Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Op zoek naar een Mercedes of onderdelen?
Forumregels
Zie: Algemene forumregels

Alleen Mercedes-Benz gerelateerd
Don_prince
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:18
Mercedes-Benz: W210 220 cdi, om613 boat

Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor Don_prince » 09 aug 2018 17:41

Ik zoek een STAR diagnoze mux, (C4 of C5 om de w221 uit te lezen) te leen, tegen vergoeding.

Alleen om bij aanschaf even de auto na te lopen en te achterhalen of de KM stand klopt.

Ook geintereseerd in overname van een C5 mux. Mocht de aankoop doorgaan is wegens de diverse gebreken de mux practisch...

Don_prince
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:18
Mercedes-Benz: W210 220 cdi, om613 boat

Re: Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor Don_prince » 13 aug 2018 11:15

Ik zie niet heel veel reactie

Mocht de koop van de w221 doorgaan, koop ik mogelijk zo'n chineese mux. Is er intresse naar om dat ding uit te lenen tegen een kleine vergoeding? (20 euro per 2 dagen met 250 euro borg voor het geval iemant m in het water laat vallen of eroverheen rijd oid) iets in die richting...

plorie
Donateur
Berichten: 15954
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W220 S320, W168 A160 Elegance (ex W220 S320cdi, W210 E430, S210 E430)
Locatie: Papendrecht

Re: Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor plorie » 13 aug 2018 12:41

Die dingen gaan meestal gepaard met niet volledig legale software 'zammazegge', en dat wordt hier niet heel erg gewaardeerd (lees: getolereerd).
Vandaar het gebrek aan reacties denk ik.
Logboek S320 en A160.

Foetske
Berichten: 504
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL/4.5, W460.2-GE280(met OM613)Suzuki LJ80, Volvo C306 met OM613, Paar E320CDI combi's. En Fordje pickup uit 64' (diesel!l). Vito (639, 109+111) Vito (447-119Alrad). En W211-500.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

Re: Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor Foetske » 13 aug 2018 14:25

Ik heb ook het idee dat je er niet echt mee bespaard. Hoeveel kost het uitlezen nou eenmaal? En hoe vaak heb je het nodig?
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed

Don_prince
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:18
Mercedes-Benz: W210 220 cdi, om613 boat

Re: Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor Don_prince » 13 aug 2018 18:07

plorie schreef:Die dingen gaan meestal gepaard met niet volledig legale software 'zammazegge',

Iets wat mij in mijn enthousiasme mij ontgaan was... Iets te veel op aliexpress geshopped zonder te internetten...
Dat is dat idee van de baan dan...

Ik meende gelezen te hebben dat er enkele leden waren met een mux (enkele stonden er hier in het verleden zelfs te koop)... vandaar de vraag

Een enkele keer uitlezen is goed te doen bij de dealer, op het moment dat er serieus dingen gerepareerd moeten worden en men doet dit zelf, dan worden dat een hoop tripjes naar de dealer...

Daarnaast wil ik voor een ander project, de ECU herprogrammeren (bak en abs eruit programmeren om de motor uit noodloop te houden), maar het is mij nog niet helder of dat dan wel alleen met de MUX kan of met een Bosch KTS systeem (wel particulier aan te komen en een bak goedkoper) of met JTAG moet. Mogelijk is het KTS systeem de betere weg...

Foetske
Berichten: 504
Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
Mercedes-Benz: W108-280SEL/4.5, W460.2-GE280(met OM613)Suzuki LJ80, Volvo C306 met OM613, Paar E320CDI combi's. En Fordje pickup uit 64' (diesel!l). Vito (639, 109+111) Vito (447-119Alrad). En W211-500.
Specialisatie: dieselinspuiting
Locatie: Netersel (NB)
Contacteer:

Re: Te leen gevraagd, STAR mux, voor aankoopcheck.

Berichtdoor Foetske » 13 aug 2018 18:24

Don_prince schreef:
Daarnaast wil ik voor een ander project, de ECU herprogrammeren (bak en abs eruit programmeren om de motor uit noodloop te houden), maar het is mij nog niet helder of dat dan wel alleen met de MUX kan of met een Bosch KTS systeem (wel particulier aan te komen en een bak goedkoper) of met JTAG moet. Mogelijk is het KTS systeem de betere weg...


Je kan ook een manipuleerbare computer laten bouwen en dan kun je zelf álles in toom houden. Zelfs turbodruk bij stationair toerental, om maar wat te noemen. Software voor op jouw pc krijg je er bij.
Kan tot twaalfcilinder. Vermogen en toerental worden door het mechaniek aan de bovenkant begrenst, niet door de computer (zoals bij Delphi en Nira)
Informeer maar eens bij Ruud Visser. Ervaring? Verschillende dieseltrucks in Dakar rijden met zijn materiaal. En in de truckpulling (Manne van Janne en Rinorocket. Dat zijn de enige daar met common rail techniek.
http://www.adaptronic.nl
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed