Ik denk dat het kwestie van wennen is. Grill is inderdaad wat groter maar kan niet zeggen dat het lelijk staat. In iedergeval Mercedes probeert het nog enigszins in verhouding te houden. Ik zelf ben juist gecharmeerd van de grote MBUX schermen in de auto (heb het zelf ook in mijn CLA), heeft toch iets van back to the future gehalte (is kwestie van smaak).
Je kunt het ook maximaal verpesten zoals BMW dat bij de 7 serie hebben gedaan met de gigantische nijlpaard neusgaten
Nieuws rond Mercedes-Benz: zescilinder AMG GT, Maybach SUV, niveau 3 autonome S-Klasse en einde voor smart?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Enkele interessante feitjes uit een kort interview tussen Mercedes-fans.de en Jürgen Weissinger (ontwikkelingshoofd BR223).
- BR223 is sinds 2015 in ontwikkeling, welke meermaals is vertraagd (mede door corona). De ontwikkeling begon met een nieuw platform voor het luxesegment welke uiteindelijk ook voor andere modellen (waarschijnlijk C en E) zal worden gebruikt en zodoende ontwikkelingskosten reduceert en de 'lagere' klasses een extra impuls geeft in technologie, rijdynamiek, comfort en veiligheid.
- Introductie van BR223 is in september 2020 in Sindelfingen, de eerste exemplaren zouden in november moeten arriveren.
- In tegenstelling tot eerdere berichten is de standaard wielbasis wel degelijk aanwezig, naast de lange wielbasis en de nog langere Maybach wielbasis, met later waarschijnlijk ook nog de extra lange Pullman. Achterin is minstens vier centimeter meer ruimte aanwezig t.o.v. BR222.
- De gestuurde achteras reduceert de draaicirkel met ca. 1,2 meter.
- Er komen zescilinders, achtcilinders, plug-in hybrides met tot 100 kilometer elektrisch bereik en zowel achterwiel- als vierwielaangedreven. Er zouden geen viercilinders komen.
- V12-motorisering komt ondanks initiële pogingen tot uitfasering wel degelijk terug, waarschijnlijk S 600 of S 650, en wordt (ook) gekoppeld aan 4Matic. Het gaat dan om een non-AMG uitvoering, dus een Mercedes-Maybach en de gepantserde Guard-modellen.
- BR223 krijgt vanaf lancering autonome rijfuncties op niveau 3, welke later nog kunnen worden opgeschaald voor niveau 4.
- V297 (EQS) debuteert in midden 2021 en is maar net iets kleiner dan BR223, maar wel met compleet eigen design en meer interieurruimte door het ontbreken van de conventionele aandrijfinrichting.
- BR223 is sinds 2015 in ontwikkeling, welke meermaals is vertraagd (mede door corona). De ontwikkeling begon met een nieuw platform voor het luxesegment welke uiteindelijk ook voor andere modellen (waarschijnlijk C en E) zal worden gebruikt en zodoende ontwikkelingskosten reduceert en de 'lagere' klasses een extra impuls geeft in technologie, rijdynamiek, comfort en veiligheid.
- Introductie van BR223 is in september 2020 in Sindelfingen, de eerste exemplaren zouden in november moeten arriveren.
- In tegenstelling tot eerdere berichten is de standaard wielbasis wel degelijk aanwezig, naast de lange wielbasis en de nog langere Maybach wielbasis, met later waarschijnlijk ook nog de extra lange Pullman. Achterin is minstens vier centimeter meer ruimte aanwezig t.o.v. BR222.
- De gestuurde achteras reduceert de draaicirkel met ca. 1,2 meter.
- Er komen zescilinders, achtcilinders, plug-in hybrides met tot 100 kilometer elektrisch bereik en zowel achterwiel- als vierwielaangedreven. Er zouden geen viercilinders komen.
- V12-motorisering komt ondanks initiële pogingen tot uitfasering wel degelijk terug, waarschijnlijk S 600 of S 650, en wordt (ook) gekoppeld aan 4Matic. Het gaat dan om een non-AMG uitvoering, dus een Mercedes-Maybach en de gepantserde Guard-modellen.
- BR223 krijgt vanaf lancering autonome rijfuncties op niveau 3, welke later nog kunnen worden opgeschaald voor niveau 4.
- V297 (EQS) debuteert in midden 2021 en is maar net iets kleiner dan BR223, maar wel met compleet eigen design en meer interieurruimte door het ontbreken van de conventionele aandrijfinrichting.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Nog niet heel spannend om te zien maar goed beter iets dan niets al zijn er eerder "andere foto's" opgedoken.
Bron: Autoweek.nl
Bron: Autoweek.nl
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik hoorde dat er 3 naar NL komen. Nog geen bron Gevonden die een bevestiging wil geven.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Mwa, wat mij betreft had het beter bij niets mogen blijvenEricBenz schreef: ↑07 jul 2020 14:52 Nog niet heel spannend om te zien maar goed beter iets dan niets al zijn er eerder "andere foto's" opgedoken.
---
Bron: Autoweek.nl
Ik deel S_W204's mening, dit oogt nog steeds echt niet S-waardig. Ik snap wel nu dat die grote bak waarschijnlijk dient als extra grote HUD projector voor de navi-pijltjes, eventuele power-ups, bananenschillen en speciaal voor Nederland éxtra geld, éxtra tijd en éxtra benzine! (eens kijken wie die nog kent...)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wat n kermis dit eSla gebeuren zeg...
Ach, des te mooier worden young- en oldtimers
Ach, des te mooier worden young- en oldtimers
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk. De auto wordt bijna onthuld en het enige dashboard dat we hebben gezien is precies wat er nu in dat ei zit en waar die zwarte pre-productie auto mee op de sloop is gezien. Als de auto een ander dashboard heeft, dan hadden we dat allang moeten zien in de testauto's want je wilt toch ook een keer op eind-design en spec gaan testen.
Je mag me er op corrigeren als ik het mis heb, en ik hoopte ook dat ik het mis zou hebben, maar ik denk dat we gewoon al weten hoe het dashboard eruit ziet, namelijk met Sprinter ablagefach (voor de AR-projectie), geen enkele sierlijkheid (vind ik dan) en vooral heel veel hoogglans schermen.
En het feit dat het "pre-productie" wordt genoemd betekent niet per definitie dat er nog een hoop wijzigt. Pre-productie kan al eind-design hebben en slechts op onderhuidse/interne details net een millimeter afwijken van het eindontwerp. Het enige grote wat zal wijzigen ten opzichte van dat ei zijn volgens mij de deurpanelen waar je door de onderhelft naar buiten kijkt
Je mag me er op corrigeren als ik het mis heb, en ik hoopte ook dat ik het mis zou hebben, maar ik denk dat we gewoon al weten hoe het dashboard eruit ziet, namelijk met Sprinter ablagefach (voor de AR-projectie), geen enkele sierlijkheid (vind ik dan) en vooral heel veel hoogglans schermen.
En het feit dat het "pre-productie" wordt genoemd betekent niet per definitie dat er nog een hoop wijzigt. Pre-productie kan al eind-design hebben en slechts op onderhuidse/interne details net een millimeter afwijken van het eindontwerp. Het enige grote wat zal wijzigen ten opzichte van dat ei zijn volgens mij de deurpanelen waar je door de onderhelft naar buiten kijkt
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection