Heren,
Waar ik in het begin dacht dat t nog een storing was, blijkt het nu toch echt serieuzer te zijn.
Situatie is als volgt..
Als ik mijn auto bij ons in het parkeervak neer zet (vak loopt lichtjes omhoog naar voren toe), en hem daar een aantal dagen zonder te gebruiken laat staan, zakt de volledige rechterzijkant door (links ook maar een stuk minder). Dat wil zeggen, hij zakt zover dat het wiel voor een deel in de wielkast verdwijnt. Na het gebruik van de zoekfunctie blijkt dit een w211 kwaaltje te zijn. Het betreft een E500 uit 2002 met volledige airmatic. Het vreemde is wel, dat de compressor geen rare bijgeluiden maakt, en zodra de motor gestart wordt, de balgen meteen op de juiste hoogte springen.
Mijn vraag nu; hoe kan ik erachter komen of het zeker weten een lek in de luchtbalg(en) is, en als dat zo is, waar kan ik deze het beste laten vervangen in de buurt van Waalwijk, en wat kost zoiets?
Tevens heb ik nu af en toe (ongeacht of de motor koud of warm is, en ongeacht de snelheid) dat ie bij gas bij geven een blauwe pluim (olie dus?) uit de uitlaat geeft. Dit is niet constant (op een rit van een half uur/uur, 1x). Nu ben ik geen automonteur, dus heel veel verstand heb ik er niet van, maar mij lijkt dit het teken dat de klepseals aan t overlijden zijn? Iemand nog suggesties hierover?
Mijn dank is bij voorbaat al groot!
Gr,
Joey
Defecte luchtbalg W211
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dan lijkt het eerder een oliezwetend turbolager dan klepseals.Dit is niet constant (op een rit van een half uur/uur, 1x).
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Lijkt mij dan weer best bijzonder voor een NA blok...Prometheus schreef:Dan lijkt het eerder een oliezwetend turbolager dan klepseals.Dit is niet constant (op een rit van een half uur/uur, 1x).
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 sep 2015 14:57
- Mercedes-Benz: 2003 E500 5.0 V8
- Locatie: Waalwijk
Die lijkt mij inderdaad lastig te vinden... of er moet stiekem een verborgen turbo opzittenJeroen schreef:Lijkt mij dan weer best bijzonder voor een NA blok...Prometheus schreef:Dan lijkt het eerder een oliezwetend turbolager dan klepseals.Dit is niet constant (op een rit van een half uur/uur, 1x).
gr J
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 14 aug 2015 15:18
- Mercedes-Benz: W211 E320 Cdi
Ik heb ook 2 lekke luchtbalgen gehad linksachter eerst en 2 weken later rechtsvoor.
Omdat ik te lang had doorgereden was mijn pomp ook stuk gegaan dus ik zou oppassen!
Ik heb ze gewoon bij airsuspensionshop gehaald die zijn gereviseerd met garantie en een stuk goedkoper.
Omdat ik te lang had doorgereden was mijn pomp ook stuk gegaan dus ik zou oppassen!
Ik heb ze gewoon bij airsuspensionshop gehaald die zijn gereviseerd met garantie en een stuk goedkoper.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
en gaan ook veel sneller weer stuk (althans - bij de S211 waar ze een knullige ontwerpfout in hun achterste airmatic balgen hebben zitten) zoals ons nu meerdere malen(!) is geblekenBenzE320cdi schreef: Ik heb ze gewoon bij airsuspensionshop gehaald die zijn gereviseerd met garantie en een stuk goedkoper.
...dat blijkt toch al uit het in elkaar zakken van de auto...JoeyH schreef: Mijn vraag nu; hoe kan ik erachter komen of het zeker weten een lek in de luchtbalg(en) is.
greetingz,
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 14 aug 2015 15:18
- Mercedes-Benz: W211 E320 Cdi
Ik heb er geen problemen mee ik heb wel die van febi bilstein gekocht dus niet van arnott.