Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A Sedan

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.

Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A Sedan twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 18 apr 2017 20:03

W222mopf11.jpg
Mercedes-Benz introduceert enkele nieuwtjes, waaronder de vernieuwde S-Klasse


Mercedes-Benz en Mercedes-AMG tonen in korte tijd meerdere nieuwe en vernieuwde voertuigen. De S-Klasse wordt vernieuwd met als eerste wapenfeit de vernieuwde 4-deurs varianten. Voor de GLC-Klasse introduceert men de GLC63 en GLC63 S voor beide varianten van de GLC. Tenslotte toont het merk in Shanghai tevens een nieuwe concept car, de Concept A Sedan.

GLC63 en GLC63 S
Na lang wachten en enige twijfels hebben dan toch eindelijk de volbloed AMG varianten van de GLC hun opwachting gemaakt. De wagens waren een geruime tijd terug al gezien als testwagens maar na de introductie van de GLC-Klasse bleef het tot nu toe bij de GLC43 met zescilinder motor. Nu heeft dus ook het bekende 4,0-liter V8 blok zijn weg gevonden naar de op de C-Klasse gebaseerde SUV met 476 pk en 650 Nm koppel danwel 510 pk en 700 Nm koppel (GLC63 vs GLC63 S). Beide modellen beschikken over een negentraps automatische transmissie. De GLC63 is uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel op de achteras, de GLC63 S heeft een elektronisch sper. Beide varianten beschikken over een elektromechanische parameterstuurinrichting voor nauwkeurige en wendbare rijdynamiek met de juiste feedback vanuit de voorwielen. De GLC63 kan van 0 naar 100 km/h versnellen in 4,0 seconden terwijl de S-variant dit in 3,8 seconden doet.

De GLC63 varianten zijn te herkennen aan de Panamericana grille met verticale lamellen die tot nu toe enkel waren voorbehouden aan de AMG GT reeks. Dat deze grille echter ook op andere modellen van Mercedes-AMG zou komen was al duidelijk; afgaande op de foto's van verscheidene testwagens zullen ook de S-Coupé en de volgende generatie A-Klasse deze grille krijgen. Verder is het recept aan de buitenzijde redelijk bekend; dorpellijsten en diffusor achter met inzetstukken in zwart of mat iridium zilver (GLC 63 S), een dakspoiler voor de reguliere GLC en achterklep spoiler voor de Coupé, en verbrede spatschermen voor de grotere wielen. De wielmaten zijn 235/55 R19 vóór en 255/50 R19 achter voor de standaard GLC63, voor de S-uitvoering wordt dit 265/45 R20 vóór en 295/40 R20 achter. Er zullen meerdere optionele wielen beschikbaar komen, in afmetingen tot 265/40 R21 vóór en 295/35/R21 achter.

Via de AMG Performance Studio zijn meerdere lederafwerkingen leverbaar in verscheidene designokleurstellingen, evenals speciale AMG Performance stoelen. Er is tevens een Edition1 uitvoering beschikbaar met onder andere het Night Pakket, sportstrepen op de flanken, sportbanden om matzwarte velgen met kruisspaaksdesign, gele details op de velgen en spiegelbehuizingen en gele accenten in het interieur.

De GLC63 en GLC63 S zijn vanaf 16 juni bestelbaar, de eerste leveringen vinden plaats in september.

W222 S-Klasse is vernieuwd en krijgt nieuwe motoren.
Ander nieuws is de vernieuwing van de S-Klasse (W222/V222). Het is meer dan een facelift, want ook het motorenaanbod is gewijzigd en de auto beschikt over de laatste technologie wat betreft multimedia en rijassistentie.

Van buitenaf zijn de wijzigingen niet direct in het oog springend. Vooral de luchtinlaten in de voorbumper hebben een andere vorm gekregen en de koplampen hebben een andere vorm en intern design. De grille is lichtelijk aangepast en is verschillend per voertuig: de zes- en achtcilinder uitvoeringen met reguliere wielbasis beschikken over drie dubbele horizontale verchroomde lamellen en wat dieper verzonken verticale spijlen in hoogglans zwart. Bij de V12-uitvoeringen en de modellen met langere wielbasis zijn ook de verticale spijlen in chroom uitgevoerd. De Maybach varianten zijn te herkennen aan de chromen omlijsting om de luchtinlaten in de voorbumper, alsmede aan een nieuwe Maybach badge tussen de horizontale lamellen in de grille.

