Blijkbaar is een airco tegenwoordig nog steeds niet standaard bij Mercedes en dan kan het niet anders dan dat een dergelijke optie vanzelf een keer vergeten wordt .
Dus nadat we al regelmatig airco's achteraf in 447er Vito's hebben mogen bouwen, is nu ook de eerste 907 Sprinter langs geweest voor de achteraf inbouw van een originele airco (optiecode HH9) en in dit geval was dat in combinatie met de inbouw van een origineel alarm systeem (optiecode FY1) maar zo'n alarm inbouw stelt verder niet zo veel voor.
Voor de 447er Vito's biedt mercedes nog half complete kachelhuizen aan, maar voor de 907 Sprinter moeten alle benodigde delen apart besteld worden wat weer extra uitzoekwerk betekent en wat onder aan de streep altijd weer duurder uitvalt.
Verder bleek dat Mercedes 2 verschillende looprollen heeft bedacht voor deze motoren; 1 voor motoren MET en 1 voor motoren ZONDER airco kompressor en aangezien dat bij de 651er motor in de Vito niet zo is EN aangezien de multibelt hetzelfde was voor motoren met en zonder airco kompressor zag ik dat verschil in de looprollen niet aankomen...en dat was op zijn zachtst gezegd "niet zo handig" zo in de laatste week van december met de uitblijvende onderdelenleveringen van Mercedes.
Voor de rest zat er niet zo veel verschil in deze airco inbouw en in die van de vorige (906) Sprinter.
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479
W907 & W910 sprinters met achteraf ingebouwde HH4 & HH9 airco's
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de originele binnenverlichting zonder alarm
- IMG_2198.jpg (55.12 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de verlichting achterin de laadruimte - zonder bewegingssensor voor het alarm
- IMG_2201.jpg (58.87 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de originele (no-nonsens) kachel bediening
- IMG_2197.jpg (67.26 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord met de kabelboom nog op zijn plaats
- IMG_2208.jpg (70.73 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord en met verwijderde kabelboom
- IMG_2224.jpg (76 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sprinter zonder zo'n beetje alles
- IMG_2235.jpg (70.89 KiB) 7359 keer bekeken
-
- zonder voorbumper en zonder airco condensor
- IMG_2238.jpg (70.39 KiB) 7359 keer bekeken
-
- zonder voorbumper en zonder airco condensor
- IMG_2242.jpg (70.25 KiB) 7359 keer bekeken
-
- zonder voorbumper en met airco condensor & extra ventilator
- IMG_2243.jpg (64.99 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de nieuwe binnenverlichting met alarm
- IMG_2259.jpg (68.22 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de verlichting achterin de laadruimte - met bewegingssensor voor het alarm
- IMG_2307.jpg (47.74 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sirene voor het alarm en een paar airco leidingen
- IMG_2263.jpg (60.23 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sprinter met airco
- IMG_2255.jpg (59.72 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de nieuwe kachel bediening met airco
- IMG_2254.jpg (59.42 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de airco stikker (R-134a)
- IMG_2311.jpg (56.37 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de 2 verschillende looprollen
- IMG_2250.jpg (68.37 KiB) 7359 keer bekeken
-
- de sprinter zelf
- IMG_2314.jpg (68.3 KiB) 7359 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nog eentje...weer een sprinter V6 diesel en weer met behoorlijk wat opties en weer zonder airco
afgelopen week nog een aavraag gehad voor airco in een nieuwe sprinter...of liever gezegd: in 12 nieuwe sprinters (gaat dus blijkbaar wel vaker fout met het (niet) bestellen van de airco)
greetingz,
afgelopen week nog een aavraag gehad voor airco in een nieuwe sprinter...of liever gezegd: in 12 nieuwe sprinters (gaat dus blijkbaar wel vaker fout met het (niet) bestellen van de airco)
greetingz,
- Bijlagen
-
- de sprinter zonder airco
- IMG_3389.jpg (73.91 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder airco (wel met standkachel)
- IMG_3385.jpg (56.18 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord
- IMG_3393.jpg (83.93 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord en zonder isolatielaag
- IMG_3395.jpg (96.94 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord, zonder isolatielaag en zonder (een deel van de) kabelboom
- IMG_3422.jpg (85.22 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord, zonder isolatielaag, zonder (een deel van de) kabelboom en zonder kachelhuis
- IMG_3425.jpg (83.95 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder dashbord, zonder isolatielaag, zonder (een deel van de) kabelboom en zonder kachelhuis
- IMG_3432.jpg (82.84 KiB) 5625 keer bekeken
-
- 1.5x kachelhuis
- IMG_3436.jpg (89.9 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder airco condensor
- IMG_3427.jpg (78.46 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter zonder kachel en zonder airco aansluitingen
- IMG_3429.jpg (74.17 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter met het nieuwe kachelhuis
- IMG_3438.jpg (78.86 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter met het nieuwe kachelhuis
- IMG_3445.jpg (87 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter met airco condensor en extra ventilator
- IMG_3461.jpg (83.27 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de airco kompressor zit daar onder ergens
- IMG_3546.jpg (49.11 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de vulpunten voor de airco
- IMG_3552.jpg (54.84 KiB) 5625 keer bekeken
-
- de sprinter nu met airco (en nog steeds met standkachel)
- IMG_3563.jpg (67.23 KiB) 5625 keer bekeken
-
- en de airco doet het ook nog (incl. de extra temperatuursensor interieur)
- IMG_3565.jpg (70.64 KiB) 5625 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als men mij met rust laat (qua telefoon (die ik vaak en veel negeer) en aanloop) lukt dat in anderhalve werkdag (mijn werkdag - niet een gemiddelde werkdag)
greetingz,
- speedster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 23 aug 2015 16:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz A250 Sport - Opel Speedster Compressor - Porsche Cayman S
Ik weet hoe het bij jou gaat in de werkplaats met telefoontjes en mensen die langs komen en dat je werkdag niet van 8 tot 5 is.
Vind het echt leuk dat je het wil delen met ons. Knap werk
Vind het echt leuk dat je het wil delen met ons. Knap werk
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Alweer klasse werk. En tijd gaat snel als je doet wat je graag doet
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
12 sprinters , dan heb je nog even te werken haha
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
machtig, mooi werk! met 12 achterelkaar kun je bijna een lopende band opzetten. Ga je alsnog Ford achterna
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Bij deze nog een tweetal sprinters waar een airco in moest...de eerste sprinter was een 4x4 907 sprinter en de tweede was een nieuwe 910 sprinter.
Afgelopen zomer heb ik ook al een 4x4 906 sprinter van een airco voorzien (nadat de onderdelen er eindelijk voor geleverd werden - 8 (ACHT) maanden levertijd voor iets waarvoor van te voren 2 weken werd aangegeven ) en het was mij bij die 906 4x4 sprinter al duidelijk geworden dat IN en UITstappen wel "een dingetje" was.
Voor de inbouw van de airco moet het hele dashbord en kachelhuis eruit en dat wil dus zeggen dat er vaak IN & UITgestapt moet worden om die delen weg te leggen en als je er dan een keer niet helemaal op bedacht bent dan is de hoogte toch best wel anders dan normaal...en ondanks dat dat een paar keer bijna fout ging, toch geen enkel(s) verzwikt.
Mercedes heeft ondertussen bij de 907 / 910 sprinter -net als lang geleden bij de 447 vito- de HH9 optiecode geblokkeerd en dus kan die niet meer aan een bestaande datakaart toegevoegd worden (althans...niet zonder iets van 2000 euro af te tikken bij mercedes omdat software blijkbaar het enige wat nodig is bij elektrische vito's en sprinters met vergeten airco's en dus moeten alle non-elektrische varianten daar ook voor boeten).
Dat nieuws kwam wat laat maar ik heb in beide sprinters toch maar een volledige HH4 airco (de volautomatische versie) ingebouwd in plaats van de HH9 (de halfautomatische versie) aangezien bij de sprinters de airco vanuit de voorste SAM wordt aangestuurd en de HH9 variant veel fouten gaat geven als die als HH4 gecodeerd wordt (bij de vito's is dat anders omdat de airco daar door de kachelbediening wordt aangestuurd en is er wel (met een omweg) te werken met een HH9 bediening in een HH4 gecodeerde bus).
