Dat zal het hele dashboard zijn met zijn 1 meter 41 breedte...
Maar de initiële doelgroep in de achterfauteuil zal dat verder een worst wezen denk ik...
Dat zal het hele dashboard zijn met zijn 1 meter 41 breedte...
Dat zal denk ik helaas wel zo zijn ja, misschien weet bijv. een Raimon hoe het met de widescreen cockpit zit? Dat lijkt namelijk hetzelfde principe: één behuizing, één stuk glas, maar meerdere scherm elementen daarin. Het punt is dat de autofabrikant zelf beslist tot welk niveau in voertuigbouw zij iets beschouwen als vervangbaar onderdeel, of niet vervangbaar sub-onderdeel dáárvan. De leverancier van dat Hyperscreen (bijv. een Continental) kan wel zeggen "ja die schermen zijn uiteindelijk na verre demontage natuurlijk wel los te vervangen", maar dat kost misschien zoveel tijd en mensen met de juiste kennis en dan besluit Mercedes om gemakshalve en mbt tijd de hele eenheid te beschouwen als het laagste niveau dat zij inkopen/vervangen.S_W204 schreef: ↑08 jan 2021 21:35 Ik vraag mij af hoe dat zal gaan als een scherm defect raakt.. Kan je het halve dashboard gaan vervangen?
133968231_100233815360928_8670841584668060380_n.jpg
Weet nog niet zo goed of het design wel klopt voor een 'S', maar goed. Ben benieuwd naar de onthulling.
Het sterke van EV's zoals een EQC is dat ze er relatief normaal uitzien. Juist een 'normale' Mercedes maar dan als EV lijkt mij aantrekkelijk.
Idd. Zoiets zal ook in een cleanroom in elkaar zijn gezet. Krijg je vrijwel niet meer netjes als je één scherm gaat vervangen, lijkt mij.Helmy schreef: ↑09 jan 2021 17:03Dat zal denk ik helaas wel zo zijn ja, misschien weet bijv. een Raimon hoe het met de widescreen cockpit zit? Dat lijkt namelijk hetzelfde principe: één behuizing, één stuk glas, maar meerdere scherm elementen daarin. Het punt is dat de autofabrikant zelf beslist tot welk niveau in voertuigbouw zij iets beschouwen als vervangbaar onderdeel, of niet vervangbaar sub-onderdeel dáárvan. De leverancier van dat Hyperscreen (bijv. een Continental) kan wel zeggen "ja die schermen zijn uiteindelijk na verre demontage natuurlijk wel los te vervangen", maar dat kost misschien zoveel tijd en mensen met de juiste kennis en dan besluit Mercedes om gemakshalve en mbt tijd de hele eenheid te beschouwen als het laagste niveau dat zij inkopen/vervangen.S_W204 schreef: ↑08 jan 2021 21:35 Ik vraag mij af hoe dat zal gaan als een scherm defect raakt.. Kan je het halve dashboard gaan vervangen?
133968231_100233815360928_8670841584668060380_n.jpg
Weet nog niet zo goed of het design wel klopt voor een 'S', maar goed. Ben benieuwd naar de onthulling.
Het sterke van EV's zoals een EQC is dat ze er relatief normaal uitzien. Juist een 'normale' Mercedes maar dan als EV lijkt mij aantrekkelijk.
Vlak erboven (het 'platte' gedeelte van het dashboard) denk ik.Headhunter07 schreef: ↑09 jan 2021 17:58 Ik vind dat scherm toch stiekem wel heel mooi. Kan je net als bij Ferrari ook als passagier toerenteller ed zien?
Maar waar blijft de plofzak voor de passagier?
Bovenin het dashboard zoals ook al het geval is bij BR213 (zie hieronder) en ongetwijfeld BR223 en meer modellen. Het ontwerp van de airbag zelf zorgt dat ie maar 1 richting wil uitvouwen.