[205] Upgraden lage tonen Burmester

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

30 jul 2017 19:27

Ik heb een C350e station met Audio 20 en het Burmester audio-systeem. De hoge tonen en het surroundeffect zijn subliem, maar qua punch zijn de basluidsprekers niet opgewassen tegen bijvoorbeeld het B&O systeem van de Audi A4 en A3. Kent iemand een bedrijf die hier iets aan kan doen. Ik begrijp dat een subwoofer vanwege het accupakket geen optie is, maar een betere basluidspreker zou toch een optie moeten zijn.
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

16 sep 2017 19:36

Heb een software update gehad die iets meer lage tonen geeft. Vandaag een ritje van Den Haag naar Aalsmeer en terug gedaan met de soundtrack van Interstellar op Spotify (Extreme Quality), en ik ben nu toch wel heel blij met het audiosysteem.
sirksael
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2017 14:55
Mercedes-Benz: GLC 350e

16 sep 2017 23:10

Ik heb net de upgrade gedaan in mijn glc350e, wel komende van een standaard soundsysteem maar de principes blijven gelijk.
De basluidsprekers zitten goed verstopt in de voetruimtes van bestuurder en passagier (bij het Burmester systeem, standaard systeem enkel eentje langs de passagierskant) en je moet toch best wat losmaken en uitbouwen om er aan te kunnen, vooral in de passagiersvoetruimte waar er in onze plug-in hybrides ook nog een bijkomende kleine batterij zit die er bij de andere modellen niet zit.
Door de ietwat speciale plaatsing passen er ook geen andere luidsprekers in. Wat wel mogelijk is, is Burmester basluidsprekers uit de E-klasse plaatsen, die hebben identieke vorm maar een dubbele spoel, en kunnen via een extra versterker meer vermogen krijgen.
Je kan wel een after-market subwoofer in de koffer plaatsen, via een high-low converter signaal aftappen van de voorste luidsprekers en dan versterker en sub in de koffer.
Je kan er alles over lezen in een hééle lange draad op motor-talk.de, zoeken op "klangqualität nicht-burmeister soundsystem".
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

17 sep 2017 10:29

> Je kan wel een after-market subwoofer in de koffer plaatsen, via een high-low converter signaal aftappen van de voorste luidsprekers en dan versterker en sub in de koffer.

Tja, maar dan verlies ik nog meer kofferruimte. En bovendien staat het zo armoedig als je een wagen rijdt van 60K....

Dat van die E-klasse is dan weer wel interessant. Ben benieuwd wat me dat zou kosten.
Malamadre
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 mei 2012 20:42
Mercedes-Benz: W205 C220 Bleutec 7G-tronic

17 sep 2017 13:59

Nooit van je leven dat het B&O systeem uit Audi's meer bass heeft dan Burmester in Mercedes-benz. Dan klopt er iets niet aan je systeem.

Ik heb twee kennissen met Audi's met het genoemde systeem en we zijn er unaniem over eens dat het niet in de buurt komt van Burmester.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

17 sep 2017 16:53

Ik heb soms het idee dat er wat teruggeregeld wordt qua basvolume. De eerste bastonen klinken hard maar dan lijkt het minde hard te gaan.( ik luister graag Rammstein)
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

17 sep 2017 18:55

Ik heb een tijd gekeken naar een nieuwe W213. Je kunt daar 2 verschillende Burmester systemen in kopen. De ene heet Burmester de andere Burmester 3D. Bij de 3D zit er niet alleen een aantal extra speakers in het interieur maar ook een basbox in de kofferruimte. Wellicht is dit bij de 205 ook. BTW een aftermarket basbox van Pioneer ín het reservewiel is er ook. Persoonlijk stond ik er van te kijken wat een verschil dit maakte in mijn W124 destijds. Maar goed, dat aansluiten op een Burmester in een auto van 60K is natuurlijk niet jevanhet..
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

17 sep 2017 19:13

De GLC350e heeft volgens mij geen reservewiel, laat staan de ruimte ervoor.

Een basluidspreker in die ruimte doet in het algemeen wel veel goeds. Ook onze voormalige Up! Fender had een giga bas. Daar kan de Burmester in de C350e niet aan tippen. :( De kwaliteit van midden en hoog vond ik in de Up! overigens minder goed dan in de Benz.
Het totale geluid van Burmester in de C is trouwens nog wel erg goed, vind ik. Over het algemeen veel beter dan andere auto's in deze prijsklasse (ook van een A4 met een upgrade systeem).
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Mercedesfreund
Berichten: 461
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
Mercedes-Benz: S400d
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

17 sep 2017 23:39

Ik heb later ook nog Pioneer TS-WX710A een naast de Pioneer TS-WX50A geplaatst. Plat tegen de achterbankleuning. Pioneer biedt ook de TS-WX120A maar die moet maar net onder je stoel passen.
sirksael
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2017 14:55
Mercedes-Benz: GLC 350e

18 sep 2017 00:36

ddoomen schreef:> Je kan wel een after-market subwoofer in de koffer plaatsen, via een high-low converter signaal aftappen van de voorste luidsprekers en dan versterker en sub in de koffer.

Tja, maar dan verlies ik nog meer kofferruimte. En bovendien staat het zo armoedig als je een wagen rijdt van 60K....

Dat van die E-klasse is dan weer wel interessant. Ben benieuwd wat me dat zou kosten.
De speakers zitten rond de 300€, een versterker om ze mee aan te drijven rond de 200€, nog wat divers materiaal en dan veel uurtjes uitzoeken hoe ze te monteren.

Er bestaan overigens ook subwooferbehuizingen die op maat gemaakt zijn voor de bergruimte linksachter in de koffer, ziet er toch redelijk strak uit..
C350e
Berichten: 231
Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)

20 sep 2017 13:48

Ik ben het met de topicstarter eens dat de diepe bas echt onder de maat is.
Het Burmester systeem geeft verder een mooi gebalanceerd geluid, vooral niet vermoeiend na langere tijd, maar er is volledig geen diep-bas aanwezig.

Ik zal de software upgrade ook vragen bij de volgende onderhoudsbeurt.
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

01 nov 2017 16:19

Ik kan bevestigen dat die softwareupdate echt een wereld van verschil maakt. Zorg alleen dat je de Bluetooth Volume Boost uitzet en je je bas een stuk terug draait. Heb de afgelopen dagen de soundtracks van Interstellar en Blade Runner 2049 veelvuldig via Spotify (High Quality) gespeeld en ben echt onder de indruk. Ik draaide eigenlijk nog vrij weinig dance omdat dat zo rommelig klonk, maar ook dat klinkt weer geweldig.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

14 nov 2017 09:44

Hier nu ook de softwarematige upgrade van Burmester gehad.
Het klinkt inderdaad anders. Het lijkt of de lage tonen nu beter aansluiten bij de rest. En dat er iets meer attack in de bas zit. Aan de andere kant is het bijna teveel bas geworden. Het klinkt nu in ieder geval “lekkerder” met rock/electro.
Bij ons is er ook aardig wat veranderd aan de menu’s van Comand online. En aan de spraakcomando’s. Je kan nu bijvoorbeeld zeggen :”navigeer naar en dan de straat met plaatsnaam”. Er wordt ook geen bevestiging meer gevraagd om te beginnen met navigeren. Het lijkt nu op Comand die we vorig jaar in een E-klasse hadden.
Ik weet niet of dit een aparte update was of dat het Burmester stuk in een grotere update zit.
ddoomen
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 sep 2016 17:23
Mercedes-Benz: c350E

14 nov 2017 15:43

Ik moest de Bass setting inderdaad een stuk terugdraaien.
Gebruikersavatar
Evert 1993
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 nov 2016 16:26
Mercedes-Benz: w203 c180 kompressor 2003
Locatie: Rozenburg-Rotterdam

15 nov 2017 20:23

ddoomen schreef:> Je kan wel een after-market subwoofer in de koffer plaatsen, via een high-low converter signaal aftappen van de voorste luidsprekers en dan versterker en sub in de koffer.

Tja, maar dan verlies ik nog meer kofferruimte. En bovendien staat het zo armoedig als je een wagen rijdt van 60K....

Dat van die E-klasse is dan weer wel interessant. Ben benieuwd wat me dat zou kosten.
Ik weet niet of je een reservewiel heb maar ik heb wel eens gezien dat iemand het wiel eruit had gehaald en hier een subwoofer in had gezet. En een gat op maat gemaakt in de mat van de kofferbak en dan wat gaas over de woofer heen.
Plaats reactie