Ik zoek een opvolger voor mijn w210. Ik wil een 4cil diesel, dus geen 5 of 6 cilinders.
In de prijsklasse waarin ik kijk, zijn de prijzen van de mopf 211 vergelijkbaar met de prijzen van de pre-mopf 204's.
Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) "een ramp" op wielen(***)was, de mopf een stuk beter. De 204 wordt alom geprezen om zijn bullit-proof zijn. Nu ben ik geen specifieke liefhebber van de 204. De w211 vind ik wel erg mooi. Dilemma dus, verstand zegt, iets meer betalen voor een kalere / kleinere C. Gevoel zegt, zou slecht zijn die mopf 211) nu ook weer niet. Dus even rationeel gezien. wat te kopen?
Als je de keuze had:
mopf w(s) 211 bouwjaar-2007-2009
pre-mopf w(s) 204 bouwjaar 2007-2009
Dank voor het meedenken!
*** niet beledigend bedoeld voor de tevreden / troste bezitters. / echter er is voldoende documentatie te vinden over de nodige problematiek
Welke diesel kopen w(s)204 of w(s)211?
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Laatst gewijzigd door DIESEL OR DIE op 22 jan 2018 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ramp op wielen?
Nou, die nu nog rondrijden (en dat zijn er best wat) daar zal het wel mee meevallen toch?
Wat jou keuzevraagje aangaat: 211 natuurlijk, maar ja, ik ben verziekt
Nou, die nu nog rondrijden (en dat zijn er best wat) daar zal het wel mee meevallen toch?
Wat jou keuzevraagje aangaat: 211 natuurlijk, maar ja, ik ben verziekt
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
ja zo denk ik ook dus! zeker de mopf-versies
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er zullen ongetwijfeld zaken zijn waarom een mopf geprefereerd wordt, maar ik heb met de pre-mopf geen enkele moeite, zeker niet kwa afwerking van een aantal zaken (die door de pre-mopf " probleempjes" in de mopf weggemopft waren)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Hoezo de pre mopf een ramp op wielen ?
Wie heeft je dat wijsgemaakt
Ben wel benieuwd wat er volgens jou zo slecht aan is
Mijn vader rijdt trouwens een S204 280 benzine en qua rijden en beleving
haalt die het voor mij niet bij mijn oude S211 R6 320cdi
En over MOPF gesproken ... veel plezier met de V6 cdi [280 en 320 cdi)
Wie heeft je dat wijsgemaakt
Ben wel benieuwd wat er volgens jou zo slecht aan is
Mijn vader rijdt trouwens een S204 280 benzine en qua rijden en beleving
haalt die het voor mij niet bij mijn oude S211 R6 320cdi
En over MOPF gesproken ... veel plezier met de V6 cdi [280 en 320 cdi)
Laatst gewijzigd door Cornelis op 22 jan 2018 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
"dat heb op internet gestaan" ik stel mijn vraag niet om in discussie te gaan over de kwaliteit van de 211, (ik heb zelf al jaren een 210, die zou ook onder je hol vandaan moeten roesten) etc. De 211 is practig, de pre-mopf heeft de nodige problemen (en terugroep acties) gehad.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Als je idd voor een 4-cilinder gaat en het lukt binnen je budget ga dan voor mopf en w211.
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Heb ook voor de keuze gestaan voor een s211 of s204 dan wel een 6 pitter.. Als je bijv 6 nieuwe verstuivers moet dat het al dik 2000,- kost gaat de zin al snel over.. Blij dat ik terug voor een s124 300TDT ben gegaan, met weinig km toch ook een 8500,- betaald. Rij nu al paar weken 1000km per week zonder problemen dat zijn nog de echte kmvreters zonder kosten.
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mijn S211 320cdi R6 heeft bij nu ruim 4 ton motorisch alleen op 3 verstuivers nieuwe brandplaatjes, 1 nieuwe kachelslang
omdat die poreus was door slijten tegen een ander onderdeel en een nieuw expansievaatje....... verder aan motor en bak geen enkele reparatie naast regulier onderhoud......
omdat die poreus was door slijten tegen een ander onderdeel en een nieuw expansievaatje....... verder aan motor en bak geen enkele reparatie naast regulier onderhoud......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
...al zijn daar ook uitzonderingen op bekendCornelis schreef:de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Marco schreef:...al zijn daar ook uitzonderingen op bekendCornelis schreef:de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
“een keer”... tegen veroudering van rubber in de buitenlucht, tussen min 25 en plus 35 celcius, water en
pekel bestaan geen middeltjes
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...
Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...
Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
greetings Evan
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik heb drie 211ers gehad en verreweg de meeste onkosten heb ik gehad aan de ene mopf 211 - en niet aan de twee premopf 211ers (waarvan er 1 uit de allereerste batch 211ers was)DIESEL OR DIE schreef:Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) een ramp op wielen was, de mopf een stuk beter.
en een pre mopf 204 is niet half zo perfect als je dat jij blijkbaar denkt
greetingz,
hier een pre-mopf s211 (e320). balgen achter vervangen, kost een paar centen. en gedeelte uitlaat. ook ff slikken
MAAR WAT EEN ZALIGE AUTO, had m eigenlijk voor korte duur, maar hij gaat echt voorlopig niet weg
MAAR WAT EEN ZALIGE AUTO, had m eigenlijk voor korte duur, maar hij gaat echt voorlopig niet weg
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Door de woordkeuze "ramp op wielen"te gebruiken, krijg ik wel de informatie die ik graag wil hebben, dank daarvoor!Evan schreef:Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...
Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.