Wat zou het probleem met de dynamo zijn? Levert niet genoeg stroom? Te hoge spanning?
De auto trekt bij starten veel stroom, dan lijkt mij een stroomverbruiker de boosdoener. Kan de dynamo dat bijbenen of wat was precies de diagnose?
G400 2001 slaat af bij koude motor !!
@plorie,.. wanneer de auto normaal loopt en ze meten , zijn alle waardes ok.
Bij het starten ' ochtends of bij langdurig stil staan , hebben ze de computer aangesloten en leek het erop dat alles even uit werd gezet en daardoor de auto afsloeg.
Wat ik zelf gek vind is dat wanneer ik het toerental rond de 1000tpm hou een paar minuten na het aanslaan van de auto, de auto het blijft doen. Daar had hij wel een verklaring voor, maar dat ben ik vergeten.. ;(
Bij het starten ' ochtends of bij langdurig stil staan , hebben ze de computer aangesloten en leek het erop dat alles even uit werd gezet en daardoor de auto afsloeg.
Wat ik zelf gek vind is dat wanneer ik het toerental rond de 1000tpm hou een paar minuten na het aanslaan van de auto, de auto het blijft doen. Daar had hij wel een verklaring voor, maar dat ben ik vergeten.. ;(
2 weken verder......
Vd week te horen gekregen dat het toch met de dynamo te maken had,.. iets met de verdeler.
Dit is inmiddels gemaakt......... MAAARRR ... de auto start weer NIET !!!!
De EPC error lijkt verdwenen, maar hij slaat af. Wanneer de auto warmer is (zoals ik begon), even gas ingedrukt houden (1000tpm) voor een 2 tal minuten en de auto blijft lopen.. Totdat de auto weer de nacht in gaat bijvoorbeeld. Vanochtend wilde de garageman de auto weer starten.. Slaat gelijk weer af.
Iets electrisch/computer zet de auto uit zegt hij, dat constateert hij ook met diagnose apparatuur. Nu word het draden meten van/naar de computer .
Wat een K... auto is dit zeg.... ik dacht dat Range Rovers erg waren.....
Ik hoop dat iemand nog een briljante ingeving heeft.. en kom aub niet met andere garage zoeken oid, naar deze man gaat men wanneer de dealers het ook niet meer weten.. Nu zoek ik alleen nog iemand die dit probleem herkent en ons op weg kan helpen.
Alvast dank maar weer.....
Vd week te horen gekregen dat het toch met de dynamo te maken had,.. iets met de verdeler.
Dit is inmiddels gemaakt......... MAAARRR ... de auto start weer NIET !!!!
De EPC error lijkt verdwenen, maar hij slaat af. Wanneer de auto warmer is (zoals ik begon), even gas ingedrukt houden (1000tpm) voor een 2 tal minuten en de auto blijft lopen.. Totdat de auto weer de nacht in gaat bijvoorbeeld. Vanochtend wilde de garageman de auto weer starten.. Slaat gelijk weer af.
Iets electrisch/computer zet de auto uit zegt hij, dat constateert hij ook met diagnose apparatuur. Nu word het draden meten van/naar de computer .
Wat een K... auto is dit zeg.... ik dacht dat Range Rovers erg waren.....
Ik hoop dat iemand nog een briljante ingeving heeft.. en kom aub niet met andere garage zoeken oid, naar deze man gaat men wanneer de dealers het ook niet meer weten.. Nu zoek ik alleen nog iemand die dit probleem herkent en ons op weg kan helpen.
Alvast dank maar weer.....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
andere dikke dieselaccu proberen................ ?
of een tweede goede volle dieselaccu (geen booster!!) ernaast met dikke profi startkabels.
Als dat werkt kan je gaan zoeken naar een (voedings) kabelbreuk of massa probleem.
(ennuh die LR's & RR's zijn veel erger en nog veel kostbaarder qua reparaties )
of een tweede goede volle dieselaccu (geen booster!!) ernaast met dikke profi startkabels.
Als dat werkt kan je gaan zoeken naar een (voedings) kabelbreuk of massa probleem.
(ennuh die LR's & RR's zijn veel erger en nog veel kostbaarder qua reparaties )
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
heeft niets met de auto te maken maar met diegenen die er aan werkengb68 schreef:Wat een K... auto is dit zeg.... ik dacht dat Range Rovers erg waren.....
greetingz,
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
heb wel eens gehoord over een kapotte condensator in de motor computer dat je dan ook dit probleem krijgt
kunt eens proberen de computer los te koppelen en binnen te leggen ( lekker warm ) , dan smorgens monteren en kijken of hij dan wel blijft lopen
kunt eens proberen de computer los te koppelen en binnen te leggen ( lekker warm ) , dan smorgens monteren en kijken of hij dan wel blijft lopen
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
@Dennis, je voorstel van de condensator doorgegeven... hij ging de computer er uithalen en deze los laten halen om alles door te meten , dus ook de condensatoren.. ..... word maandag vervolgd.
Heb je misschen nog wat specifieker informatie, een bepaalde condensator ? (schema?)
Conclusie is ook bij het starten dat het bij echt koude motor , dus auto buiten staan, start de auto slechter en slaat vaker af. Wanneer de auto binnen staat, slaat de auto 1 a 2 keer af en blijft het dan doen. Zoals eerder vermeld,.. gas ingedrukt 2 minuten, slaat de auto niet af en blijft vervolgens lopen.. (ik val in herhaling, maar dan is het maar duidelijk
Heb je misschen nog wat specifieker informatie, een bepaalde condensator ? (schema?)
Conclusie is ook bij het starten dat het bij echt koude motor , dus auto buiten staan, start de auto slechter en slaat vaker af. Wanneer de auto binnen staat, slaat de auto 1 a 2 keer af en blijft het dan doen. Zoals eerder vermeld,.. gas ingedrukt 2 minuten, slaat de auto niet af en blijft vervolgens lopen.. (ik val in herhaling, maar dan is het maar duidelijk
Update...
Op een engels Mercedes forum kwam ik iemand tegen die een soortgelijk probleem had .
Deze aangeschreven en gevraagd wat de oplossing was. Bleek er water in de ECU terecht te zijn gekomen, deze vervangen.. probleem opgelost !!
De ECU zit volgens mij aan de passagierskant, laat bij mij daar de vloermat drijfnat zijn... dat doorgegeven aan de garage.
De ECU is eruit gehaald om bij een specialist te laten controle op werking (van alle componenten intern).
Er was inderdaad oxydatie, maar de componenten in de computer werkte naar behoren.
Er kan een chip zijn die kapot is, maar valt niet te testen begreep ik, kortom: Nieuwe ECU =$$$$
Hij hoopt nu op een reparatieset aan stekkertjes, deze waren nogal geoxydeerd.. hoor ik morgen ........
Mocht dit niets opleveren , word het waarschijnlijk een nieuwe ECU. (en zelfs dan is het nog niet zeker of dat het probleem oplost).
Heeft iemand wellicht hier een goedkoop adres voor incl inleren, want als ik het goed begrepen heb kost het ongeveer 1500,= en 350,= voor het inleren... leuke optelsom als je al 2500 kwijt bent voor reparaties die niets hebben opgeleverd (behalve een apk)
Zucht...
Op een engels Mercedes forum kwam ik iemand tegen die een soortgelijk probleem had .
Deze aangeschreven en gevraagd wat de oplossing was. Bleek er water in de ECU terecht te zijn gekomen, deze vervangen.. probleem opgelost !!
De ECU zit volgens mij aan de passagierskant, laat bij mij daar de vloermat drijfnat zijn... dat doorgegeven aan de garage.
De ECU is eruit gehaald om bij een specialist te laten controle op werking (van alle componenten intern).
Er was inderdaad oxydatie, maar de componenten in de computer werkte naar behoren.
Er kan een chip zijn die kapot is, maar valt niet te testen begreep ik, kortom: Nieuwe ECU =$$$$
Hij hoopt nu op een reparatieset aan stekkertjes, deze waren nogal geoxydeerd.. hoor ik morgen ........
Mocht dit niets opleveren , word het waarschijnlijk een nieuwe ECU. (en zelfs dan is het nog niet zeker of dat het probleem oplost).
Heeft iemand wellicht hier een goedkoop adres voor incl inleren, want als ik het goed begrepen heb kost het ongeveer 1500,= en 350,= voor het inleren... leuke optelsom als je al 2500 kwijt bent voor reparaties die niets hebben opgeleverd (behalve een apk)
Zucht...
Dennis combi schreef:heb wel eens gehoord over een kapotte condensator in de motor computer dat je dan ook dit probleem krijgt
kunt eens proberen de computer los te koppelen en binnen te leggen ( lekker warm ) , dan smorgens monteren en kijken of hij dan wel blijft lopen
Dennis,.. ze zijn volop met de computer bezig.. en wat blijkt, jouw suggestie geeft weer wat er gebeurt. ECU eruit,.. deze binnen gelegd, ingebouwd in een koude auto die buiten stond , starten en lopen !! Maar ja,.. en nu !? Nieuwe ECU kost iets van 1500,= , inleren 350,=.......... ze zijn nu aan het kijken om losse contacten te vinden op de printplaat.. alleen die hars moet eraf.. Iemand daar nog tips voor hoe dat er goed af te halen ?
Alvast dank ..
......... Ecu kan niet gerepareed worden....
Kortom: Er moet een nieuwe ECU in a1500,= ex en dan moet deze nog ingeleerd worden a 400,= ex.......... hoeveel pech kun je hebben !
Iemand een idee waar deze ECU's wellicht stukken goedkoper zijn incl het inleren/programmeren ?
Kunnen er ook gebruikte in, zou eerlijk gezegd niet weten waarom niet..... het blijft een computer die alleen geprogrammeerd hoeft te worden. Zal er een nieuw topic voor aanmaken....
Dank maar weer...
Kortom: Er moet een nieuwe ECU in a1500,= ex en dan moet deze nog ingeleerd worden a 400,= ex.......... hoeveel pech kun je hebben !
Iemand een idee waar deze ECU's wellicht stukken goedkoper zijn incl het inleren/programmeren ?
Kunnen er ook gebruikte in, zou eerlijk gezegd niet weten waarom niet..... het blijft een computer die alleen geprogrammeerd hoeft te worden. Zal er een nieuw topic voor aanmaken....
Dank maar weer...