Afgelopen week hebben we een X247 GLB200 voorzien van een originele standkachel (optiecode 228) met afstandsbediening (optiecode B24); het is tenslotte weer (iets van) winter.
In het verleden (bij bv de 203, 204, 209, 211, 212) zat die standkachel vrijwel altijd onder de rechter koplamp gemonteerd en daarna is mercedes die standkachel gaan monteren bij de rechter A-stijl (bij bv de 205, 213, 253 en daarvoor ook al bij de 251) en nu zit die standkachel bij deze GLB (en dus ook de huidige A, B, GLA, CLA) weer onder de rechter koplamp.
Het wijzigen van het koelwaterverloop zodat de standkachel er op de juiste plaats bij tussen komt, viel op zich wel mee ondanks het feit dat er veel voor moest worden weggehaald (zoals het rechter motorsteun, 1 hitteschild voor het parfant en daarvoor moest dan weer de accu compleet met accubak eerst worden weggehaald).
Voor de aansluiting op de brandstoftank moest de tank zakken en daarvoor moest de uitlaat (samen met wat hitteschilden) worden verwijderd.
Al met al best wel veel werk ook al zat er binnen in de auto niet ze heel veel werk om de standkachel aangesloten te krijgen (wat aanstaande week wel weer anders is bij de 222er S-klasse waar een standkachel onder moet).
Wat voor deze inbouw ook ontzettend mee viel was dat alle onderdelen snel leverbaar waren - iets wat tegenwoordig nooit zeker is wat ook wel blijkt uit het feit dat we al geruime tijd wachten op de laatste 3 onderdelen voor een standkachel inbouw in een 167er GLE.
Enkele andere standkachels die we al eens hebben ingebouwd:
* X117 CLA shooting brake
* W164 ML320CDI
* W166 ML63 AMG, X166 GL350CDI, W166 ML350CDI, W166 GLE350d
* W168 A170CDI
* S203 C270CDI, S203 C270CDI, CL203 C200k
* W204 C180, X204 GLK220CDI
* S205 C300, W205 C220d, W205 C180
* C207 E350CGI
* W211 E200k, W211 E220CDI, W211 E500, W211 E400CDI, S211 E320CDI, S211 E220CDI
* W212 E300h, S212 E250CDI, W212 E250CDI, W212 E350CDI
* S218 CLS350CDI, S218 CLS500, C218 CLS250CDI, C218 CLS400
* C219 CLS320CDI
* V220 S500
* V221 S350CDI, V221 S500, V221 S350CDI
* V222 S350d, V222 S500, V222 S350d, W222 S350d, V222 S300h, W222 S350d
* X253 GLC220d, X253 GLC300
* W463 G55 AMG
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479
2021 X247 GLB200 nu met standkachel
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20234
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de kachelbediening van deze GLB - hier nog zonder standkachel schakelaar en REST functie
- IMG_8473.jpg (60.23 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de auto zonder standkachel onder de rechter koplamp
- IMG_8437.jpg (99.05 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de auto zonder standkachel leidingen en zonder (oa) rechter motorsteun
- IMG_8439.jpg (92.67 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de auto zonder standkachel leidingen, zonder het standkachel gerelateerde magneetventiel en zonder (oa) hitteschild
- IMG_8442.jpg (82.51 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de auto zonder standkachel leidingen en zonder (oa) rechter motorsteun
- IMG_8444.jpg (89.01 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de auto zonder standkachel leidingen en zonder (oa) rechter motorsteun
- IMG_8445.jpg (80 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de te gebruiken aansluiting voor de standkachel boven op de tank
- IMG_8449.jpg (46.81 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de gebruikte aansluiting voor de standkachel boven op de tank
- IMG_8455.jpg (50.85 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de opvoerpomp voor de brandtsof tbv de standkachel
- IMG_8483.jpg (79.08 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de gemonteerde standkachel
- IMG_8464.jpg (91.69 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de gemonteerde standkachel
- IMG_8458.jpg (96.63 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de gemonteerde standkachel incl. de daarvoor benodigde bekabeling en extra waterpomp
- IMG_8460.jpg (99.33 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de toegevoegde aluminium waterleidingen waarvoor de rechter motorsteun eerst verwijderd moest worden...de A komt van de waterpomp en gaat naar het magneetventiel - de B sluit rechtstreeks op de (stand)kachel aan
- IMG_8461.jpg (98.31 KiB) 1654 keer bekeken
-
- het extra magneetventiel voor de standkachel
- IMG_8470.jpg (83.15 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de kachelbediening MET en zonder standkachel ondersteuning
- IMG_8477.jpg (78.12 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de motorruimte nadat alles weer is ingebouwd waarbij de toegevoegde standkacheldelen amper nog te zien zijn
- IMG_8493.jpg (77.5 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de motorruimte nadat alles weer is ingebouwd waarbij de toegevoegde standkacheldelen amper nog te zien zijn
- IMG_8498.jpg (87.63 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de motorruimte nadat alles weer is ingebouwd waarbij de toegevoegde standkacheldelen amper nog te zien zijn
- IMG_8500.jpg (43.58 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de kachelbediening met standkachel schakelaar en REST functie
- IMG_8510.jpg (46.42 KiB) 1654 keer bekeken
-
- het extra menu voor de standkachel waarmee de vertrektijden zijn in te schakelen
- IMG_8506.jpg (49.73 KiB) 1654 keer bekeken
-
- de GLB zelf
- IMG_8501.jpg (91.99 KiB) 1654 keer bekeken
-
- het extra menu voor de standkachel waarmee de vertrektijden zijn in te schakelen
- IMG_8512.jpg (55.56 KiB) 1654 keer bekeken
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 mar 2022 21:39
- Mercedes-Benz: B 200. ‘19
Een vraag! Je hebt bij het inbouwen de kachel bedieningspanel vervangen voor 1 met de toets Standkachel. Moest hiervoor ook nog extra bekabeling gelegd worden ?
M.vr.gr Anne
M.vr.gr Anne
-
- Berichten: 3635
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Nee, want de communicatie van deze panelen loopt via een CAN lijn. Meestal zit er op één zo een paneel maar één stekker met 3 draden.
- Msmax
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Netjes gedaan Steve...
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K