Aan de achterzijde is een nieuw inzetstuk geplaatst in de achterbumper waar ook de eindstukken van de uitlaten in geplaatst zijn. Ook zijn de achterlichten voorzien van een kristaloptiek zoals ook bekend bij de E-Klasse.

Ook de technologie onderhuids is verfijnd. Distronic en de actieve stuurassistent zijn verder geupdate voor nog meer comfort, zoals via het automatisch aanpassen van de snelheid wanneer het voertuig een kruising of bocht nadert. De Multibeam LED koplampen met Ultra Range grootlicht functie zijn vernieuwd en te herkennen aan onder andere drie lichtstralers naast de hoofdschijnwerper. Verder beschikt het voertuig over Curve bochtenherkenning en afstelling, en zorgt Road Surface Scan ervoor dat het voertuig zich kan afstemmen op het aankomende wegdek.

In het interieur vallen twee wijzigingen op. Zo beschikt de vernieuwde S-Klasse over een nieuw driespaaks multifunctioneel stuurwiel. Het is voortaan mogelijk om Distronic en Tempomat te bedienen vanaf het stuurwiel, evenals het complete infotainment systeem via nieuwe aanraakgevoelige bedieningselementen. Deze elementen worden ook toegepast in de E-Klasse en werken als een smartphone qua bediening. Het infotainment systeem kan echter ook worden bediend via de COMAND controller of via spraakaansturing Linguatronic. De tweede opvallende wijziging is dat de twee displays op het dashboard nu onder één stuk glas zitten en daardoor één breed scherm lijken te vormen. Evenals bij andere modellen kan in de S-Klasse gekozen worden voor meerdere thema's voor de tellers, zoals Klassiek, Sportief en Progressief. Ook overgedragen vanuit de E-Klasse is een verbeterd LED Ambient Light systeem met 64 kleuren en de nieuwe sleutel in hoogglans zwart of wit met verscheidene omlijstingsafwerkingen. Keyless Start is voortaan standaard op de S-Klasse.

Nieuw is Energizing Comfort, een optioneel systeem dat werkt als verbinding tussen verscheidene comfortsystemen in het voertuig. Er zijn onder andere verbindingen met de klimaatregeling, stoelcomfortsystemen, ambientverlichting en muziekstemmingen en het systeem maakt het mogelijk om de bestuurder een welness-setup aan te maken. Hiermee verandert het gevoel en de beleving op wens of afhankelijk van de stemming. Het systeem is, afhankelijk van de uitrusting, beschikbaar voor alle zitplaatsen. Het biedt daarnaast de keuze uit 6 programma's met een eigen thema, en er is een trainingsdocument van 10 minuten aanwezig in de hoofdunit waarmee de gebruiker visueel ondersteunt wordt.

Naast comfortsystemen zijn ook enkele assistentiesystemen vernieuwd:
- Actieve afstandstandsassistent Distronic beschikt over nog meer kaarten en navigatiedata en kan hierdoor nauwkeuriger en comfortabeler ondersteuning bieden.
- Actieve stuurassistent is algeheel verbeterd.
- Actieve baanwisselassistent werkt nu met het enkelmalige tapbediening van de richtingsaanwijzer.
- Actieve noodstopassistent werkt samen met de stuurassistent en kan het voertuig zelfstandig en gecontroleerd tot stilstand brengen wanneer het merkt dat de bestuurder niet reageert.
- Filerijden middels de aanwezige assistentiesystemen biedt nu ondersteuning voor stilstandperiodes tot 30 seconden.
- Verkeersbordenherkenning past indien gewenst de snelheid automatisch aan naar de geldende snelheidslimiet. Daarnaast worden inrijdverboden en personen op zebrapaden herkend.
- Remote Park Assist maakt het mogelijk via de smartphone het voertuig van buitenaf te parkeren. De S-Klasse kan via deze wijze vooruit of achteruit fileparkeren en haaks parkeren. Met de verkenningsmodus kan het voertuig bovendien 15 meter vooruit of achteruit gestuurd worden en worden eventuele obstakels herkend en vermeden met geringe stuurcorrecties.

