De CLC werd tot en met 2011 gebouwd. Ondanks de nieuwe naam en gemoderniseerde buitenzijde was het van binnen en onderhuids gewoon de oude CL203 en dus onderdeel van het 203 platform.
Terugroepactie vanwege defecte schuif/kanteldaken
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Duidelijk Helmy, dank voor je reactie.
Vergelijkbaar dus met de 205 die nog steeds 204 als typegoedkeuring heeft dus.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik denk dat de CLC misschien meer lijkt op de G-Klasse: oude basis, nieuwe jas. Al dan niet om ook het gat te overbruggen tot de introductie van de C204 C Coupé.
De 205 (en volgens mij ook de 221) was iets andere context, daar werd een stukje bodemplaat van de 204 ingepast zodat ze konden voortborduren op die bestaande typegoedkeuring en naar verluid het oude koelmiddel konden gebruiken (want ze vonden het nieuwe gevaarlijk).
De 205 (en volgens mij ook de 221) was iets andere context, daar werd een stukje bodemplaat van de 204 ingepast zodat ze konden voortborduren op die bestaande typegoedkeuring en naar verluid het oude koelmiddel konden gebruiken (want ze vonden het nieuwe gevaarlijk).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Mijn C en De E van mooster vallen ook beide binnen de actie .
Het gaat om een bepaalde productie van het dak . eerst de controle en wanneer die er tussen valt moet de test gedaan worden.
Het gaat om een bepaalde productie van het dak . eerst de controle en wanneer die er tussen valt moet de test gedaan worden.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
RDW geeft geen terugroep acties op mijn kenteken.
Vandaag de auto weggebracht voor onderhoud, en daar lag al een formulier klaar om te ondertekenen...
Bij de dealer staat mijn auto dus wel op de lijst van de te controleren voertuigen.
Ik ben benieuwd, mocht mijn auto binnen de terugroep actie vallen (want dat moet nog wel gecontroleerd worden) dan laat ik iig die lelijk geworden rubber met viltrand vernieuwen mocht dit tot de mogelijkheden behoren...
Ik vind het wel bijzonder, want dat is best geld als je dit zelf zou moeten betalen.
Ook mijn dealer onderhouden auto zou economisch total-loss zijn (en dat is ie eigenlijk al bij elke onderhoudsbeurt )
Vandaag de auto weggebracht voor onderhoud, en daar lag al een formulier klaar om te ondertekenen...
Bij de dealer staat mijn auto dus wel op de lijst van de te controleren voertuigen.
Ik ben benieuwd, mocht mijn auto binnen de terugroep actie vallen (want dat moet nog wel gecontroleerd worden) dan laat ik iig die lelijk geworden rubber met viltrand vernieuwen mocht dit tot de mogelijkheden behoren...
Ik vind het wel bijzonder, want dat is best geld als je dit zelf zou moeten betalen.
Ook mijn dealer onderhouden auto zou economisch total-loss zijn (en dat is ie eigenlijk al bij elke onderhoudsbeurt )
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Mijn schuifdak valt niet binnen de serie die gecontroleerd en eventueel vervangen moeten worden...
Los van dat ik het "jammer" vind dat ik dat lelijk geworden rubber nu niet kan laten vervangen, weet ik ook niet of je er wel zo blij mee moet zijn als je wel binnen die categorie valt... Anderzijds, als je toevallig lekkage hebt dan zou dat zomaar verholpen kunnen worden...
Hoe dan ook, niet voor mijn auto...
Los van dat ik het "jammer" vind dat ik dat lelijk geworden rubber nu niet kan laten vervangen, weet ik ook niet of je er wel zo blij mee moet zijn als je wel binnen die categorie valt... Anderzijds, als je toevallig lekkage hebt dan zou dat zomaar verholpen kunnen worden...
Hoe dan ook, niet voor mijn auto...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 10 mei 2020 16:45
- Mercedes-Benz: CLK 500 (2003)
Klopt helemaal. Ik heb een openstaande nieuwe terugroepactie voor mijn CLK uit 2003.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5666
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Het rubber zou niet vervangen worden bij de recall, lijkt me. Dat ding kost iets van € 128 (https://originalteile.mercedes-benz.de/ ... 0098-18125), dus die zou je dan sowieso zelf moeten betalen. Het werk valt erg mee: een paar schroeven los, windgeleider eruit wurmen, nog een paar schroeven los en je kunt het rubber zo vervangen. Einbau in umgekehrter Reihenfolge.
Is prima zelf te doen en eigenlijk precies evenveel werk als wanneer je ook het glas vervangt, want dan kom je bij rubber en windgeleider helemaal niet in de buurt.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik ben al eens ten rade gegaan bij ik dacht de Achterhoek, en 1 en ander wat me toen voorgeschoteld werd heeft me doen afhaken...
Ik ken de details niet meer... maar ik geloof het wel, er zijn belangrijkere dingen om over na te denken
Ik ken de details niet meer... maar ik geloof het wel, er zijn belangrijkere dingen om over na te denken
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Goedemiddag, ik heb een brief gehad van MB dat mijn C200 (w203) ook naar de dealer ‘moet’.
Heel toevallig werkt mijn schuifdak sinds een maand niet meer ivm vocht, hij ratelt en gaat niet meer goed open en dicht weet iemand of dit ook onder de terugroepacties valt!?
Ik heb voor Dinsdag 7-7 een afspraak staan bij de dealer.
Gr. Stef
Heel toevallig werkt mijn schuifdak sinds een maand niet meer ivm vocht, hij ratelt en gaat niet meer goed open en dicht weet iemand of dit ook onder de terugroepacties valt!?
Ik heb voor Dinsdag 7-7 een afspraak staan bij de dealer.
Gr. Stef
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik denk dat het dan een kwestie wordt van bewijzen of weerleggen dat de 'schade' in verband staat met die slechte verlijming van het daksysteem. Als het wel verband houdt, heb je denk ik meer kans op herstel/vervangen. Maar als het door iets anders komt, zoals een versleten rubber of zo, dan denk ik dat daar niets aan gedaan zal worden als onderdeel van de terugroepactie, en dat het een reguliere actie wordt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Mijn auto heeft in Maart 2 dagen bij de dealer gestaan voor onderhoud, toen was deze terugroepactie al actief, toen hebben ze er niet naar gekeken (covid 19 ?) Nu ook een brief gekregen maar verwacht niet dat het dak er nu ineens uit waait.
Neem aan dat je volgend jaar ook nog wel gebruik kunt maken van deze terugroepactie?
Neem aan dat je volgend jaar ook nog wel gebruik kunt maken van deze terugroepactie?
After all is said & done, a lot more is said, than done.