Deze werken beide niet meer.
De sproeier al langere tijd, ik hoor wel nog een pompje ergens aanslaan, maar water komt er niet uit. Waar zit dat pompje eventueel weggewerkt?
Betreffende de wisser, dit is slechts sinds kort, als ik op de knop bij het dashboard druk, dan gaat het ledje voor 1-2 secondes branden, maar de wisser doet niets...
Ook tips om de bekleding uit te bouwen zonder dat ik alle bevestigingspunten verniel zijn zeer welkom...
S211 ruitenwisser achterklep en sproeier achterklep.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik zou mij meer gaan afvragen waar dat water dan gaat blijven (wetende dat die waterslang dwars door de auto heen loopt)Sandman79 schreef:Deze werken beide niet meer.
De sproeier al langere tijd, ik hoor wel nog een pompje ergens aanslaan, maar water komt er niet uit. Waar zit dat pompje eventueel weggewerkt?
die ruitewissers gaan wel vaker stuk (en die waterslangen wel vaker lek)
greetingz,
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8042
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Zou kunnen dat als je de achter sproeier niet lang gebruikt hebt het even duurt voor dat het water aankomt...
Ik gebruik dan ding eigenlijk nooit, en die ene keer dat ik 'm wel gebruikte (om te kijken of hij het wel deed) duurde het een eeuwigheid voordat het water er uit kwam....
Ik gebruik dan ding eigenlijk nooit, en die ene keer dat ik 'm wel gebruikte (om te kijken of hij het wel deed) duurde het een eeuwigheid voordat het water er uit kwam....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Hi MBenz.nl,
Ik vermoed gewoon eerder een verstopping hoor van die leiding, geen lekkage. (maar ik kan mis zijn ). heb al eens met een dun naaldje of iets dergelijks het sproeiertje voorzichtig proberen te doorprikken, maar dit hielp niet. Toch vermoed ik dat het issue daar al zit voor het probleem van die achterste ruitensproeier. Ik moet waarschijnlijk wel de binnenbekleding van de achterklep uitbouwen om dit sproeiertje uit te bouwen? Of om iig al eens te achterhalen of er nog uberhaupt water door de darm komt als ik die loskoppel van de sproeier.
Maar goed ook ditto voor de achterste ruitenwisser, ik vermoed ook dat de ruitenwissermotor kapot is, en minder de sturing, maar eerst de bekleding uitbouwen. vandaag 2 minuten gekeken, niet direct gezien hoe ik die loskrijg. Vooral dan zonder dat ik de helft afbreek .
dan kan ik kijken of er stroom op de ruitenwissermotor toekomt of niet...etc
@Scho2684: vermoedelijk niet. De auto heeft nogal wat kilometers, ikzelf deed er verleden jaar 80k mee, het huidige selchts 25k, maar komend jaar gaat ook weer dik over de 50k worden... en mijn autois niet altijd in showroomstaat, maar de vooruit en achteruit waren meestal wel proper, en ik moest regelmatig het water bijvullen.
Ik vermoed gewoon eerder een verstopping hoor van die leiding, geen lekkage. (maar ik kan mis zijn ). heb al eens met een dun naaldje of iets dergelijks het sproeiertje voorzichtig proberen te doorprikken, maar dit hielp niet. Toch vermoed ik dat het issue daar al zit voor het probleem van die achterste ruitensproeier. Ik moet waarschijnlijk wel de binnenbekleding van de achterklep uitbouwen om dit sproeiertje uit te bouwen? Of om iig al eens te achterhalen of er nog uberhaupt water door de darm komt als ik die loskoppel van de sproeier.
Maar goed ook ditto voor de achterste ruitenwisser, ik vermoed ook dat de ruitenwissermotor kapot is, en minder de sturing, maar eerst de bekleding uitbouwen. vandaag 2 minuten gekeken, niet direct gezien hoe ik die loskrijg. Vooral dan zonder dat ik de helft afbreek .
dan kan ik kijken of er stroom op de ruitenwissermotor toekomt of niet...etc
@Scho2684: vermoedelijk niet. De auto heeft nogal wat kilometers, ikzelf deed er verleden jaar 80k mee, het huidige selchts 25k, maar komend jaar gaat ook weer dik over de 50k worden... en mijn autois niet altijd in showroomstaat, maar de vooruit en achteruit waren meestal wel proper, en ik moest regelmatig het water bijvullen.
updateke:
Bekleding netjes van de achterdeur afgekregen. slangetje doorgeknipt een beetje voor de sproeier, daar komt nu netjes water uit als ik op de knop druk, sproeiertje is dus deftig verstopt. Nu nog ontdekken hoe ik dat netjes uitgebouwd krijg, want zie niet direct iets...
Ruitenwissermotor nog niet getest.
Bekleding netjes van de achterdeur afgekregen. slangetje doorgeknipt een beetje voor de sproeier, daar komt nu netjes water uit als ik op de knop druk, sproeiertje is dus deftig verstopt. Nu nog ontdekken hoe ik dat netjes uitgebouwd krijg, want zie niet direct iets...
Ruitenwissermotor nog niet getest.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 21 nov 2017 21:58
- Mercedes-Benz: E350 CGI S212 2010, ex-E320 combi 2004, 350SE 1975, Chevrolet Impala station 1976
Hallo allen,
Al een vrij oud draadje maar voor mij actueel.
@MBenzNL
Kun je vertellen waar de slang loopt?
En is deze te vervangen?
@Sandman79
Heb je tips om de bekleding van de achterklep netjes te verwijderen?
Bedankt!
Al een vrij oud draadje maar voor mij actueel.
@MBenzNL
Kun je vertellen waar de slang loopt?
En is deze te vervangen?
@Sandman79
Heb je tips om de bekleding van de achterklep netjes te verwijderen?
Bedankt!
Om toch nog even netjes aan te vullen wat ik heb gevonden om de boel open te maken:
Paneel heb ik netjes kunnen verwijderen door de splitpennen voorzicht los te maken. Met 2 platte schroevendraaiers het pennetje uit de splitpen halen. Daarna kan je ook de splitpen zelf netjes loshalen. De onderrand komt dan los.
Het gestoffeerde paneel kan je nu losschuiven. Hij zit met een aantal haken vastgeschoven. Wanneer de klep open is duw je als het waren het paneel je auto in. Even met 2 handen een duw richting het hemeltje. Let op de bedrading van de binnenverlichting. Deze connector kan eenvoudig los. Hierna kan je overal makkelijk bij. Installeren in omgekeerde volgorde.
Paneel heb ik netjes kunnen verwijderen door de splitpennen voorzicht los te maken. Met 2 platte schroevendraaiers het pennetje uit de splitpen halen. Daarna kan je ook de splitpen zelf netjes loshalen. De onderrand komt dan los.
Het gestoffeerde paneel kan je nu losschuiven. Hij zit met een aantal haken vastgeschoven. Wanneer de klep open is duw je als het waren het paneel je auto in. Even met 2 handen een duw richting het hemeltje. Let op de bedrading van de binnenverlichting. Deze connector kan eenvoudig los. Hierna kan je overal makkelijk bij. Installeren in omgekeerde volgorde.