Even als allereerste: die laatste zin sluit ik me volledig bij aan.weide1 schreef:Ten tijde van de Hammer was AMG nog niet van MB. Zou je wellicht dus ook een hobbyproject in een boerenschuur kunnen noemen.
Mooie beeldspraak trouwens.
Hoe het verder qua kwaliteit tussen AMG en Brabus zit, in die tijd en ook nu, doe ik geen uitspraak over. Ik ben geen eigenaar van zulk soort auto´s. Kan er dus niks zinnigs over zeggen.
Ik lees dat jij een E63s AMG 2017 hebt. Jouw mening heeft dus in principe meer waarde.
Mijn visie: AMG was toen inderdaad nog niet van Mercedes, maar de auto's waren wel via Mercedes netwerken al leverbaar en waarschijnlijk ook al gewoon onder de Mercedes garanties. Dus het was een beetje een overgangsvariant tussen het 1970 AMG en het 1993 AMG. Voor mij zegt het wel genoeg dat Mercedes AMG overnam en niet Brabus, ondanks dat Brabus' hoofdbusiness het restaureren van oude Benzen is. Al is het waarschijnlijk wel een optelsom geweest vanwege ook de aanwezige race-afdeling en ongetwijfeld de connecties.
Als ik moderne Brabussen zie, denk ik vaak dat er niet echt veel vooruitgang in zit. Het is niet echt een vernieuwend recept. V12 erin, keukenspotjes in de dorpels en de helft van alle MB logo's eraf slopen. Zwart met een paar losse carbonplaten, zelfde setje velgen eronder als 15 jaar geleden en klaar is Käse. Als Brabus zo hoogstaand als AMG zou zijn geweest, hadden we dan misschien geen SLR, SLS en AMG GT met een ster voorop gehad, maar met die "B"?
Natuurlijk blijven het wel opmerkelijke, snelle en exclusieve auto's, maar ik denk dat AMG (mede met de steun van 'moeder') de zaakjes gewoon strakker voor elkaar heeft, wat zich heeft beloond in de zelfstandige ontwikkeling van de SLS en de AMG GT familie. Maar inderdaad, dat kan Guido het beste verhelderen