Beste forum gebruikers , op 02 feb had behappy het probleem met een w211 die door de wasstraat was gegaan en daarna esp abs en rearbrake foutmeldingen kreeg.
Mbenz reageerde daarop met lekkage in esp stuurunit of voorste Sam .
Nu heb ik precies hetzelfde probleem gehad,maar de eerste keer kon ik gewoon schakelen,en ben toen voorzichtig naar huis gereden.
Na ongeveer een uur probeerde ik de auto nogmaals en er waren geen meldingen meer ,en hij reed gewoon als vanouds.
Een week of vier later ging ik weer door de wasstraat , en weer het zelfde .
Buiten de wasstraat heb ik de auto uitgezet , en heb hem hier en daar wat afgedroogd .
Toen wilde ik naar huis , maar kreeg toen ook de auto niet meer in zijn drive.
Na een keer of vijf opnieuw starten schakelde hij opeens weer.
Ben naar huis ge gaan ,zelfde als eerste keer (uurtje wachten) starten geen problemen meer.
Een dag later naar karten met mijn zoontje,op terug weg auto in nood loop niet verder dan 1e versnelling .
Ik kreeg onder het rijden ook geen gelegenheid hiervoor,ik kwam bij stoplicht heb hem in p gezet en toen opnieuw geschakeld ,kwam bij rijksweg en wilde gas geven dat ging (had power) maar op het moment dat hij wilde overschakelen pam over en uit.
Langs de kant en nu schakelde hij helemaal niet meer ,alleen in p.
Wat zou dit nu kunnen zijn,electonica of bakprobleem?
Wie o wie heb een suggestie .
Alvast bedankt.
Alberto.
W211 wasstraat
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik heb de oplossing niet hoor... maar kan alleen niet zo goed volgen waarom je toch door de wasstraat bleef gaan?
Logboek S500.
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ik neem aan de mbenz (Steve ?) dan wel aangegeven heeft dat er een oorzaak moet zijn waarom het water er in komt
De waterafvoeren van alle benzen is best wel een aandacht punt en zeker bij de W211.
En denk dat er wel ergens water aanwezig is waar je het niet wilt hebben
De waterafvoeren van alle benzen is best wel een aandacht punt en zeker bij de W211.
En denk dat er wel ergens water aanwezig is waar je het niet wilt hebben
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
topicstarter refereert naar een andere thread met een wasstraat-water probleem...dus niet iets waar ik/wij zelf al eens aan gewerkt hebbenElGriffo schreef:Ik neem aan de mbenz (Steve ?) dan wel aangegeven heeft dat er een oorzaak moet zijn waarom het water er in komt
De waterafvoeren van alle benzen is best wel een aandacht punt en zeker bij de W211.
greetingz,
Tja ,ik ben door de wasstraat gegaan omdat ik het van de eerste keer niet echt van bewust was dat daar het probleem zat.
Ben bij tweede keer pas gaan zoeken , dacht gewoon een foutmelding meer niet.
Maar ik neem toch aan dat je met een mercedes wel door de wasstraat kan?
Kan het electronisch zo zijn dat de bak niets meer doet,als ik hem drive zet gaat hij niet rijden evenals in reverse .
Je kunt dan de auto gewoon heen en weer duwen,alleen in zijn p staat hij geblokkeerd .
Ben bij tweede keer pas gaan zoeken , dacht gewoon een foutmelding meer niet.
Maar ik neem toch aan dat je met een mercedes wel door de wasstraat kan?
Kan het electronisch zo zijn dat de bak niets meer doet,als ik hem drive zet gaat hij niet rijden evenals in reverse .
Je kunt dan de auto gewoon heen en weer duwen,alleen in zijn p staat hij geblokkeerd .
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Alle afvoeren controleren dus.
1 wetenschap telt altijd: water zoekt het laagste punt.
Check onder de motorkap (onder de parafan), neem gelijk ook achterlichten en kofferruimte mee.
Parafan is de kunststof plaat tussen voorruit en motorruim.
1 wetenschap telt altijd: water zoekt het laagste punt.
Check onder de motorkap (onder de parafan), neem gelijk ook achterlichten en kofferruimte mee.
Parafan is de kunststof plaat tussen voorruit en motorruim.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Valt me op dat de dealer het niet doet bij beurten en bezoeken.Evan schreef:Daarom hoort bij mijn jaarlijks beurtje ook t schoonmaken en checken van de waterafvoeren.
Elk bezoek aan de krasstraat, open ik de kap en haal blaadjes en ander kroos eruit, uiteraard aan beide kanten.
Tevens met badstoffen doek alles nadrogen met de deuren opwn. Is leuk ritueel en dienstbaar werk.
Leer je je auto goed van kennen.
Weet je wel hoeveel water er onder en achter alle kunststoffen kapjes blijven zitten, mede ook door cappilaire werking? Even opduwen en het loopt er zo onder weg. Met name bij de kofferbak (Estate)
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
- ElGriffo
- Berichten: 8358
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Staat gewoon als werkzaamheid op het onderhoudsformulier en moet sowieso bij elke grote beurt uitgevoerd worden .
We doen het eigenlijk bij elke beurt wel en geven het advies aan de klant mee om bij elke wasbeurt de bladeren bij de parafan weg te halen .
Bij de w211 halen we de rubberen tuitjes ook helemaal weg , daarvoor moet je de binnenschermen even los halen
We doen het eigenlijk bij elke beurt wel en geven het advies aan de klant mee om bij elke wasbeurt de bladeren bij de parafan weg te halen .
Bij de w211 halen we de rubberen tuitjes ook helemaal weg , daarvoor moet je de binnenschermen even los halen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Nou ,als eerst pardon voor het wat late nieuws,maar het is bekent wat het probleem was.
De bak is eronder vandaan gegaan en open gemaakt.
resultaat ,moest gereviseerd worden en zit er nu inmiddels weer onder en rijd weer naar behoren.
Dus was geen electronisch iets helaas.
De bak is eronder vandaan gegaan en open gemaakt.
resultaat ,moest gereviseerd worden en zit er nu inmiddels weer onder en rijd weer naar behoren.
Dus was geen electronisch iets helaas.