Haarscheurtjes in hardy rubbers

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Gebruikersavatar
motorhan
Berichten: 1071
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: W212 250 CGI Avantgarde 2010
Locatie: Cranendonck

Re: Haarscheurtjes in hardy rubbers

Berichtdoor motorhan » 18 mei 2019 08:51

Joh2017 schreef:Ik heb ze onlangs laten vervangen. Prijs voor de schijven voor en achter was resp. rond de 130 tot 150, en dan de montage rond 200. Dat was wel een w211, maar misschien wijkt de w212 niet heel veel af.

Ik heb prijs opgevraagd bij Jonkers zodra ik meer weet of heb laten vervangen meld ik me weer bedankt voor alle reacties
Met vr gr
Han
W212 E250 CGI Avantgarde 2010. W168 A160 Avantgarde 2002

Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 17460
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W220 S320, W169 A200 Elegance, W168 A160 Elegance (ex W220 S320cdi, W210 E430, S210 E430)
Locatie: Papendrecht

Re: Haarscheurtjes in hardy rubbers

Berichtdoor plorie » 18 mei 2019 08:52

René SLK230 schreef:Ik wil geen paniek zaaien, maar mijn ervaring met Mn SLK was dat ze er nog wel redelijk uitzagen, maar je pas na demontage kon zien dat het rondom de bussen waar die bouten doorheen gaan, was beginnen te scheuren.

Dan ga je het meestal ook voelen en ben je nog ruim op tijd voor vervanging.
Logboek S320, A200 en A160.

JWSLKfan
Berichten: 97
Lid geworden op: 03 jun 2015 00:35

Re: Haarscheurtjes in hardy rubbers

Berichtdoor JWSLKfan » Gisteren 00:24

motorhan schreef:Gisteren is de w212 bij ATR geweest voor preventief nieuwe olie.
Nu staat er op het rapport haarscheurtjes in hardy rubbers. iemand een idee of dat veel werk is en een idee van de kosten incl arbeid.

Nou, dat is toevallig!
Ik was vandaag bij ATR voor automaat onderhoud.
Op het rapport stond, naast de melding van enige zweetplekjes bij het differentieel (die mij bekend waren), dat op de hardy schijf achter haarscheuren aanwezig waren.
Verder werden er geen afwijkingen aan de bak geconstateerd.
Mijn SLK (in 2011 vanuit de USA geïmporteerd) heeft nu ruim 140kkm gereden en er was over die periode geen onderhoud van de bak bekend. Ook is er door de 2 nederlandse eigenaren voor mij geen bakonderhoud gepleegd. Inderdaad bleek de bakolie vandaag behoorlijk verouderd, dus ik ben blij dat ik nu dit onderhoud heb laten doen. Op de terugweg naar huis niet echt verbeteringen gemerkt aan het functioneren van de bak, maar ik vond ook dat deze goed schakelde en had dus geen klachten.
Organisatoren van deze dag, Helmy en Arjen, hartelijk dank daarvoor!