SLK R170 Koelvloeistoflampje blijft branden na

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

18 jan 2018 22:35

Klein maar irritant probleemtje gevonden en opgelost. Dus ik dacht, laat ik het delen want mss kan ik iemand in de toekomst mijn gehannes besparen.
Paar weken terug de waterpomp vervangen van de R170 SLK 200 en dus ook koelvloeistof (kvs).
Na een week rijden ging het gele waarschuwingslampje van te weinig kvs branden en idd het reservoir was leeg dus bijgevuld tot boven minimum level; tot zover alles wat je kon verwachten want vaak duurt het even voordat alle luchtbellen uit het systeem zijn en dus vul je de dagen na waterpompvervangen kvs een beetje, bij beetje, bij.

Maar het lampje ging niet uit, dus stekker van de sensor losgekoppeld en dan branden er 2 lampjes, kvsnivo en ruitensproeiervloeistofnivo.
Toen een andere sensor (van de CLK) er op aangesloten (buiten los naast het reservoir) en voila, alle lampjes uit.
Dus ik dacht, sensor kapot en beter gelijk vervangen met de sensor die het dus wel doet.
Kvs afgetapt en sensor vervangen.
Maar helaas na het installeren van de andere sensor en het systeem weer vullen met kvs, het gele lampje bleef branden.
Hmm vreemd, dus even accu losgehaald want mss moest iets zich resetten. Maar nee, bleef branden.
Even dacht ik dat ik de verkeerde sensor had gepakt (dus de oude weer teruggeplaatst had).
Uit de afvalemmer de sensor gepakt en idd na aansluiting los naast het reservoir, alle lampjes uit.
Dus alles weer uit elkaar en kvs afgetapt. Toen het kvsreservoir bekeken maar kon niks vinden en zag er goed uit.
Toch maar schoongespoten met lucht en toen met WD40 ingespoten.
En wat bleek: het beweegbare vlotter zat muurvast door ouderdom/rommel of wat dan ook maar de vlotter kwam niet los. Best wel verklaarbaar want je vult de kvs door het bovenop de vlotter te gieten, hoe harder je het er in giet hoe vaster het kan gaan zitten en daardoor de sensor de indruk te geven dat het kvsnivo onder minimum is.
Na schoonmaken, spoelen etc. kwam ie los en nu werkt dus alles weer (WANT ER WAS NIKS KAPOT :'( )

Ga zelf nog wel een nieuw kvsreservoir scoren maar alleen omdat ik t nu 100% wil doen, beter bij elke kvsaftap ook het kvsreservoir goed schoonmaken.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
markstoopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2019 11:29
Mercedes-Benz: SLK R170

03 jun 2019 11:49

Dank voor het delen.
Ik kamp met hetzelfde en ga dus snel even kijken of de vlotter inderdaad niet gewoon blijft hangen!
Plaats reactie