beste allemaal
ff een tijd geleden gelukkig nooit problemen gehad met me mb. Maar ja helaas vandaag slecht nieuw s
vrijdag moest ik ff nieuwe banden wisselen en zag ik op de brug dat de onderplaat onder t blok nat was ff met
me vinger dr langs en ja hoor olie .......
gelijk na de garage gebracht waar ik hem in onderhoud heb en die heb gekeken en kreeg vandaag te horen dat de
olie koeler kapot was en dat daar het olie lekken vandaan komt.
werd me verteld dat t hele blok dr dan uit moet om die te kunnen vervangen...
maar ik had dus een vraag of dat de enigste mogelijkheid is om daarbij te kunnen komen iemand mis een andere oplossing....
of iemand tips waar nog meer na gekeken moet worden omdat t blok dr dan toch uit licht kan ik gelijk die andere dingen vervangen die der dan mischien nog aan zitten te komen waarbij t blok ook gelicht moet worden...
het gaat om w204 320 cdi 2007 211 000 op de teller uiteraard netjes alles stipt op tijd laten onderhouden.
alvast bedankt voor het lezen en reactie's
gr jp
w204 olie koeler vervangen
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de V6 320CDI blokken hebben inderdaad veel last van lekkende oliekoelers maar daar hoeft het blok er absoluut NIET! voor uit...we hebben er bij ons de afgelopen 3 maanden 5 van gehad (3x 211, 1x 164 en 1x 203) en hebben er volgende week nog 1 te gaan (639) en er is nog niet 1 motor uit geweest
greetingz,
greetingz,
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ligt eraan aan welke kant je begint met schroeven van onder vandaan moet je eerst het blok weg halen om bij de koeler te komen .MBenzNL schreef:de V6 320CDI blokken hebben inderdaad veel last van lekkende oliekoelers maar daar hoeft het blok er absoluut NIET! voor uit...we hebben er bij ons de afgelopen 3 maanden 5 van gehad (3x 211, 1x 164 en 1x 203) en hebben er volgende week nog 1 te gaan (639) en er is nog niet 1 motor uit geweest
greetingz,
Ik heb al garages gezien die het overloop gaatje aan de linkerzijde van het blok dichtkitten om de lekkage te stoppen.....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dan zijn er meer die dat doen - die hebben we hier ook al gezien (2x)Raimon schreef: Ik heb al garages gezien die het overloop gaatje aan de linkerzijde van het blok dichtkitten om de lekkage te stoppen.....
greetingz,
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
MBenzNL heeft dat toch al aangegeven? Als ze alleen in de voorschriften kijken dan staat er al snel dat je meer moet verwijderen dan strikt noodzakelijk is. Dat maakt het sleutelen vaak wel makkelijker, maar liever wat meer moeite en tijd besparen dan de werkplaatsuurtjes laten aantikken...
Logboek S500.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als je garage bij het vervangen van een oliekoeler bij een 642 motor de motor er uit wil halen zou ik een andere garage zoeken...
Ik heb er zelf nog nooit één vervangen, collega's wel. Motor hoeft er zeker niet uit.
Ik heb er zelf nog nooit één vervangen, collega's wel. Motor hoeft er zeker niet uit.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2023 20:41
- Mercedes-Benz: Ml 280 cdi
Maar wat zijn de kosten om de olie koeler te vervangen?
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Als je wat ervaren bent 4 uurtjes sleutelen oid? Tot max 8 uren. Incl boel schoonmaken. Tipje om de kunstof kleppen stangetjes meteen te vervangen door een rvs(dacht ik) variant.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Als jij op 4 uur een oliekoeler bij een OM642 kan vervangen mag je er hier elke dag één komen doen.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Haha, liever niet, dan wordt het werk en daar ben ik lichtelijk allergisch voor.
Misschien herinner ik het me iets te optimistisch, maar ik was er voor een eerste keer zeker geen acht uren mee bezig. Wanneer je het dan dagelijks er doorheen rammelt moet dat toch geoptimaliseerd in de helft van de tijd kunnen. (Mits het allemaal mee zit, bij een afgebroken bout wordt het rap een ander verhaal)
Misschien herinner ik het me iets te optimistisch, maar ik was er voor een eerste keer zeker geen acht uren mee bezig. Wanneer je het dan dagelijks er doorheen rammelt moet dat toch geoptimaliseerd in de helft van de tijd kunnen. (Mits het allemaal mee zit, bij een afgebroken bout wordt het rap een ander verhaal)
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211