W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Mussie023
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Mussie023 » 13 jul 2018 22:05

Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?

Cornelis en zjelko

Gebruikersavatar
Cornelis
Donateur
Berichten: 8943
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: S211 E320 CDI R6 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Cornelis » 13 jul 2018 23:07

Ik zit hier geen onzin te verkondigen 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500)

---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---

zjelko
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
Specialisatie: CEH
Contacteer:

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor zjelko » 14 jul 2018 05:58

Nee, gekkigheid maken is mijn "afdeling" :lol:
Eigenlijk was ik best serieus ook :owja: , Maar zal het niet meer doen ;)
:goedzo:

Gebruikersavatar
EdjeB
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:06
Mercedes-Benz: W212 (ex W204 W210 W211 W168)
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor EdjeB » 14 jul 2018 08:44

Dag Mustafa, wij hadden na het plaatsen van een K&N lucht filter geen problemen met olie of iets dergelijks in de lucht massa meter.

Mussie023
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Mussie023 » 14 jul 2018 12:11

EdjeB schreef:Dag Mustafa, wij hadden na het plaatsen van een K&N lucht filter geen problemen met olie of iets dergelijks in de lucht massa meter.


Oké top ! Ik zal met dit probleem dan hier even door rijden en even voor de zekerheid nog langs de dealer brengen om te laten kijken. Als hun geen fout codes kunnen zien , ga ik in Nederland k&n filter halen! Bedankt voor je informatie :D

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 22738
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Jeroen » 14 jul 2018 12:24

Cornelis schreef:
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.


:stom: net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juist 8-)

Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos :owja:


Wij noemen dat "Quote verkloot"...

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
-----------------------------------------------------------------------------------------
MercedesForum.nl/be: Als Gottlieb en Karl een eeuw later waren geboren, hadden ze het zelf opgericht....
ErikH schreef:Zijn we nou op die leeftijd gekomen dat we de grootte van elkaars remschijven vergelijken? ;)

Mussie023
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Mussie023 » 14 jul 2018 14:49

Jeroen schreef:
Cornelis schreef:
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.


:stom: net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juist 8-)

Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos :owja:


Wij noemen dat "Quote verkloot"...

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.

gr J


Beste Jeroen,

Waar zou het dan aan kunnen liggen volgens jouw?

Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 3172
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W211 E320 M112 aut bj 2003, (ex SLK230 R170, ex 2x C200k W203) VW Polo 1.4 bj 2010, VW Polo Steilheck 1.0 bj 1994
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor René SLK230 » 14 jul 2018 16:13

Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings


Logboek W211 E320 M112 bj 2003

Mussie023
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Mussie023 » 14 jul 2018 16:59

René SLK230 schreef:Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.


Beste René,

Ik wil niet bijdehand zijn maar hiervoor had ik s211 e320 cdi en die gaf helemaal geen problemen. Bij het zelfde bedrijf was die ook gechipt en die had helemaal niks. Het is toch raar dat er bij deze dan wel problemen voor doet :?

Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 3172
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W211 E320 M112 aut bj 2003, (ex SLK230 R170, ex 2x C200k W203) VW Polo 1.4 bj 2010, VW Polo Steilheck 1.0 bj 1994
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor René SLK230 » 14 jul 2018 18:21

Geen 2 gebruikte auto’s zijn hetzelfde.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings


Logboek W211 E320 M112 bj 2003

splunder
Donateur
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi en W203 320
Locatie: Zeist

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor splunder » 14 jul 2018 20:12

Over chippen is al veel geschreven. Gebruik de zoek functie maar.

Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 4298
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Helmy » 14 jul 2018 20:24

Mussie023 schreef:Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?

Cornelis en zjelko


Graag het waarschuwen en dergelijke overlaten aan het moderatieteam. Gebruik daarvoor de Meld knop /!\ als je van mening bent dat we dat moeten doen.

Verder hebben we inderdaad een groot chiptuning topic waar je eventueel eens doorheen kan lezen. En zoals René zegt, elke auto wordt anders gereden en slijt anders, er zit variatie in materiaalsamenstellingen, bouwtoleranties... dus inderdaad zijn geen 2 auto's hetzelfde en is er geen garantie dat als het bij A lukt, het bij B nooit mis kan gaan.
Aankomende forumactiviteit:
:politie: Zaterdag 22 september 2018: Zomermeeting Rüttchen Gorinchem 22 sept 2018 (Forumteam). :politie:

c1k320
Donateur
Berichten: 424
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor c1k320 » 14 jul 2018 20:36

Zou toch voor de zekerheid je vacuum/luchtslangen even nalopen en kijken hoe fris ze nog zijn. Je schreef dat eerder de motorophanging behoorlijk versleten was (maar nu niet meer) tijdens die periode hebben de slangen wellicht te lijden gehad waardoor er mss nu een zwakke tussen zit? Iig succes en hoop dat je heelhuids en snel op je bestemming aankomt.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 22738
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Jeroen » 15 jul 2018 08:44

Ik denk eerder aan een vervuild luchtfilter of een turboslang met een scheurtje of een ander vacuum dan wel druklek.
Mijn betoog was dat je het niet gaat oplossen met een (verder heel goed bruikbaar, mits juist behandeld) K&Nfilter.
Wat gebeurt er trouwens met de stekker van de LMM los? Rijdt ie dan helemaal niet meer (constant noodloop), of gaat ie dan terug in de vaste fabrieksmodus?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
-----------------------------------------------------------------------------------------
MercedesForum.nl/be: Als Gottlieb en Karl een eeuw later waren geboren, hadden ze het zelf opgericht....
ErikH schreef:Zijn we nou op die leeftijd gekomen dat we de grootte van elkaars remschijven vergelijken? ;)

Mussie023
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi

Re: W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Berichtdoor Mussie023 » 15 jul 2018 12:08

Heren ,

Ben gisteren avond op me bestemming aangekomen. Vandaag de auto even leeg halen en even bijkomen.. Ik ga hem morgen even langs de garage brengen. Zodra ik meer weet of eventueel opgelost is geef ik het door ! Bedankt voor jullie meedenken en zal alles mee geven aan de monteur of ie daar ook op wilt letten! Nogmaals bedankt alle !