Het heeft even geduurd maar toch weer een review gedaan van een mercedes
Afgelopen jaar weinig auto's gefilmd naast mijn eigen project.
Deze kon ik dan ook echt niet laten. zeker omdat ik toch eigenlijk best nieuwsgierig was hoe deze
rijd zeker nadat ik wel in de C55 heb gereden. en niet met een C32 AMG gereden had
wat het ook interressant maakt is dat op papier de C32 amg en de c55 amg eigelijk heel gelijk zijn in
prestatie en gewicht
het leeggewicht wat ik heb kunnen vinden is gelijk en ook de 0-100 tijden van 5.2 sec voor de sedan en 5.4 voor de combi
de C32 heeft een M112 motor met forged internals en lagere compressie dan de normale 3.2 en een kompressor met intercooler
eigelijk dezelfde setup als de v8 amg motor alleen 2 cilinders minder
wel lijkt het erop dat de M112 meer gemodificeerd is dan de m113 veel onderdelen in de M113 amg zijn gelijk aan de normale 5.0
ook is de kompressor druk 1.22 bar wat bij de 5.5 amg 0.8 bar was dacht ik
verder is deze auto aardig vol uitgevoerd wat veelal standaard is wel.
Waar de meningen over kunnen wisselen is de verbrede body. Wat op zich mooi gedaan is. De auto is 5cm breder volgens de eigenaar
wat me eigenlijk niet direct opvalt . De 19" velgen vind ik zeer mooi staan dacht dat deze onder de 65 amg zaten. weet trouwens niet of het orginele
zijn maar ze staan mooi
verder vind ik een w203 wel een lekker auto. als je geen achterbank nodig hebt zit er genoeg ruimte in en stuur het heerlijk
ook vind ik het gewoon een hele lekker zit positie. De stoelen sitten goed en vind het interieur best mooi
het verschil tussen de C55 en de C32 vind ik dan toch dat de C32 onderin wat levendiger aan voelt. Maar de c55 klinkt gewoon veel beter
heb wel het idee dat de C32 veel meer moet werken en dat de C55 met veel makkelijker aan kan als je een beetje doorrijd.
oja vermogen 354pk bij 6100 toeren 450nm bij 4400 toeren en vanaf 2300 toeren boven de 400nm
hier is de video
Mercedes C32 AMG review & testdrive JMSpeedshop.com
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
En kwa onderstel? Ik heb vaker gehoord dat de c55 kwa stuurgedrag een stuk beter zou zijn als de c32.
Misschien moet ik ze zelf eens vergelijken.
De Wielen staan inderdaad erg vet.
Misschien moet ik ze zelf eens vergelijken.
De Wielen staan inderdaad erg vet.
greetings Evan
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ThanksPeter schreef:Die wielen staan echt heel goed onder deze 203!
Leuke review weer
Zou kunnen. Kwa stuur gedrag. Denk dat het verschil in wat je koopt als je een w203 AMG wil heel persoonlijk is omdat het dan niet om de prestatie gaan die zijn gelijkEvan schreef:En kwa onderstel? Ik heb vaker gehoord dat de c55 kwa stuurgedrag een stuk beter zou zijn als de c32.
Misschien moet ik ze zelf eens vergelijken.
De Wielen staan inderdaad erg vet.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
welke sedan en welke kombi (en zal ook nog deels optieafhankelijk zijn).Evan schreef:Sedan 1535kg en kombi 1595kgPeter schreef:Wat wegen de C32 en de C55?
Ik kan me voorstellen dat een V8 meer weegt dan een V6.
Daarbij is de C55 toch iets langer? Ik denk alleen de motorkap.
#doeslief
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Welke heeft dan je voorkeur Johan ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
C55 is idd langer vanwege de CLK neus en motorruim. Van wat ik op andere fora lees zou het gewichtsverschil tussen de motoren minimaal zijn vanwege het lichte materiaal gebruikt voor de blokken, en de C32 heeft natuurlijk een supercharger met bijbehorende attributen die de atmosferische 55 V8 niet heeft.Peter schreef:welke sedan en welke kombi (en zal ook nog deels optieafhankelijk zijn).Evan schreef:Sedan 1535kg en kombi 1595kgPeter schreef:Wat wegen de C32 en de C55?
Ik kan me voorstellen dat een V8 meer weegt dan een V6.
Daarbij is de C55 toch iets langer? Ik denk alleen de motorkap.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ze zijn beide net zo zwaar zoals Johan al aangaf in zijn filmPeter schreef:welke sedan en welke kombi (en zal ook nog deels optieafhankelijk zijn).Evan schreef:Sedan 1535kg en kombi 1595kgPeter schreef:Wat wegen de C32 en de C55?
Ik kan me voorstellen dat een V8 meer weegt dan een V6.
Daarbij is de C55 toch iets langer? Ik denk alleen de motorkap.
greetings Evan
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Ow ok, niet gehoord
Ik weet wel dat een Kompressor erg zwaar is, zou me ook niet verbazen dat die het gewicht van die 2 extra cilinders heeft.
Ik schat dat van de 55K deze zo'n 40 Kg weegt
Ik weet wel dat een Kompressor erg zwaar is, zou me ook niet verbazen dat die het gewicht van die 2 extra cilinders heeft.
Ik schat dat van de 55K deze zo'n 40 Kg weegt
#doeslief
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Van de week de kompressor van de E in mijn hand gehad en weegt inderdaad niet niks .. maar 40 kilo is iets te zwaar denk ik .
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Zou kunnen, heb hem niet op de weegschaal gehad, maar ik til hem niet in mijn 1-tje , bij mijn montage van de kompressor waren in ieder geval 2 mannen flink aan het tillenElGriffo schreef:.. .. maar 40 kilo is iets te zwaar denk ik .
#doeslief
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ik persoonlijkElGriffo schreef:Welke heeft dan je voorkeur Johan ?
Zou voor een c55 gaan
Is in mijn ogen makkelijker te onderhouden en zitten minder dingen aan die onderhouds gevoelig zijn
En de m113 V8 heeft zich goed bewezen en vind het een mooi blok.
C32 is kwa aanschaf goedkoper . En dan ook zeker geen verkeerde auto. Heeft je budget rek zou ik in beide rijden
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik vind de c55 kwa model door de langere neus zoiezo mooier in verhouding. Daarbij komt nog dat helaas de pre-facelift (dus de c32) veel gevoeliger is voor het bruine monster
Ik moet wel toegeven dat ik echt versteld sta van het vermogen van de c32. Power genoeg voor een w203.
Ik moet wel toegeven dat ik echt versteld sta van het vermogen van de c32. Power genoeg voor een w203.
greetings Evan