochters failliet
als je auto daar toevallig voor onderhoud staat is er niets aan de hand, de curator moet daar vanaf afblijven, het is jouw eigendom.
Als je een auto hebt besteld zal die in de meeste gevallen niet geleverd worden. Je moet natuurlijk nooit een auto betalen (of een aanbetaling doen) voordat je de auto in bezit hebt op jouw naam; dus eerst ten naam stellen, sleuteltjes krijgen en dan pinnen. Dat geldt overigens wat mij betreft voor alle aankopen, als 't effe kan NOOIT aanbetalen; desnoods alleen als het bedrijf bij een of ander garantiefonds zit
Als je een auto hebt besteld zal die in de meeste gevallen niet geleverd worden. Je moet natuurlijk nooit een auto betalen (of een aanbetaling doen) voordat je de auto in bezit hebt op jouw naam; dus eerst ten naam stellen, sleuteltjes krijgen en dan pinnen. Dat geldt overigens wat mij betreft voor alle aankopen, als 't effe kan NOOIT aanbetalen; desnoods alleen als het bedrijf bij een of ander garantiefonds zit
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
kijk...en vanuit het bedrijfsleven gezien gaat dat veelal andersom; eerst (aan)betalen en dan pas bestellen/leveren...en zolang een koper van een auto niet betaald heeft, krijgt hij/zij veelal ook helemaal niets op naamPSe220 schreef:Je moet natuurlijk nooit een auto betalen (of een aanbetaling doen) voordat je de auto in bezit hebt op jouw naam; dus eerst ten naam stellen, sleuteltjes krijgen en dan pinnen. Dat geldt overigens wat mij betreft voor alle aankopen, als 't effe kan NOOIT aanbetalen; desnoods alleen als het bedrijf bij een of ander garantiefonds zit
greetingz,
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Hier staat het prima uitgelegd: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2009- ... auto-kwijtvos00819 schreef:Voor wie nog niet bij is, Van Dijk en dochters is failliet.
http://www.autoblog.nl/nieuws/rotterdam ... liet-59506
Wat betekent dit eigenlijk als toevallig je auto er staat voor onderhoud of je hebt net een nieuwe besteld?
Is er een jurist in de zaal???
Sleutels van de nieuw auto niet gehad = centen grotendeels kwijt
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Jammer, ik kwam er graag, gewoon een no-nonsense bedrijf met prima service.
Ik heb dat begin 2009 nog ervaren, een M.B gekocht bij LIAM en natuurlijk netjes betaald voor aflevering..want een bedrijf als LIAM kon natuurlijk niet failliet gaan ik heb mijn auto nog net voor de poort van de hel kunnen wegslepen.MBenzNL schreef:kijk...en vanuit het bedrijfsleven gezien gaat dat veelal andersom; eerst (aan)betalen en dan pas bestellen/leveren...en zolang een koper van een auto niet betaald heeft, krijgt hij/zij veelal ook helemaal niets op naamPSe220 schreef:Je moet natuurlijk nooit een auto betalen (of een aanbetaling doen) voordat je de auto in bezit hebt op jouw naam; dus eerst ten naam stellen, sleuteltjes krijgen en dan pinnen. Dat geldt overigens wat mij betreft voor alle aankopen, als 't effe kan NOOIT aanbetalen; desnoods alleen als het bedrijf bij een of ander garantiefonds zit
greetingz,
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Tja, het is en blijft natuurlijk een kopersmarkt, zeker nu de bergen niet meer naar de hemel groeien.
Jammer dat een grote dealer met rijke historie te loor gaat. Maar hopen op een doorstart, zeker voor de mensen die er graag kwamen.
Discussie over aanbetalen of niet blijft een lastige.
Kom ik toch weer terug op het feit dat de klant de macht heeft, tenzij leverancier een uniek product heeft.
Koop je een Bentley, Lambo of dichter bij huis een dikke SLR AMG, dan zou ik het ook niet gek vinden dat er wordt aanbetaald, leverancier wil geld en leveren, afnemer wil auto en geen risico.
Oplossing? Bankgarantie? Notaris bemiddeling? Met mijn huis ook gedaan.
Jammer dat een grote dealer met rijke historie te loor gaat. Maar hopen op een doorstart, zeker voor de mensen die er graag kwamen.
Discussie over aanbetalen of niet blijft een lastige.
Kom ik toch weer terug op het feit dat de klant de macht heeft, tenzij leverancier een uniek product heeft.
Koop je een Bentley, Lambo of dichter bij huis een dikke SLR AMG, dan zou ik het ook niet gek vinden dat er wordt aanbetaald, leverancier wil geld en leveren, afnemer wil auto en geen risico.
Oplossing? Bankgarantie? Notaris bemiddeling? Met mijn huis ook gedaan.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
MBenzNL schreef:kijk...en vanuit het bedrijfsleven gezien gaat dat veelal andersom; eerst (aan)betalen en dan pas bestellen/leveren...en zolang een koper van een auto niet betaald heeft, krijgt hij/zij veelal ook helemaal niets op naamPSe220 schreef:Je moet natuurlijk nooit een auto betalen (of een aanbetaling doen) voordat je de auto in bezit hebt op jouw naam; dus eerst ten naam stellen, sleuteltjes krijgen en dan pinnen. Dat geldt overigens wat mij betreft voor alle aankopen, als 't effe kan NOOIT aanbetalen; desnoods alleen als het bedrijf bij een of ander garantiefonds zit
greetingz,
ik weet niet hoe risicovol jij je auto's koopt, maar ik kocht in 1968 m'n eerste auto, en twee jaar geleden de laatste (m'n eerste Benz) en dat was zo ongeveer de vijftigste auto/motor die ik in de loop der tijden heb aangeschaft, en ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan danwel geld overgemaakt voordat ik de auto met kenteken voor me zag staan en een verkoper met kentekenbewijs op mijn naam en de sleutels in zijn hand. Vroeger dan wel met een pak geld in m'n achterzak en tegenwoordig simpelweg pinnen bij aflevering. Heb nog nooit een handelaar of dealer gezien die daar problemen mee had. OK, soms wel eens wat handgeld betaald, maar dat was nooit meer dan een guldentje/eurootje of honderd. Vooruit betalen is toch echt een te groot risico en in praktijk toch echt niet nodig.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de laatste (een S211 E320CDI) eerst aanbetaald (aan een particulier) en vervolgens per bank de rest overgemaakt voordat ik de auto uberhaupt op naam had...de auto daarvoor (een W211 E55) blind door de telefoon en volledig betaald voordat ik de auto uberhaupt gezien heb MAAR - wat voor mij belangrijker is, is dat ik veel (wereldwijd) VERKOOP en zolang de klant niet aanbetaald, bestel ik geen enkele schroef en als de klant daar een probleem mee heeft dan gaat hij/zij maar ergens anders klant zijn.PSe220 schreef:ik weet niet hoe risicovol jij je auto's koopt
greetingz,
- Sibelle
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 15 jul 2009 11:07
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C-Klasse 180 Esprit W202
- Specialisatie: SA-Code-lijst verlenger
- Locatie: De Wâlden
Dat is ook mijn insteek, in het verleden net wat te vaak mee op m'n bek gegaan...MBenzNL schreef:de laatste (een S211 E320CDI) eerst aanbetaald (aan een particulier) en vervolgens per bank de rest overgemaakt voordat ik de auto uberhaupt op naam had...de auto daarvoor (een W211 E55) blind door de telefoon en volledig betaald voordat ik de auto uberhaupt gezien heb MAAR - wat voor mij belangrijker is, is dat ik veel (wereldwijd) VERKOOP en zolang de klant niet aanbetaald, bestel ik geen enkele schroef en als de klant daar een probleem mee heeft dan gaat hij/zij maar ergens anders klant zijn.PSe220 schreef:ik weet niet hoe risicovol jij je auto's koopt
greetingz,
P.s. Iemand enig idee welke curator en evt. Veilingsbedrijf dit gaat berhartigen en anders dat graag hier ff posten
Mei de hartelijke groetnis ut de WâldenTronicold schreef: 000 En opname in een kliniek om af te kicken van deze vreselijke verslaving...
Andries
Mercedes-Benz C-Klasse Esprit
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
wat ik heb gehoord zijn er 2 curatoren en die gaan kijken voor een doorstart dus een veiling zit er nog niet aan te komen!
Grtz
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
zo is het, gelukkig zijn er veel dealers en verkopers die vertrouwen in hun klanten hebben en zal ik ook nooit jouw klant hoeven te wordenMBenzNL schreef:de laatste (een S211 E320CDI) eerst aanbetaald (aan een particulier) en vervolgens per bank de rest overgemaakt voordat ik de auto uberhaupt op naam had...de auto daarvoor (een W211 E55) blind door de telefoon en volledig betaald voordat ik de auto uberhaupt gezien heb MAAR - wat voor mij belangrijker is, is dat ik veel (wereldwijd) VERKOOP en zolang de klant niet aanbetaald, bestel ik geen enkele schroef en als de klant daar een probleem mee heeft dan gaat hij/zij maar ergens anders klant zijn.PSe220 schreef:ik weet niet hoe risicovol jij je auto's koopt
greetingz,
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Vergeet even niet dat alle dealers hun contract met MB kwijt zijn en nog nieuwe contracten moeten krijgen. Er stonden al een aantal dealers die uit 1 bedrijf bestonden op de nominatie. Doorstart als MB dealer zal dus lastig zijn....
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Wel jammer, altijd een leuk bezoek daar zo. De keren dat ik er kwam stond er vaak leuk "dik" spul en zeker
in de tijden dat sommige mensen even de auto "apart" moesten zetten om bepaalde technische redenen
Erg jammer, is toch een begrip. Ben benieuwd hoe dit afloopt...
in de tijden dat sommige mensen even de auto "apart" moesten zetten om bepaalde technische redenen
Erg jammer, is toch een begrip. Ben benieuwd hoe dit afloopt...
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Alleen een service contract zit er prima in. Immers zo ging het al sinds dat ze afgelopen najaar het sales contract kwijt raakten.Raimon schreef:Vergeet even niet dat alle dealers hun contract met MB kwijt zijn en nog nieuwe contracten moeten krijgen. Er stonden al een aantal dealers die uit 1 bedrijf bestonden op de nominatie. Doorstart als MB dealer zal dus lastig zijn....
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?