De vernieuwde S-Klasse is verkrijgbaar met een nieuwe motorvariant te weten de S560 4MATIC en de Mercedes-Maybach S560 4MATIC. De 4,0-liter V8 levert 469 pk en 700 Nm. Daarnaast maakt de nieuwe 3,0-liter zes-in-lijn dieselmotor zijn debuut in de S350 d en S400 d 4MATIC, plug-in hybride en benzinevarianten van de zes-in-lijn volgen later. De S350 d beschikt over 286 pk en 600 Nm koppel en de S400 d beschikt over 340 pk en 750 Nm koppel. Het verbruik ligt op 5,5 liter op 100 km voor de S350 d, en op 5,6 liter op 100 km voor de S400 d.

De S63 AMG is wederom leverbaar en beschikt voortaan over de 4,0-liter V8 zoals deze bekend is in de E63 S. Het vermogen ligt dus op 612 pk en het koppel bedraagt 900 Nm. Bij deellast worden voortaan dankzij AMG Cylinder Management de cilinders 2, 3, 5 en 8 gedeactiveerd om brandstof te besparen. De cilinderuitschakeling werkt enkel tussen de 1.000 en 3.250 toeren per minuut wanneer het rijprogramma Comfort is gekozen. Of het systeem actief is of niet is voor de bestuurder te zien op de displays. De S63 beschikt een negentraps-automaat. De Race Start functie is voortaan eenvoudiger in te schakelen. Wanneer in rijprogramma's Sport of Sport+ tegelijk de gas en rem bediend worden, weet het voertuig dat Race Start moet worden ingeschakeld. Bij het vervolgens los laten van de rem zal de auto optimaal versnellen.

De S65 AMG blijft leverbaar en is enkel visueel gemoderniseerd. De motor is de bekende 6,0-liter V12 biturbo motor met 630 pk en 1.000 Nm koppel. De motor is gekoppeld aan de 7G-Tronic Plus transmissie, mede vanwege het vroeg beschikbare gigantische koppel. De S65 is niet leverbaar met 4MATIC.

De vernieuwde S-Klasse is vanaf juli beschikbaar op de Europese markt. De Cabriolet en Coupé zullen op een later tijdstip vernieuwd worden.

Concept A Sedan als vooruitblik op uitbreiding A-Klasse
Naast alle toevoegingen aan het leveringsprogramma toont Mercedes-Benz ook een voorbode van de nabije toekomst. In 2018 maakt de opvolger van de A-Klasse zijn debuut, waarbij er ook een nieuwe 4-deurs variant zal worden geïntroduceerd. De Concept A Sedan is de concept versie van deze nieuwe variant. De wagen beschikt over de Panamericana grille en nieuwe LED technologie in de koplampen en achterlichten. Tevens is de daklijn minder aflopend dan die van de CLA, die overigens naast deze sedan leverbaar zal zijn en dus niet vervangen wordt. Er is verder weinig bekend over de 4,5 meter lange Concept A Sedan. De wagen dient vooral als designvoorbode voor de volgende generatie A-Klasse en is verder niet uitgerust met een bijzondere aandrijflijn zoals dat bij de AMG GT Concept wel het geval is.


Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

Concept A Sedan
65755 65756 65757 65758

65759 65760 65761 65762

65763 65764


GLC63

65765 65766 65767 65768

65769 65770 65771 65772

65773


W222 S-Klasse Modellpflege

65774 65775 65776 65777

65778 65779 65780 65781

65782 65783 65784 65785

65786 65787 65788 65789

65790 65791 65792 65793

65794 65795 65796 65797

65798 65799 65800

65801 65802


Bron: De GLC63 en GLC63 S, de vernieuwde S-Klasse, S560 en S63 en S65, en de Concept A Sedan, via Mercedes-Benz Passion Blog.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3500
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Mercedes-Benz W168 » 18 apr 2017 20:31

Mooi verslag, dank dat jij dit altijd upload Helmy.
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Avatar gebruiker
Mercedes-Benz W168
Donateur
 
Berichten: 2423
Geregistreerd: 25-mei-2014
Woonplaats: Prov. Zuid-Holland (Bollenstreek)
Leeftijd: 22
Mercedes-Benz: A160 | 2001 (W168)

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor MBenzNL » 18 apr 2017 21:29

...die GLC63 ziet er toch eigenlijk best wel erg goed uit...(in tegenstelling tot het stuur in de S)

greetingz,
Avatar gebruiker
MBenzNL
Moderator
 
Berichten: 15181
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 44
Specialisatie: MB's v.a. 2000

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 18 apr 2017 21:46

Graag gedaan Florent :)

Die GLC63 zit er inderdaad wel goed uit, sinds ik de spyshots van die AMG variant zag met de nieuwe grille was ik wel fan. Die 'coupé' variant is dan weer wat minder nodig wat mij betreft :P Dat stuur in de S vind ik een beetje jammer, ik vond dat tweespaaks stuur eigenlijk wel mooi. Vooral al die knopjes erbij had niet gehoeven en het is nu wel een enorme plaat alu die op de spaak lijkt te liggen, beetje een vliegend-olifantjes look. Buitenkant vind ik dan weer wel goed gelukt verder.

