De dealer maakt het niets uit, als jou accu onder de 70% capaciteit komt vervangen ze hem gewoon en claimen ze die bij de importeur. Daarboven niet. Met jou bouwjaar en km stand zit hij er echt wel boven. In slechts enkele gevallen duikt hij er net onder.
Ik weet niet of je het topic hebt doorgelezen, maar de waardes die je aan haalt zijn gewoon zoals de meesten hier halen. Dat had je dus van te voren ook al wel een beetje kunnen weten / lezen.
Die 21 km is op basis van gebruik. Net als de actieradius van de benzinetank ook vaak minder is in de praktijk dan de theorie. Berekend hij ook op basis van gemiddeld verbruik en daalt / stijgt tijdens het rijden.
Het zijn juist de stadskilometers waar de EV aandrijflijn het beste tot zijn recht komt (en brandstofmotoren niet). Het zijn in de stad niet de kilometers maar het scheelt wel een stuk in het verbruik.
boven de 80 km/h snoept de elektromotor extra veel stroom van de batterij, net als de verwarming en airco.
Die 31 km ga je nooit halen, zelfs nieuwe C350e modellen haalden dat destijds nooit. Net als je bij een brandstofmotor ook het fabrieksverbruik nooit haalt.
als het wat warmer word ga je wel wat betere waardes halen. Maar het blijft een hybride voertuig , alles is gemaakt op het samenspel tussen brandstofmotor en elektromotor om een laag verbruik te realiseren. Het is geen EV.
C350e HV batterij capaciteit
Ik had al even in het topic zitten snuffelen, maar vaak waren de C350's al wat ouder of hadden meer km. In een aantal tests was ik er voor de aankoop al achter gekomen, dat het bij ca. 20 km echt wel ophoudt. Met wat handigheid en regelmatig opladen kun je toch de benzinekosten aardig drukken. En het rijgenot compenseert een hoop. Kortom; zeker geen spijt van mijn keuze. Bovendien had ik mijn buik vol ( na 4 Volvo's versleten te hebben!) van Volvo, zeker toen de D4's en masse (en dus ook die van mij) de geest begonnen te geven na 150k kilometer en Volvo niet thuis gaf.
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
20 km moet met een frisse accu en iets warmere buitentemperaturen (lees; weinig kachel gebruik) wel haalbaar
Maar helaas is en blijft de accu toch wel erg klein. Zou mooi zijn als er een mogelijkheid is om het accupakket op te kunnen waarderen. maar voor mercedes is dit al helemaal geen business case. En voor een derde partij vraag ik het mij ook af. Hier in NL en UK zijn er redelijk wat verkocht maar andere landen heel erg weinig. Maar wie weet ooit
Maar helaas is en blijft de accu toch wel erg klein. Zou mooi zijn als er een mogelijkheid is om het accupakket op te kunnen waarderen. maar voor mercedes is dit al helemaal geen business case. En voor een derde partij vraag ik het mij ook af. Hier in NL en UK zijn er redelijk wat verkocht maar andere landen heel erg weinig. Maar wie weet ooit
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
Ik reageer even wat laat, maar beter laat dan nooit. Een ruime week geleden zag ik zowaar een keer 24 km bij 100% geladen accu en ca. 20 graden buitentemperatuur en daar kwam ik ca. 18 km ver mee bij een rit hoofdzakelijk op een B-weg. Bij een stadsrit ca. 15 km. De laatste tijd zakt hij weer naar 19 - 20 km bij 100%. Omdat we inmiddels een slimme meter hebben, zal ik binnenkort eens de Kwh test uitvoeren, door alle verbruikers en zonnepanelen af te schakelen.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 10 apr 2021 20:49
- Mercedes-Benz: C350e Limousine met Comand
je kan het accupakket laten doormeten bij de dealer.
garantie zal het niet zijn
ik geloof tot de 100000km
het pakket vervangen is geen optie (te duur)
garantie zal het niet zijn
ik geloof tot de 100000km
het pakket vervangen is geen optie (te duur)
- Joostb
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 11 mei 2020 09:02
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Locatie: Twente
Kun je laten meten bij de dealer. Kosten voor het meten zijn wel voor jou en houd er rekening mee dat de accu hoogstwaarschijnlijk gewoon binnen de marge zit. In een uitzonderlijk geval zijn ze beneden de 70% en word er over gegaan op vervanging.
Als je dan toch wil laten meten dan zou ik wachten tot het aller laatste moment tot waar de garantie toe reikt. Dan is de kans het grootst (maar nog steeds klein) dat de accu word vervangen.
Een vriend van mij bij de dealer heeft mijn accu een keer uitgelezen, zat nog op 81%, en dat na 6 jaar en 180.000 km. Ze hadden daar 1x meegemaakt dat een accu buiten de specs viel en is vervangen. Terwijl er ze er velen in onderhoud hebben.
Mercedes-Benz C350e Estate (2015)
- Nardus010
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jun 2021 18:59
- Mercedes-Benz: C-350e Estate Brilliant Blue Metallic (2015)
- Contacteer:
Ja precies, alleen voor het einde van de garantie merk dat de accu toch best wat capaciteit heeft verloren. Die auto geeft zelf ook een percentage aan geloof ik.
De cellen blijven over het algemeen heel lang goed, maar zijn verdeeld in groepen en er zou 1 groep in storing kunnen gaan waardoor de capaciteit ineens sterk daalt.
Ik werk zelf met lithium accu's en de enige manier om te testen is niet meten maar een capaciteit-test te doen. Iemand een idee over deze kosten ?
De cellen blijven over het algemeen heel lang goed, maar zijn verdeeld in groepen en er zou 1 groep in storing kunnen gaan waardoor de capaciteit ineens sterk daalt.
Ik werk zelf met lithium accu's en de enige manier om te testen is niet meten maar een capaciteit-test te doen. Iemand een idee over deze kosten ?
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Mijn c350e is ook uit 2015 en heeft 130.000km
Ik heb besloten, om de accu te sparen, niet meer steeds te laden tot 100% en de accu dan dagen lang op 100% te houden.
Ik hou de lading rond de 40% en gebruik de auto als een normale hybride. Dan heb ik nog steeds een verbruik van 6,5 op lange ritten wat voor deze auto erg netjes is. Volgens spritmonitor.de gebruikt een "gewone" c250 of c300 aanzienlijk meer brandstof.
Ik heb besloten, om de accu te sparen, niet meer steeds te laden tot 100% en de accu dan dagen lang op 100% te houden.
Ik hou de lading rond de 40% en gebruik de auto als een normale hybride. Dan heb ik nog steeds een verbruik van 6,5 op lange ritten wat voor deze auto erg netjes is. Volgens spritmonitor.de gebruikt een "gewone" c250 of c300 aanzienlijk meer brandstof.