Ah ja klopt. Maar heb je een link of iets met meer informatie over de problemen van dat 200k blok? Want ik kan nergens iets negatiefs over dat blok vinden namelijk.David_O schreef:Volgens mij hebben we het over twee verschillende motoren en de specifiek bij die motoren behorende problemen. Enige wat ik aan probeerde te geven toen jij een 200K aanhaalde als alternatief voor de 272 motor was dat een 200K ook niet bulletproof is, weliswaar met andere problemen dan de motor die jij aanhaalt.2.3 16 schreef:Overigens was dit probleem alleen bij de eerste jaren he, na 2008 zeker niet dus in een W204 kan niet dezelfde liggen volgens mij.
W203 misschien wel maar dit was echt een specifiek probleem van die grotere motoren zover ik weet en wat kwam door de toeleverancier die niet voldoende geharde tanden leverden bij bepaalde serienummers motoren
M272 V6 motor slecht en welke nog meer?
Ik destijds ook niet toen ik er naar zocht Maar zo heeft elke auto/motor wel wat. Ik zou iig niet weten welke motor het best aangeschreven is als ik nu weer op zoek zou gaan.Ah ja klopt. Maar heb je een link of iets met meer informatie over de problemen van dat 200k blok? Want ik kan nergens iets negatiefs over dat blok vinden namelijk.
Zoek hier op het forum maar eens naar 271 en je krijgt de nodige resultaten. Onder andere dit topic:
viewtopic.php?f=46&t=93745&hilit=271
De diverse dealermedewerkers hebben ook al de nodige kettingen en tandwielsets van een 271 vervangen, waarvan in sommige gevallen ook verslagen hier op het forum staan.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zijn dat niet het M11x- blok en zn voorganger en de R6 diesel?David_O schreef: Ik zou iig niet weten welke motor het best aangeschreven is als ik nu weer op zoek zou gaan.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Het klopt dat vroege M272 V6 motoren een risico zijn mbt de balansassen, nu heb ik ook een 2004 SLK 350 die dus ook in die risico groep zit.
Nu heb ik veel research gedaan naar dit probleem en meerdere MB dealers/ specialisten gesproken hierover.
De meest voorkomende oorzaken waarom de boel stuk draait volgens hun:
-koude motor veel toeren draaien waardoor de olie niet optimaal smeert.
-Het schijnt meer voor te komen bij hand geschakelde bakken, die kunnen hogere toeren draaien wat bij een koude motor dus zeer slecht is.
-Verzuurde olie die te lang in het blok zit, waardoor de smerende eigenschappen zeer sterk afnemen van de olie.
Denk ook dat je snel te bang bent, het is echt niet zo dat elke vroege M272 V6 stuk draait, ik ken er tientallen van de SLK club en andere fora.
Veruit de meesten zijn onderhand wel gerepareerd die het euvel kunnen krijgen , het is inmiddels een oude auto van 15 jaar oud.
Belangrijk is dus dat je echt jaarlijks de olie ververst met uiteraard de goede 229.5 spec olie en de motor rustig warm draait.
Ook de 200 kompressor is zeer zeker niet bullet proof, kettingen gaan daar ook van stuk.
Nog een tip ga niet eerst in een 350 proefrijden als je ook geïnteresseerd bent in een 200 , die wil je dan echt niet meer
Want oh oh wat is die M272 V6 een fijn blok!!
Nu heb ik veel research gedaan naar dit probleem en meerdere MB dealers/ specialisten gesproken hierover.
De meest voorkomende oorzaken waarom de boel stuk draait volgens hun:
-koude motor veel toeren draaien waardoor de olie niet optimaal smeert.
-Het schijnt meer voor te komen bij hand geschakelde bakken, die kunnen hogere toeren draaien wat bij een koude motor dus zeer slecht is.
-Verzuurde olie die te lang in het blok zit, waardoor de smerende eigenschappen zeer sterk afnemen van de olie.
Denk ook dat je snel te bang bent, het is echt niet zo dat elke vroege M272 V6 stuk draait, ik ken er tientallen van de SLK club en andere fora.
Veruit de meesten zijn onderhand wel gerepareerd die het euvel kunnen krijgen , het is inmiddels een oude auto van 15 jaar oud.
Belangrijk is dus dat je echt jaarlijks de olie ververst met uiteraard de goede 229.5 spec olie en de motor rustig warm draait.
Ook de 200 kompressor is zeer zeker niet bullet proof, kettingen gaan daar ook van stuk.
Nog een tip ga niet eerst in een 350 proefrijden als je ook geïnteresseerd bent in een 200 , die wil je dan echt niet meer
Want oh oh wat is die M272 V6 een fijn blok!!
Laatst gewijzigd door bofkont op 07 mar 2019 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank je.bofkont schreef:Het klopt dat vroege M272 V6 motoren een risico zijn mbt de balansassen, nu heb ik ook een 2004 SLK 350 die dus ook in die risico groep zit.
Nu heb ik veel research gedaan naar dit probleem en meerdere MB dealers/ specialisten gesproken hierover.
De meest voorkomende oorzaken waarom de boel stuk draait:
-koude motor veel toeren draaien waardoor de olie niet optimaal smeert.
-Het schijnt meer voor te komen bij hand geschakelde bakken, die kunnen hogere toeren draaien wat bij een koude motor dus zeer slecht is.
-Verzuurde olie die te lang in het blok zit, waardoor de smerende eigenschappen zeer sterk afnemen van de olie.
Denk ook dat je snel te bang bent, het is echt niet zo dat elke vroege M272 V6 stuk draait, ik ken er tientallen van de SLK club en andere fora.
Veruit de meesten zijn onderhand wel gerepareerd die het euvel kunnen krijgen , het is inmiddels een oude auto van 15 jaar oud.
Belangrijk is dus dat je echt jaarlijks de olie ververst met uiteraard de goede 229.5 spec olie en de motor rustig warm draait.
Ook de 200 kompressor is zeer zeker niet bullet proof, kettingen gaan daar ook van stuk.
Nog een tip ga niet eerst in een 350 proefrijden als je ook geïnteresseerd bent in een 200 , die wil je dan echt niet meer
Want oh oh wat is die M272 V6 een fijn blok!!
Ik wilde zeker eerst een 200K uitproberen, die zijn dicht bij huis te vinden dus makkelijk om even te kijken hoe de auto op zich rijd en zit etc. 350 handgeschakelde kan ik er geeneen van vinden in heel Nederland momenteel Althans niet voor het budget wat ik hiervoor apart heb.
Dit is het motornummer van 1 die ik gezien heb. Wel een 280 maar zeker ook leuk. Nu nog uitvogelen of die in de risicogroep valt.
27294230338498
Ik heb dit nummer? 27294230338498Helmy schreef:Ongeveer 2007-2008 ja.
V6-risicogroep t/m 30 468993
V8-risicogroep t/m 30 088611
Als ze hersteld zijn zou dat volgens mij wel met de nieuwe delen al zijn. Misschien weten dealermedewerkers er meer over, misschien zijn de nummers herkenbaar als zijnde verbeterde delen (lijkt me toch wel, nummer of onderdeelversie).
V6 slk 280
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Valt ook in de risico groep als ik het goed lees.
https://www.slkworld.com/slk-r171-gener ... -m273.html
Verder zou ik je ook geen handbak adviseren, de automaat is zo fijn in een SLK, heerlijk toeren.
Nogmaals wees niet te bang, ze draaien echt niet allemaal standaard stuk, belangrijkste is dat je een goed onderhouden hebt waar aantoonbaar elk jaar de olie is van ververst.
Heb je ook een persoonlijk bericht gestuurd
https://www.slkworld.com/slk-r171-gener ... -m273.html
Verder zou ik je ook geen handbak adviseren, de automaat is zo fijn in een SLK, heerlijk toeren.
Nogmaals wees niet te bang, ze draaien echt niet allemaal standaard stuk, belangrijkste is dat je een goed onderhouden hebt waar aantoonbaar elk jaar de olie is van ververst.
Heb je ook een persoonlijk bericht gestuurd
Ik was juist op zoek naar een handbak haha
Tussengas, beetje het kontje laten glijden dat soort dingen vind ik wel leuk als dat kan.
Maar dan valt die auto af want ik heb het historie gezien en laatste beurt was in 2017 en ergens van 2006 of 2007 tot 2009 geloof ik staat er niets van in het boekje.
Automaat hmm dat is toch iets om over na te denken. Neemt wat van de fun weg vind ik. Ook weer wel andere voordelen dat wel.
Tussengas, beetje het kontje laten glijden dat soort dingen vind ik wel leuk als dat kan.
Maar dan valt die auto af want ik heb het historie gezien en laatste beurt was in 2017 en ergens van 2006 of 2007 tot 2009 geloof ik staat er niets van in het boekje.
Automaat hmm dat is toch iets om over na te denken. Neemt wat van de fun weg vind ik. Ook weer wel andere voordelen dat wel.
Is dat oa het 500 V8 blok? Die ken ik wel als goed aangeschreven, maar dat wordt de volgende geen C-klasse meerRené SLK230 schreef:Zijn dat niet het M11x- blok en zn voorganger en de R6 diesel?David_O schreef: Ik zou iig niet weten welke motor het best aangeschreven is als ik nu weer op zoek zou gaan.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- S_W204
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Nee, M111 is de oude viercilinder (tenzij je het over de M116/M117/M119 gaat hebben ).David_O schreef:Is dat oa het 500 V8 blok? Die ken ik wel als goed aangeschreven, maar dat wordt de volgende geen C-klasse meerRené SLK230 schreef:Zijn dat niet het M11x- blok en zn voorganger en de R6 diesel?David_O schreef: Ik zou iig niet weten welke motor het best aangeschreven is als ik nu weer op zoek zou gaan.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Valt er binnen.2.3 16 schreef:Ik heb dit nummer? 27294230338498Helmy schreef:Ongeveer 2007-2008 ja.
V6-risicogroep t/m 30 468993
V8-risicogroep t/m 30 088611
Als ze hersteld zijn zou dat volgens mij wel met de nieuwe delen al zijn. Misschien weten dealermedewerkers er meer over, misschien zijn de nummers herkenbaar als zijnde verbeterde delen (lijkt me toch wel, nummer of onderdeelversie).
V6 slk 280
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De "oude" V8 is er idd ook (als M113) en met M111 bedoel ik idd de onverwoestbare (mits je lekkende nokkenasmagneten vervangt) echte twee liter viercylinder. Loopt mooi rond en verder weinig gedoe.S_W204 schreef:Nee, M111 is de oude viercilinder (tenzij je het over de M116/M117/M119 gaat hebben ).David_O schreef:Is dat oa het 500 V8 blok? Die ken ik wel als goed aangeschreven, maar dat wordt de volgende geen C-klasse meerRené SLK230 schreef:Zijn dat niet het M11x- blok en zn voorganger en de R6 diesel?David_O schreef: Ik zou iig niet weten welke motor het best aangeschreven is als ik nu weer op zoek zou gaan.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Ik heb heb ook blok die binnen de risicogroep valt, was op de hoogte voor aankoop en heb er nog geen moment spijt van gehad, heb er rekening mee gehouden dat het een keer komen gaat, en vervang dan ook op zeer korte termijn de hele boel.
Kop win ik, munt verlies jij.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.
Is dat gemakkelijk (lees snel) te doen? Misschien ook een goed idee voor aankoop van een auto met “risico” motor?bofkont schreef:Wes1 waarom vervangen als het niet stuk is??
Je zou preventief de balans as /ketting/tandwiel kunnen controleren maar als dat er goed uitziet zou ik het mooi laten zitten.