Hallo,
De M272 V6 motor was slecht weet ik nog maar er was er nog 1 welke was dat ook alweer?
Ben die vergeten en zou het graag weer willen weten, kan het zo vlug even niet terugvinden.
Ik doel daarmee natuurlijk op de bovenmatige slijtage van de tanden op de tandwielen van de balansassen.
En de enorm hoge reparatiekosten die daaraan vasthangen.
Dank
M272 V6 motor slecht en welke nog meer?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
M273 V8. Geen balansassen maar wel dat tandwiel nog in de kettingloop.
Overigens is het slechts slecht tot een bepaald motornummer, daarna zijn ze standaard voorzien van verbeterde onderdelen. Motoren die wel binnen de risicogroep zouden vallen, kunnen overigens ook gewoon hersteld zijn.
Overigens is het slechts slecht tot een bepaald motornummer, daarna zijn ze standaard voorzien van verbeterde onderdelen. Motoren die wel binnen de risicogroep zouden vallen, kunnen overigens ook gewoon hersteld zijn.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Dat was vanaf 2007 of 2008 toch? weet u dat misschien?Helmy schreef:M273 V8. Geen balansassen maar wel dat tandwiel nog in de kettingloop.
Overigens is het slechts slecht tot een bepaald motornummer, daarna zijn ze standaard voorzien van verbeterde onderdelen. Motoren die wel binnen de risicogroep zouden vallen, kunnen overigens ook gewoon hersteld zijn.
Als ze hersteld zijn hebben ze dan wel de verbeterde onderdelen of dezelfde type met nog steeds de snelle slijtage?
Bedankt
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ongeveer 2007-2008 ja.
V6-risicogroep t/m 30 468993
V8-risicogroep t/m 30 088611
Als ze hersteld zijn zou dat volgens mij wel met de nieuwe delen al zijn. Misschien weten dealermedewerkers er meer over, misschien zijn de nummers herkenbaar als zijnde verbeterde delen (lijkt me toch wel, nummer of onderdeelversie).
V6-risicogroep t/m 30 468993
V8-risicogroep t/m 30 088611
Als ze hersteld zijn zou dat volgens mij wel met de nieuwe delen al zijn. Misschien weten dealermedewerkers er meer over, misschien zijn de nummers herkenbaar als zijnde verbeterde delen (lijkt me toch wel, nummer of onderdeelversie).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Die in de slk 280 bj 2005-2006 is toch niet in de risico groepen he?Helmy schreef:Ongeveer 2007-2008 ja.
V6-risicogroep t/m 30 468993
V8-risicogroep t/m 30 088611
Als ze hersteld zijn zou dat volgens mij wel met de nieuwe delen al zijn. Misschien weten dealermedewerkers er meer over, misschien zijn de nummers herkenbaar als zijnde verbeterde delen (lijkt me toch wel, nummer of onderdeelversie).
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Jawel, ook dat is een M272 V6.
Ik zou je er niet direct door tegen laten houden, vooral als het een laat 2007 of een 2008 exemplaar is zou het kunnen dat ie er buiten valt. Gewoon kijken of je het VIN nummer kan bemachtigen, of misschien eens achterhalen welke dealer hem eventueel onderhouden heeft en daar vragen.
Ik zou je er niet direct door tegen laten houden, vooral als het een laat 2007 of een 2008 exemplaar is zou het kunnen dat ie er buiten valt. Gewoon kijken of je het VIN nummer kan bemachtigen, of misschien eens achterhalen welke dealer hem eventueel onderhouden heeft en daar vragen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Dank je ga ik zeker doen.Helmy schreef:Jawel, ook dat is een M272 V6.
Ik zou je er niet direct door tegen laten houden, vooral als het een laat 2007 of een 2008 exemplaar is zou het kunnen dat ie er buiten valt. Gewoon kijken of je het VIN nummer kan bemachtigen, of misschien eens achterhalen welke dealer hem eventueel onderhouden heeft en daar vragen.
Heb voor deze auto een budget van 15K in gedachten dus denk dat ik niet jonger kom dan 2006 helaas. Echt schaarse modellen ook alweer. Alle auto’s die ik wil blijken altijd schaars te zijn
Een 200K (271) is ook niet risicovrij kan ik je uit ervaring vertellen (ketting/tandwielen/etc.). Tenminste, ik neem aan dat de 200K motor in de SLK dezelfde is als in de 203/204.2.3 16 schreef:Bedankt. Was aan het kijken voor een slk, wellicht is de 280 een beter alternatief. Wel schaars. Misschien een 200 K en dan chiptunen. Het is maar voor de zomer dus.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Heb tot nog toe niets negatiefs over deze motor kunnen vinden. Wel dat het de meest betrouwbare is uit het segment.David_O schreef:Een 200K (271) is ook niet risicovrij kan ik je uit ervaring vertellen (ketting/tandwielen/etc.). Tenminste, ik neem aan dat de 200K motor in de SLK dezelfde is als in de 203/204.2.3 16 schreef:Bedankt. Was aan het kijken voor een slk, wellicht is de 280 een beter alternatief. Wel schaars. Misschien een 200 K en dan chiptunen. Het is maar voor de zomer dus.
Jammer dat het gat zo groot is van 1800cc naar 3000cc . Een 2300 of 2500 had leuk geweest. 1800 is zo weinig.
Welke motor had jij in je 204 dan, waar je het in onderstand topic over hebt:
viewtopic.php?f=27&t=69608&start=30#p929702
viewtopic.php?f=27&t=69608&start=30#p929702
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Overigens was dit probleem alleen bij de eerste jaren he, na 2008 zeker niet dus in een W204 kan niet dezelfde liggen volgens mij.
W203 misschien wel maar dit was echt een specifiek probleem van die grotere motoren zover ik weet en wat kwam door de toeleverancier die niet voldoende geharde tanden leverden bij bepaalde serienummers motoren
W203 misschien wel maar dit was echt een specifiek probleem van die grotere motoren zover ik weet en wat kwam door de toeleverancier die niet voldoende geharde tanden leverden bij bepaalde serienummers motoren
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
De W203 benzine werd tot mj 2003 geleverd met het M11x-blok. Daarna net dacht ik als de eerste jaren de W204 met het M27x blok. In de R170 lag tot t eind het M11x blok, na zn facelift als EVO versie. De R171 kreeg net als de W211 E200 het M27x blok. Iig de 6-cylinder versie daarvan bleef als M112, ws tot de facelift.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Volgens mij hebben we het over twee verschillende motoren en de specifiek bij die motoren behorende problemen. Enige wat ik aan probeerde te geven toen jij een 200K aanhaalde als alternatief voor de 272 motor was dat een 200K ook niet bulletproof is, weliswaar met andere problemen dan de motor die jij aanhaalt.2.3 16 schreef:Overigens was dit probleem alleen bij de eerste jaren he, na 2008 zeker niet dus in een W204 kan niet dezelfde liggen volgens mij.
W203 misschien wel maar dit was echt een specifiek probleem van die grotere motoren zover ik weet en wat kwam door de toeleverancier die niet voldoende geharde tanden leverden bij bepaalde serienummers motoren
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09