Goedemorgen,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een w212 E350CDI welke inhoudt tussen 60 a 70 als de motor laag in toeren loopt? Het is net of je steeds een duwtje in je rug krijgt als je rustig aan het versnellen bent tussen de 60 a 70. Zodra je gas bij geeft is het weg. Auto heeft 245.000km gereden moet wel zeggen dat die met 1000km toe is aan een B5 beurt.
Iemand een idee wat het inhouden/schokken veroorzaakt?
Bedankt alvast!
Gr Bart
Inhouden
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Soms wil het kanaal van de tegendruksensor verstopt raken. Dit geeft af en toe stotter klachten.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Of het probleem verholpen zal zijn weet ik niet. Het is wel 1 van de dingen die ik check bij klachten zonder foutcodes.
Naast de EGR klep zit de sensor. Het kanaal kun je met een kleine schroevendraaier of ijzerdraad doorprikken.
Naast de EGR klep zit de sensor. Het kanaal kun je met een kleine schroevendraaier of ijzerdraad doorprikken.
Hallo Raimon ,
Komt er dus op neer sensor naast de EGR eruit draaien en dat gat waar die uit komt door prikken? Ik kan daar de egr niet raken of stuk maken he. Of haal je die er ook uit? Ik heb overigens geen foutmeldingen met uitlezen.
Bedankt voor je hulp!
Gr Bart
Komt er dus op neer sensor naast de EGR eruit draaien en dat gat waar die uit komt door prikken? Ik kan daar de egr niet raken of stuk maken he. Of haal je die er ook uit? Ik heb overigens geen foutmeldingen met uitlezen.
Bedankt voor je hulp!
Gr Bart
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is maar een gat van een paar mm. Echte stukken vuil komen dus niet los.
Inderdaad de sensor er even uit halen.
Je zou hem kunnen starten met de sensor aan de draad vast maar wel uit het gat. Hij zou daar iets moeten blazen
Inderdaad de sensor er even uit halen.
Je zou hem kunnen starten met de sensor aan de draad vast maar wel uit het gat. Hij zou daar iets moeten blazen
Hoi Raimon,
Ik bedoel meer of ik de EGR klep er ook uit moet halen als ik het kanaaltje wil doorprikken of dat alleen de sensor eruithalen voldoende is? Ik weet namelijk niet of je via het kanaaltje van de sensor de EGR klep per ongeluk kan raken met een ijzerdraadje.
Weet je zo ook met hoeveel NM de sensor weer vast gezet moet worden?
Als ik het goed begrijp van je moet ik de sensor eruit halen en even voelen met draaiende motor sensor aan de kabel gekoppeld even voelen of er rook uit gaatje komt. En als er geen rook uit komt dan doorprikken met een ijzerdraadje en sensor weer monteren.
Ik bedoel meer of ik de EGR klep er ook uit moet halen als ik het kanaaltje wil doorprikken of dat alleen de sensor eruithalen voldoende is? Ik weet namelijk niet of je via het kanaaltje van de sensor de EGR klep per ongeluk kan raken met een ijzerdraadje.
Weet je zo ook met hoeveel NM de sensor weer vast gezet moet worden?
Als ik het goed begrijp van je moet ik de sensor eruit halen en even voelen met draaiende motor sensor aan de kabel gekoppeld even voelen of er rook uit gaatje komt. En als er geen rook uit komt dan doorprikken met een ijzerdraadje en sensor weer monteren.