w211 kombi (s211) staat scheef na nwe luchtbalg

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

18 aug 2017 11:12

Na dit allemaal gelezen te hebben ben ik erg benieuwd naar de oplossing in dit verhaal vanuit de verkoper
greetings Evan
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

18 aug 2017 13:34

Vanochtend bij Jansen geweest, daar hebben ze ff kort gekeken. Kon aantal oorzaken hebben.

Zit 0 lucht in, ze adviseerden me om terug te gaan naar de verkoper om het daar op te laten lossen.

Heb de verkoper deze bevindingen medegedeeld en de auto kan daar heen gebracht worden en ze gaan het oplossen zeiden ze! We gaan het zien.
ERIKW220
Berichten: 306
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:56
Mercedes-Benz: W123 230CE '82 / w123 300D ‘79 / W213 e200d ‘20 /triumph spitfire '68
Specialisatie: carrosserie

21 aug 2017 23:19

Als de auto niet naar omhoog komt, is het de pomp. Ze vervangen al te gemakkelijk een luchtbalg maar bij mij was het de pomp. Ik heb er ooit een uitgebreid topic over gepost. Als de auto steeds dieper en dieper zakt, pompt hij dus niet op. En als dat zeer geleidelijk aan gaat dat zakken, dan zijn je balgen in orde. Als er natuurlijk een net iets harder zakt, lijkt die verlies te hebben. Je hoort de pomp even draaien. Als die lang draait, werkt die niet meer naar behoren. Ik heb er nachten over nagedacht. Bij de garage zeiden ze me alle balgen en pomp te vervangen. Op de afbraak een pomp van een nieuwer model gehaald en uurtje werk voor vervangen. Werkte als nieuw!
Dus: luisteren of de pomp werkt en zo ja, hoe lang ze draait. Mag maar heel even zijn.
Succes!!
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

21 aug 2017 23:20

Kijk even naar de foto: die balg is geen fluit meer waard.
Laatst gewijzigd door plorie op 22 aug 2017 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

22 aug 2017 11:39

plorie schreef:Kijk evdn naar de foto: die balg is geen fluit meer waard.
Precies en als dat compressortje continu blijft pompen, wat waarschijnlijk het geval is,
kan die binnenkort ook de kliko in .... inclusief het relais... 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

24 aug 2017 12:04

De auto heb ik vorige week vrijdag teruggebracht naar de garage waar we hem gekocht hadden. Ze zouden het op gaan lossen.

Dinsdag ff kort contact gehad via app voor stand van zaken. Kreeg als antwoord dat het spul was losgehaald en dat er een onderdeel was besteld verder geen info.

Vandaag nogmaals ff korte vraag gestuurd of er al meer bekend was over de oorzaak. Kreeg nu als antwoord dat de andere veerbalg wordt vervangen.

Is dat logisch???? want op de fotos stond die juist keurig strak en kwam die prima omhoog. Het leek mij dat het euvel rechts zat bij de nwe balg. Volgens de specialist hier in de buurt. was het ofwel vekeerde montage (en/of evt calibratie) vd balg, ofwel een kapotte balg. Of een kapotte leiding. Compressor zou ook kunnen maar leek hen sterk aangezien links wel klein stukje omhoog kwam na een nachtje staan.

Ik heb best verstand van autos maar niet van Mercedes o.i.g. niet van het veersysteem achter.... Ik zou het snappen als men uit voorzorg beide vervangt. Maar niet dat je de oude goede vervangt als de nieuwe het niet doet. Maargoed misschien is dat te simpel gedacht van mij. Ik ben erg benieuwd i.i.g.
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3198
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

24 aug 2017 12:31

misschien vervangen ze wel degelijk wat vervangen moet worden en leggen ze dat alleen een beetje rot uit aan je.
je merkt het straks snel genoeg of het probleem is opgelost, als leek tegen een "specialist" zeggen hoe hij zijn werk moet doen is ook zo wat ;)
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20710
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

24 aug 2017 12:49

als je alleen de foto van die nieuwe balg bekijkt - heb je al helemaal geen specialist meer nodig om te zien wat daar mis is: een nieuwe balg die verkeerd gemonteerd (gevuld) is

hoe moeilijk kan het zijn?

greetingz,
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

24 aug 2017 13:22

Poppel180 schreef:misschien vervangen ze wel degelijk wat vervangen moet worden en leggen ze dat alleen een beetje rot uit aan je.
je merkt het straks snel genoeg of het probleem is opgelost, als leek tegen een "specialist" zeggen hoe hij zijn werk moet doen is ook zo wat ;)
Helemaal mee eens. vandaar ook dat ik zeg dat ik er zelf niet genoeg verstand van heb om te kunnen oordelen. Het is ook meer omdat de specialist hier deze optie niet genoemd heeft en ook hier op het forum met niet hiermee kwam zodoende. Ik ga er ook nog steeds vanuit dat het goed komt en netjes opgelost wordt. Niet dat ik straks ineens nog een keer een boel euros extra moet betalen. dan had ik hem namelijk liever hier naar de specialist in de buurt gebracht waar hij ook in onderhoud komt.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 aug 2017 13:58

Wellicht willen ze een foutje niet toegeven en vervangen ze de nieuwe nogmaals. Gewoon ff afwachten.
Logboek S500.
jos bruggeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:34
Mercedes-Benz: w211 270 cdi t model (s211)

27 aug 2017 09:42

Gisteren heb ik de auto weer opgehaald. De auto is gemaakt onder garantie en zoals het lijkt zit rechts nog steeds de oude nieuwe balg die dus waarschijnlijk toch niet kapot was. Links zit nu ook een nwe balg en de auto staat weer een stuk recht. Wat een verschil met rijden. Alles is onder garantie nagekeken, vervangen en gerepareerd.

Dus wat mij betreft een dikke pluim voor vakgarage Lamme in Loosdrecht
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

27 aug 2017 10:38

Ik zou nog even afwachten. Hoe die 'nieuwe' balg eronder zat is garantie voor een beduidend kortere levensduur.
Maar ik vermoed dat er dus geen OEM balg is onder gezet, waardoor ze dus beide balgen moesten vervangen om hem weer recht te krijgen.
Logboek S500.
Edelachtbare
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 nov 2017 21:58
Mercedes-Benz: E350 CGI S212 2010, ex-E320 combi 2004, 350SE 1975, Chevrolet Impala station 1976

20 jul 2018 19:56

De mercedes specialist in het Gooi waar iemand het over had is Roland Snel, Middenweg 3
1394 AC Nederhorst Den Berg
Nederland
Plaats reactie