In de 4x4 907 is ook een HH4 kachelbediening gebouwd aangezien ik er zelf nog 1 had liggen van een sprinter waar ik ooit al eens een standkachel in heb gebouwd en in de 910 sprinter is een HH9 kachelbediening gebouwd (die stiekem gewoon een HH4 paneel is maar dan zonder AUTO toets).
Bij de 4x4 sprinter was ik blijkbaar vergeten om foto's te maken van de airco bediening in de bus...volgende keer beter.
greetingz,
Afgelopen zomer heb ik ook al een 4x4 906 sprinter van een airco voorzien (nadat de onderdelen er eindelijk voor geleverd werden - 8 (ACHT) maanden levertijd voor iets waarvoor van te voren 2 weken werd aangegeven ) en het was mij bij die 906 4x4 sprinter al duidelijk geworden dat IN en UITstappen wel "een dingetje" was.
Voor de inbouw van de airco moet het hele dashbord en kachelhuis eruit en dat wil dus zeggen dat er vaak IN & UITgestapt moet worden om die delen weg te leggen en als je er dan een keer niet helemaal op bedacht bent dan is de hoogte toch best wel anders dan normaal...en ondanks dat dat een paar keer bijna fout ging, toch geen enkel(s) verzwikt.
Mercedes heeft ondertussen bij de 907 / 910 sprinter -net als lang geleden bij de 447 vito- de HH9 optiecode geblokkeerd en dus kan die niet meer aan een bestaande datakaart toegevoegd worden (althans...niet zonder iets van 2000 euro af te tikken bij mercedes omdat software blijkbaar het enige wat nodig is bij elektrische vito's en sprinters met vergeten airco's en dus moeten alle non-elektrische varianten daar ook voor boeten).
Dat nieuws kwam wat laat maar ik heb in beide sprinters toch maar een volledige HH4 airco (de volautomatische versie) ingebouwd in plaats van de HH9 (de halfautomatische versie) aangezien bij de sprinters de airco vanuit de voorste SAM wordt aangestuurd en de HH9 variant veel fouten gaat geven als die als HH4 gecodeerd wordt (bij de vito's is dat anders omdat de airco daar door de kachelbediening wordt aangestuurd en is er wel (met een omweg) te werken met een HH9 bediening in een HH4 gecodeerde bus).
In de 4x4 907 is ook een HH4 kachelbediening gebouwd aangezien ik er zelf nog 1 had liggen van een sprinter waar ik ooit al eens een standkachel in heb gebouwd en in de 910 sprinter is een HH9 kachelbediening gebouwd (die stiekem gewoon een HH4 paneel is maar dan zonder AUTO toets).
Bij de 4x4 sprinter was ik blijkbaar vergeten om foto's te maken van de airco bediening in de bus...volgende keer beter.
greetingz,
- Bijlagen
-
- de 4x4 sprinter
- IMG_3086.jpg (67.56 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3090.jpg (51.33 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3088.jpg (60.53 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco (leidingen) en zonder pomp voor het kachelwater
- IMG_3093.jpg (43.77 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco en zonder dashbord
- IMG_3102.jpg (76.32 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco en zonder dashbord
- IMG_3104.jpg (81.41 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco en zonder dashbord...het kachelhuis dat alleen kan verwarmen mist hier een stelmotor
- IMG_3107.jpg (75.28 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco en zonder kachelhuis
- IMG_3113.jpg (84.93 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder airco en zonder kachelhuis
- IMG_3117.jpg (82.88 KiB) 2619 keer bekeken
-
- het nieuwe kachelhuis in losse delen (voor de 447 vito is die als 1 compleet onderdeel te bestellen)
- IMG_3119.jpg (60.81 KiB) 2619 keer bekeken
-
- het nieuwe kachelhuis in elkaar gezet met onder de gele afdekkap de aansluiting van de verdamper
- IMG_3124.jpg (79.95 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter met airco (en extra stelmotor) en nog zonder dashbord...al wel met de kabelboom weer op plaats
- IMG_3134.jpg (76.6 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter met airco (en extra stelmotor) en nog zonder dashbord...nog niet met de kabelboom op plaats dus had deze foto eigenlijk eerder gemoeten
- IMG_3128.jpg (77.6 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter zonder condensor
- IMG_3150.jpg (75 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter met condensor
- IMG_3157.jpg (78.57 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de nieuwe extra waterpomp voor het kachelwater
- IMG_3143.jpg (76.03 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de extra waterpomp voor het kachelwater en de aangesloten airco leidingen
- IMG_3159.jpg (70.15 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de airco kompressor...
- IMG_3162.jpg (75.26 KiB) 2619 keer bekeken
-
- ...en 1 airco leiding op die kompressor en een tweede airco leiding die naar de condensor loopt
- IMG_3164.jpg (58.73 KiB) 2619 keer bekeken
-
- 1 van de airco leidingen van onderaf gezien
- IMG_3216.jpg (63.04 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter met verwijderde ventilator
- IMG_3147.jpg (84.95 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de oude zwarte ventilator en de nieuwe witte ventilator die A) groter is en B) ook een extra elektrische aansluiting heeft
- IMG_3154.jpg (74.11 KiB) 2619 keer bekeken
-
- de 4x4 sprinter met de aangesloten nieuwe ventilator
- IMG_3275.jpg (51.15 KiB) 2619 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
De 910 sprinter was nog betrekkelijk nieuw (op een ritje dwars door nederland na had die nog niet veel gereden) en bij gebrek aan een laadbak heb ik maar wat karton gebruikt om de te demonteren onderdelen weg te kunnen leggen.
Dit was voor mij de eerste voorwiel aangedreven (910) sprinter waar een airco bij ingebouwd moest worden en ik was al op het ergste voorbereid aangezien het inbouwen van een airco in een voorwiel aangedreven vito (renault motor) een drama is in vergelijking met een achterwiel aangedreven vito maar bij de sprinter was dat precies andersom: de leidingen en de airco kompressor waren veel simpeler te monteren dan bij de achterwiel aangedreven (907) sprinters.
Bijkomend voordeel was dat bij deze motorvariant geen andere of extra ventilator nodig was en dat de koeling voor de airco verzorgd wordt door de reeds aanwezige ventilator EN deze motorvariant had ook al de extra waterpomp voor het kachelwater (soms zit het mee).
Het 910 chassis is wel behoorlijk anders dan dat van de 907...er zit veel minder ruimte in de bus onder het dashbord en (daarom?) zit de voorste SAM gemonteerd midden onder het kachelhuis in plaats van op de rechter A-stijl.
Persoonlijk vraag ik mij dan wel weer af waarom men een SAM precies onder de condenswater afvoer van een kachelhuis engineert maar men zal wel niet verwachten dat daar ooit iets mee mis zal gaan.
Verder moet de voorste bumperbalk bij de 910 weg in verband met de te monteren condensor maar dat stelt niet zo veel voor en dan is die condensor ook makkelijker te plaatsen dan bij de 907.
Na inbouw liet de HH9 bediening nog heel even zien dat het eigenlijk gewoon een HH4 bediening is door AUTO in het beeldscherm te laten zien totdat de luchtstroom voor de eerste keer gewijzigd wordt en dan is de AUTO tekst voor altijd verdwenen.
greetingz,
Dit was voor mij de eerste voorwiel aangedreven (910) sprinter waar een airco bij ingebouwd moest worden en ik was al op het ergste voorbereid aangezien het inbouwen van een airco in een voorwiel aangedreven vito (renault motor) een drama is in vergelijking met een achterwiel aangedreven vito maar bij de sprinter was dat precies andersom: de leidingen en de airco kompressor waren veel simpeler te monteren dan bij de achterwiel aangedreven (907) sprinters.
Bijkomend voordeel was dat bij deze motorvariant geen andere of extra ventilator nodig was en dat de koeling voor de airco verzorgd wordt door de reeds aanwezige ventilator EN deze motorvariant had ook al de extra waterpomp voor het kachelwater (soms zit het mee).
Het 910 chassis is wel behoorlijk anders dan dat van de 907...er zit veel minder ruimte in de bus onder het dashbord en (daarom?) zit de voorste SAM gemonteerd midden onder het kachelhuis in plaats van op de rechter A-stijl.
Persoonlijk vraag ik mij dan wel weer af waarom men een SAM precies onder de condenswater afvoer van een kachelhuis engineert maar men zal wel niet verwachten dat daar ooit iets mee mis zal gaan.
Verder moet de voorste bumperbalk bij de 910 weg in verband met de te monteren condensor maar dat stelt niet zo veel voor en dan is die condensor ook makkelijker te plaatsen dan bij de 907.
Na inbouw liet de HH9 bediening nog heel even zien dat het eigenlijk gewoon een HH4 bediening is door AUTO in het beeldscherm te laten zien totdat de luchtstroom voor de eerste keer gewijzigd wordt en dan is de AUTO tekst voor altijd verdwenen.
greetingz,
- Bijlagen
-
- de 910 sprinter zonder airco
- IMG_3191.jpg (68.51 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3176.jpg (56.4 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3188.jpg (60.67 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3181.jpg (46.54 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco (bediening)
- IMG_3179.jpg (64.32 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco (leidingen)
- IMG_3183.jpg (47.26 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco en zonder dashbord
- IMG_3193.jpg (68.76 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder dashbord en zonder kachelhuis
- IMG_3200.jpg (64.89 KiB) 2594 keer bekeken
-
- het dashbord van de 910 sprinter
- IMG_3196.jpg (75.21 KiB) 2594 keer bekeken
-
- het dashbord van de 910 sprinter
- IMG_3201.jpg (73.07 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco en nog zonder dashbord
- IMG_3222.jpg (74.46 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco en met kachelkanalen en nog zonder dashbord
- IMG_3223.jpg (67.79 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder condensor en zonder bumperbalk
- IMG_3205.jpg (70.11 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco condensor en zonder bumperbalk
- IMG_3208.jpg (69.86 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter zonder airco kompressor
- IMG_3212.jpg (69.03 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco kompressor
- IMG_3214.jpg (52.79 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco leidingen
- IMG_3245.jpg (52.98 KiB) 2594 keer bekeken
-
- 1 van de 910 airco leidingen past niet op de condensor zonder...
- IMG_3235.jpg (62.82 KiB) 2594 keer bekeken
-
- ...dit verloopstuk
- IMG_3233.jpg (68.04 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de airco leiding die met behulp van een verloopstuk op de condensor zit aangesloten
- IMG_3239.jpg (69.85 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de oude kachelbediening en de nieuwe HH9 kachelbediening
- IMG_3226.jpg (53.6 KiB) 2594 keer bekeken
-
- voor de HH4 airco is ook nog een zonnesensor nodig en die zonnesensor zit...
- IMG_3247.jpg (54.06 KiB) 2594 keer bekeken
-
- ...geintegreed in de licht- & regensensor..."oud" links en nieuw rechts
- IMG_3249.jpg (67.1 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco
- IMG_3257.jpg (69.71 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 (en 907) sprinter(s) met airco
- IMG_3261.jpg (67.48 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco
- IMG_3265.jpg (52.08 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco en een typische HH4 "AUTO" tekst in het display
- IMG_3264.jpg (85.24 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco
- IMG_3267.jpg (78.55 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco
- IMG_3270.jpg (68.24 KiB) 2594 keer bekeken
-
- de 910 sprinter met airco stikker
- IMG_3271.jpg (66.33 KiB) 2594 keer bekeken
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Sprinters nog steeds R134a? Geen R1234?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat is het voordeel van achteraf inbouw...ik kan doen wat ik wil
en -toevallig- zit er in de 4x4 sprinter wel het 1234yf gas (en een paar andere delen) maar dat had meer te maken met het niet leverbaar zijn van de R134a specifieke delen
greetingz,
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ik ben ook niet zo een fan van 1234... Maargoed...
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
wat een karwei zeg
een voorwiel aangedreven sprinter is dan ook altijd een renault motor ?
een voorwiel aangedreven sprinter is dan ook altijd een renault motor ?
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl