Hallo,
De carter pan (deksel) van mijn W220 (S400CDI uit 2000) lekt een klein beetje olie. De dealer heeft deze losgehaald en zag dat de wortelgroeven (wat er ook mee bedoeld wordt?) al eerder een keer vlak geschuurd zijn geweest. Ze hebben alles schoongemaakt, nieuwe pasta (of iets dergelijks) er weer tussen gedaan. Helaas lekt het nog steeds (wel iets minder nu). Nu stellen ze voor om de volledige carter pan + deksel aan de onderzijde te vervangen met nieuwe. Geraamde kosten = EUR 3.200
Kan dit nu niet anders? Zijn er goedkopere alternatieven om zo'n olie lekkage te voorkomen? Graag jullie reactie! Alvast bedankt.
Groet,
David
carterpan lekkage w220 S400CDI (uit 2000)
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
3200 voor een carterpan? Dat lijkt me we wel erg veel geld. Nou heb ik geen ervaring met die motoren dus wellicht dat een van de dealermederwerkers wat nuttigs kan zeggen.
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Krijg je zeker ook een ander blok erbij voor die prijs
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
hoe groter het blok, hoe minder goed je overal bij kunt...en een carterpan zit onderaan het blok - net boven het subframe...kun je niet echt veel mee zolang dat blok nog op t subframe staatdschelte schreef:die 3200 euro is incl. manuren. Ze geven aan dat het gehele blok eruit moet.
als je bij een SL65 de motorsteunen wilt vervangen (om maar eens wat te noemen), moet het blok er ook uit...hoe meer blok, hoe minder werkruimte
greetingz,
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Enne..... Wat zijn "wortelgroeven" ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 06 jul 2014 11:04
- Mercedes-Benz: w202 c180 Elegance aut. 1995
- Specialisatie: cardetailing
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Hoezo 3200 euro???? Wat was je nu kwijt voor de eerste actie? Carterpan is er nu toch ook al onder vandaan geweest en schoongemaakt en voorzien van nieuwe vloeibare pakking (pasta).
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als dat zo is dan zou het wel oerstom zijn om die dan weer terug te monteren als deze niet meer helemaal fris is. Ik gok dat hij los geweest is zo goed mogelijk schoon gemaakt maar dat de ruimte er dan niet voor is om hem er onderuit te pakken.
- dschelte
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 aug 2014 18:52
- Mercedes-Benz: S400 CDI (W220)
- Locatie: Almere
Ja de eerste keer hebben ze alleen het onderste deel (kap) eraf gehaald, schoongemaakt en nieuwe pasta pakking erop gesmeerd. Dit heeft maar deels geholpen. Die 3200 euro is vervangen van gehele carter pan (bovenste en onderste deel), omdat op beide zijden de wortelgroeven er niet meer opzitten.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Die "wortelgroeven" verdwijnen niet vanzelf, dan heeft er iemand aan zitten prutsen..maar goed, daar heb je nu niets aan.dschelte schreef:Ja de eerste keer hebben ze alleen het onderste deel (kap) eraf gehaald, schoongemaakt en nieuwe pasta pakking erop gesmeerd. Dit heeft maar deels geholpen. Die 3200 euro is vervangen van gehele carter pan (bovenste en onderste deel), omdat op beide zijden de wortelgroeven er niet meer opzitten.
Ik zou mooi nog een keer proberen GOED af te dichten, lijkt me de moeite wel waard als vervanging zoveel moet kosten.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Veel druk zit er als het goed is niet in zo'n carter en moderne siliconenpakking van € 17,50 per busje kan kieren tot 3 mm opvullen. Dan kun je voor die € 3.200 toch heel wat keren de boel afdichten.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"