Tja en dat Energizing comfort.... leuk voor de gimmick lovers denk ik. Zou er wel goed mee kunnen lachen als ie tunnel ingaande ineens Bach's Toccata Con Fuga afspeelt of zo. :lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3500
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor gfgf » 18 apr 2017 23:00

Jongens wat een feest: een S560 en een benzinemotor met een 6-in-lijn op komst. Alleen de S nog terug naar achter de cijfers en we zijn weer in de sweet old eighties!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
S210 E430T '98 "Joop" | W126 2800SS '82 "Henk" | Union rijwiel '55 | OV 1e klas
Avatar gebruiker
gfgf
Donateur
 
Berichten: 1820
Geregistreerd: 11-jan-2014
Woonplaats: Groene Hart
Mercedes-Benz: S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" - W126 2800SS '82 "Henk"
Specialisatie: tobben

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Ed » 19 apr 2017 05:54

Dat interieur van die Maybach is wel af :honger:
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Avatar gebruiker
Ed
Moderator
 
Berichten: 6029
Geregistreerd: 26-nov-2006
Woonplaats: Rotterdam
Leeftijd: 50
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Mercedesfreund » 19 apr 2017 08:38

Dus men heeft het pookje van de tempomat eindelijk vaarwel gezegd? Epic!
Avatar gebruiker
Mercedesfreund
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 10-dec-2015
Woonplaats: Apeldoorn
Mercedes-Benz: W210 320 CDI 2001 / W221 350 CDI AMG 2012
Specialisatie: Taxi / Koffiemachines

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Mercedes-Benz W168 » 19 apr 2017 08:52

Mercedesfreund schreef:Dus men heeft het pookje van de tempomat eindelijk vaarwel gezegd? Epic!


Waarschijnlijk gaat het wel daar naartoe.
Ik vind distronic plus / tempomat (cruise control) prima werken via de pook.
Beter dan bijvoorbeeld bij Audi..... Dat vind ik helemaal niks...
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Avatar gebruiker
Mercedes-Benz W168
Donateur
 
Berichten: 2423
Geregistreerd: 25-mei-2014
Woonplaats: Prov. Zuid-Holland (Bollenstreek)
Leeftijd: 22
Mercedes-Benz: A160 | 2001 (W168)

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor gfgf » 19 apr 2017 10:02

Mercedes-Benz W168 schreef:
Mercedesfreund schreef:Dus men heeft het pookje van de tempomat eindelijk vaarwel gezegd? Epic!


Waarschijnlijk gaat het wel daar naartoe.
Ik vind distronic plus / tempomat (cruise control) prima werken via de pook.
Beter dan bijvoorbeeld bij Audi..... Dat vind ik helemaal niks...

Ach, nadat het pookje was omgewisseld met de combischakelaar viel er in dat nieuwerwetse spul toch al niet meer fatsoenlijk te rijden.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
S210 E430T '98 "Joop" | W126 2800SS '82 "Henk" | Union rijwiel '55 | OV 1e klas
Avatar gebruiker
gfgf
Donateur
 
Berichten: 1820
Geregistreerd: 11-jan-2014
Woonplaats: Groene Hart
Mercedes-Benz: S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" - W126 2800SS '82 "Henk"
Specialisatie: tobben

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Marco » 22 apr 2017 12:15

MBenzNL schreef:...die GLC63 ziet er toch eigenlijk best wel erg goed uit...(in tegenstelling tot het stuur in de S)

Moet nog maar blijken hoe ergonomisch dat stuur is met al die bediening direct aan de oppervlakte... lelijk vind ik het wel, veel te veel "gedoe"...

Ik snap die model benaming niet meer, beide GLC maar 1 is coupe, waar staat die C dan voor?
Ik vind de niet coupe er wel goed uitzien...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Avatar gebruiker
Marco
Donateur
 
Berichten: 4723
Geregistreerd: 05-apr-2006
Woonplaats: 078
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: S211 Exyz 2004
Specialisatie: PDMS Consultancy

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor S_W204 » 23 apr 2017 01:00

De C-klasse onder de SUV's. Zelfde geldt voor de GLA, GLE en GLS.

Ik vind dat stuurtje zo met de knoppen voor Distronic Plus wel erg onhandig overkomen..
Avatar gebruiker
S_W204
 
Berichten: 973
Geregistreerd: 11-okt-2015
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor JKA320 » 23 apr 2017 05:54

Die GLC is toch wel een ernstig mooie auto :goedzo: En dan als GLC63 (s) helemaal!
Jammer dat veel klanten het nog steeds niet kunnen waarderen als je er mee komt voorrijden :stom:

Misschien voor later (als ik groot ben...), maar voorlopig nog maar even met busje op pad

Gr

PS: de "nieuwe" S is wel héél erg op China gericht :S
Avatar gebruiker
JKA320
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28-feb-2010
Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 23 apr 2017 12:20

Marco schreef:
MBenzNL schreef:...die GLC63 ziet er toch eigenlijk best wel erg goed uit...(in tegenstelling tot het stuur in de S)

Moet nog maar blijken hoe ergonomisch dat stuur is met al die bediening direct aan de oppervlakte... lelijk vind ik het wel, veel te veel "gedoe"...

Ik snap die model benaming niet meer, beide GLC maar 1 is coupe, waar staat die C dan voor?
Ik vind de niet coupe er wel goed uitzien...


Zoals S_W204 al zei, dat toont de verwantschap met de modellen die de ruggengraat van het merk tonen:

A, C, E, S

SL geeft aan dat het een open tweezitter is (al wordt de volgende SL een 2+2), en GL geeft aan dat het een SUV is. Een GLC is dus een SUV met de kenmerken/uitrusting/motoren van de C-Klasse, een GLA is zo een SUV van de A-Klasse en een CLA is een vierdeurs coupé op basis van de A-Klasse.

Dient wel gezegd te worden dat dit ook weer niet 1 op 1 wordt doorgevoerd naar álle auto's. De G blijft de G, de SL blijft de SL en de CLS blijft CLS, ondanks dat die laatste voortaan van binnen niet meer te onderscheiden is van een E. Dat waren de 219 en 218 nog wel.

@JKA: Mercedes is sowieso nogal op China gericht en kan nog wel eens een doorslag geven in groenlicht of niet voor een nieuw model. Denk aan een cabrio SUV. Mercedes zag het wel zitten maar wist dat men in China niet zo zit te wachten op cabrio's. Daarnaast zijn de nieuwste reeks 63-AMG's met een paar-cc-minder-dan-4,0-liter uitgerust >onder andere< omdat alles boven de 4,0-liter in China extra belast wordt en dus slecht verkoopt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3500
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Marco » 23 apr 2017 14:50

Ik snap 'm, maar ik denk dat ik deze "handleiding" in papier er bij nodig zou hebben om te weten welke auto ik nu bestel... ;-)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Avatar gebruiker
Marco
Donateur
 
Berichten: 4723
Geregistreerd: 05-apr-2006
Woonplaats: 078
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: S211 Exyz 2004
Specialisatie: PDMS Consultancy

Re: Nieuws bij Das Haus: GLC63, S-Klasse MoPf en Concept A S twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 01 sep 2017 11:42

Inmiddels zijn de eerste prototypes op foto vastgelegd van de A als vierdeurs sedan. De auto zal de strijd aangaan met de A3 sedan. Het lijkt er overigens op dat de auto langer zal zijn dan de hatchback vanwege de kofferbak. Het is dus geen sedan body die op het onderstel van de hatchback is gepropt. Daarnaast nogmaals de bevestiging dat men (eindelijk) afstapt van het 'zwevende' tabletscherm; de testauto's beschikken steeds vaker over eenzelfde soort opstelling als in de W213 en W222 met twee brede schermen voor het KI en COMAND. Net als bij de W213 zal de nieuwe generatie A-Klasse waarschijnlijk standaard de gewone fysieke tellers meekrijgen.

Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

66183 66184 66185

66186 66187 66188
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3500
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Volgende

Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten