We hebben een (lange) tijd geleden voor (en met die) klant een S212 E63 in zuid duitsland bij een grote mercedes dealer opgehaald en aansluitend ingevoerd in nederland.
De auto zelf kwam van de eerste eigenaar, was altijd dealer onderhouden geweest en werd aangeboden met 2 jaar junge-sterne-garantie...so far, so good. De communicatie met de verkopende dealer verliep niet echt soepel omdat deze het concept "kijken-kopen-wegrijden" niet helemaal snapte (of wilde snappen) maar na enig gezeur en na het tekenen van een voorlopig koopcontract (daar gaat je onderhandelingsruimte) leek het dan toch nog goed te komen.
Eenmaal daar aangekomen (ca 500km) bleek dat beide koplampen een aanslag aan de binnenzijde hadden zitten en dat de blanke lak laag van de remklauw rechts voor vrijwel helemaal weg was (+ nog een paar andere kleine dingetjes)...als antwoord op onze poging om dit als een goede reden tot prijsverlaging te zien werd (on)vriendelijk medegedeeld: "dann lasst Ihr das Fahrzeug doch einfach stehen".
Gezien de opties op deze auto (bijna alles zat er op), de prijs, het feit dat dit de eerste en enige auto was die in 6 maanden tijd was gevonden die binnen de marges viel EN de 2 jaar junge-sterne-garantie hebben we de auto dan toch maar meegenomen.
Voor de auto is aansluitend meteen een exportkenteken geregeld en ivm een tripje noorwegen dat er aan stond te komen is besloten om maar meteen voor een 2-weeks export kenteken te gaan en de auto meteen maar goed te gaan gebruiken .
Eenmaal terug gekomen van noorwegen bleken er de nodige problemen te zijn met de auto:
- 1 lekke band omdat de bandenspannings sensoren niet goed aangedraaid waren en het wiel ondergedraaid stond geparkeerd met de sensor onderaan het wiel (en dan loopt de lucht eruit)
- 1 kapotte wielsleutel omdat de wielbouten zo extreem aangeknald waren dat de sleutel barstte bij gebruik
- 2 voorbanden die aan de binnenzijde bijna op het canvas zaten terwijl de rest nog volop in het profiel zat (uitlijnen - waarom?)
- 4 wielen die bijna niet van de naaf af te krijgen waren omdat niemand ooit vet lijkt te gebruiken
- een versnellingsbak die stottert/stoot bij langzaam optrekken (& daarvoor heeft de auto aansluitend weer 2 weken bij een duitse MB dealer gestaan - lang leve de junge-sterne-garantie)
Na import en na reparatie van de automaatbak is de auto verder klaar gemaakt voor aflevering en zijn er de volgende dingen aan gewijzigd:
- P54 alarm pakket 551 alarm & 882 interieursensor is toegevoegd
- het stuur is vervangen voor een facelift stuur in nappa leer met alcantara
- de airbag is vervangen voor een facelift airbag uit de R231 SL (want die is in nappa leer uitgevoerd ipv plastic)
- een facelift automaatpook (ziet er een stuk minder "halfords" uit als de originele pre facelift pook)
- een reservewiel (19 inch space saver) is gemonteerd (noodzakelijk zo is gebleken)
- de koplampen zijn schoon gemaakt van binnen (geen garantie)
- de rechter remklauw is opnieuw gespoten (geen garantie)
Het was de bedoeling om ook meteen een 2012-2013 kombi instrument te monteren (met een kleuren video display ipv een pixel display) maar het nieuw aangeleverde kombi instrument was blijkbaar al eens door iemand aan een auto aangeleerd en was dus niet meer aan een andere auto aan te leren (en gelukkig stond er een dealer medewerker mee te kijken toen ik daar mee bezig was want anders was het - natuurlijk - mijn probleem geworden)...een vervangend kombi instrument laat in zo'n geval weer lang op zich wachten en dus is de auto eerst zo maar eens afgeleverd.
Voor de rest kan ik niet anders zeggen dan dat dit een (over)heerlijke reisauto is en nog verassend goedkoop in gebruik ook.
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
2010 S212 E63 AMG met kleine wijzigingen
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de auto van binnen met origineel stuur ed
- 212jte01.jpg (95.84 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto van binnen met origineel stuur & pook
- 212jte02.jpg (96.1 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto met de originele pook
- 212jte03.jpg (85.55 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de originele binnenverlichting zonder alarm
- 212jte04.jpg (79.3 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de remklauw rechts voor waarvan de blanke laklaag bijna helemaal weg is (blijkt vrij veel voor te komen)
- 212jte05.jpg (75.45 KiB) 4560 keer bekeken
-
- diezelfde remklauw maar nu weer met een frisse (blanke) laklaag
- 212jte06.jpg (95.4 KiB) 4560 keer bekeken
-
- 1 van de 2 koplampen met een behoorlijke aanslag aan de binnenzijde
- 212jte07.jpg (85.55 KiB) 4560 keer bekeken
-
- met veel moeite hebben we die aanslag weer weg weten te krijgen
- 212jte08.jpg (90.45 KiB) 4560 keer bekeken
-
- en weer zonder irritante aanslag
- 212jte09.jpg (112 KiB) 4560 keer bekeken
-
- enkele verwijderde delen ivm de te leggen alarmkabels
- 212jte10.jpg (131.56 KiB) 4560 keer bekeken
-
- hier nog zonder alarm sirene
- 212jte11.jpg (96.23 KiB) 4560 keer bekeken
-
- en hier met alarm sirene
- 212jte12.jpg (103.81 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de nieuwe binnenverlichting met alarm
- 212jte13.jpg (47.01 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de nieuwe alarmlicht schakelaar met horizontaal alarm LEDje
- 212jte14.jpg (72.89 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de kofferruimte zonder reservewiel
- 212jte15.jpg (117.95 KiB) 4560 keer bekeken
-
- en diezelfde kofferruimte MET reservewiel
- 212jte16.jpg (110.59 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto in kwestie
- 212jte18.jpg (139.83 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto in kwestie
- 212jte19.jpg (127.46 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto in kwestie
- 212jte20.jpg (119.78 KiB) 4560 keer bekeken
-
- het interieur met nieuw stuur, nieuwe airbag en nieuwe pook
- 212jte21.jpg (84.66 KiB) 4560 keer bekeken
-
- het interieur met nieuw stuur en nieuwe airbag
- 212jte22.jpg (93.56 KiB) 4560 keer bekeken
-
- het nieuwe stuur met de nieuwe airbag
- 212jte23.jpg (81.39 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de nieuw type pook
- 212jte24.jpg (58.97 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de nieuw type pook
- 212jte25.jpg (55.92 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de sleutels zijn ook maar meteen aangepast aan de pook
- 212jte26.jpg (66.43 KiB) 4560 keer bekeken
-
- de auto in kwestie
- 212jte17.jpg (130.85 KiB) 4560 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
en nog wat noorse foto's
greetingz,
greetingz,
- Bijlagen
-
- lunchbreak in noorwegen
- 212noe01.jpg (108.17 KiB) 4542 keer bekeken
-
- een of andere G-klasse
- 212noe02.jpg (61.28 KiB) 4542 keer bekeken
-
- een of andere G-klasse (in Oslo)
- 212noe03.jpg (94.98 KiB) 4542 keer bekeken
-
- een of andere G-klasse (dit was zo'n beetje ons constante uitzicht door de voorruit in Noorwegen)
- 212noe04.jpg (90.56 KiB) 4542 keer bekeken
-
- typische noorse scenic route (met daar ergens een G-klasse)
- 212noe05.jpg (110.52 KiB) 4542 keer bekeken
-
- scenic moment
- 212noe06.jpg (101.94 KiB) 4542 keer bekeken
-
- scenic moment
- 212noe07.jpg (111.71 KiB) 4542 keer bekeken
-
- niet alles is wat het lijkt
- 212noe08.jpg (115.65 KiB) 4542 keer bekeken
-
- scenic moment
- 212noe09.jpg (121.2 KiB) 4542 keer bekeken
-
- enkeltje nederland - noorse MB meeting (dat verbruik valt best nog wel mee)
- 212noe10.jpg (79.52 KiB) 4542 keer bekeken
-
- vrijdagavond bij de noorse MB meeting
- 212noe11.jpg (123.48 KiB) 4542 keer bekeken
-
- de E63 op de zaterdag meeting
- 212noe12.jpg (130.27 KiB) 4542 keer bekeken
-
- de E63 tijdens de zaterdag rit
- 212noe13.jpg (114.87 KiB) 4542 keer bekeken
-
- de E63 tijdens de zaterdag rit
- 212noe14.jpg (118.2 KiB) 4542 keer bekeken
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Mooie auto... Kan niet anders zeggen.
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4076
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Mooie auto.. @ Steve, is er bekend wat ze precies aan de bak gedaan hebben.?
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Gisteren dat monster even getest http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 50#p654611 , en kom woorden te kort om alles te omschrijven . Dus in 1 woord SUPER volle bak en rijdt geweldig
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20710
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
er is een nieuwe electro-hydraulische stuurunit in gegaan (incl. verse olie & filter)W204Avantgarde schreef:Mooie auto.. @ Steve, is er bekend wat ze precies aan de bak gedaan hebben.?
greetingz,
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
wel mooi dat je in noorwegen met je mbenznl platen mag rond rijden
wel flauw van een dergelijke dealer zeker in de prijssegement dat men dit niet beter afhandeld.
wel flauw van een dergelijke dealer zeker in de prijssegement dat men dit niet beter afhandeld.
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt