Dank. Dat is een groot aantal wat vertrouwen geeft.
Software update voor 3 miljoen Mercedes-Benz diesels
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is natuurlijk wel zo dat we hier een bijzondere groep Mercedes rijders hebben die vaak wat meer passie hebben, elk detail van de auto weten, enz.
Het grootste deel van de MB rijders wilt dat de auto start en als de tank leeg is gooien ze hem weer vol. Vaak merken ze zaken zoals regeneren, brandstofverbruik, enz totaal niet op.
Ik meen dat de updates extern (TUV) gekeurd worden.
Het grootste deel van de MB rijders wilt dat de auto start en als de tank leeg is gooien ze hem weer vol. Vaak merken ze zaken zoals regeneren, brandstofverbruik, enz totaal niet op.
Ik meen dat de updates extern (TUV) gekeurd worden.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Inmiddels een half jaartje verder, nog altijd geen verschil. Wel de nieuwste software in de 7G. Merk je ook heel weinig van, heb het idee dat er bij een warme motor bij een vermogensvraag dmv bijvoorbeeld half gas de bak eerst terug zou schakelen, maar nu meer aanspraak gemaakt wordt op het koppel onderin.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
- Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING
Bij mij is ook de update uitgevoerd vandaag bij de dealer. (W212 facelift 220 9g tronic) Ik merk vooralsnog geen verschil met rijden. Auto rijdt nog heerlijk. Mochten de ervaringen veranderen zal ik het posten.
Er zat een document bij van Daimler benz dat de auto voldoet aan alle Specs en dat er geen verschil merkbaar zou moeten zijn.
Er zat een document bij van Daimler benz dat de auto voldoet aan alle Specs en dat er geen verschil merkbaar zou moeten zijn.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
- Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING
Update W212 facelift 220 9g tronic na software-update.
Na de beurt en de software update Helaas een dag later al motor management storing in het dashboard.
Vandaag laten uitlezen en er bleek een NOX sensor defect te zijn. Is opgelost vandaag.
De sensor is vernieuwd en de melding is verdwenen.
De auto lijkt ook iets zuiniger te zijn.
Na de beurt en de software update Helaas een dag later al motor management storing in het dashboard.
Vandaag laten uitlezen en er bleek een NOX sensor defect te zijn. Is opgelost vandaag.
De sensor is vernieuwd en de melding is verdwenen.
De auto lijkt ook iets zuiniger te zijn.
Heb je al verschil gemerkt in stationair toerental?Higgins schreef: ↑23 apr 2020 20:36Ik ga er op letten, heb vandaag ook de update gehad.... Er kwam zelfs een brief bij dat er geen verbruikstoename zou gebeuren of vermogensverlies.....RobertLu schreef: ↑06 dec 2019 21:07 Ik heb een paar maanden geleden de update laten uitvoeren op mijn cls 350cdi uit 2012. Qua vermogen en rij eigenschappen merk ik totaal geen verschil. Wel merk ik iets:
- na het starten en eenmaal aan het gas gekomen blijft het toerental verhoogd. Dit was vroeger alleen als het koud was, maar nu is het altijd en het houdt lang aan. Zelfs als de motor op 90 graden is. Ik snap niet waarom, maar het zal wel zijn reden hebben. Merken anderen dit ook?
- ik merk dat hij net wat sneller op temperatuur komt. Al vermoed ik dat ik wellicht ook iets met de thermostaat heb, omdat de temperatuur ook terug kan lopen vanaf 90 graden na onbelast rijden.
Ik ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen na de update.
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Niet echt moet ik zeggen, maar ik ga er op letten.....RobertLu schreef: ↑02 jun 2020 23:57Heb je al verschil gemerkt in stationair toerental?Higgins schreef: ↑23 apr 2020 20:36Ik ga er op letten, heb vandaag ook de update gehad.... Er kwam zelfs een brief bij dat er geen verbruikstoename zou gebeuren of vermogensverlies.....RobertLu schreef: ↑06 dec 2019 21:07 Ik heb een paar maanden geleden de update laten uitvoeren op mijn cls 350cdi uit 2012. Qua vermogen en rij eigenschappen merk ik totaal geen verschil. Wel merk ik iets:
- na het starten en eenmaal aan het gas gekomen blijft het toerental verhoogd. Dit was vroeger alleen als het koud was, maar nu is het altijd en het houdt lang aan. Zelfs als de motor op 90 graden is. Ik snap niet waarom, maar het zal wel zijn reden hebben. Merken anderen dit ook?
- ik merk dat hij net wat sneller op temperatuur komt. Al vermoed ik dat ik wellicht ook iets met de thermostaat heb, omdat de temperatuur ook terug kan lopen vanaf 90 graden na onbelast rijden.
Ik ben ook wel eens benieuwd naar ervaringen van mensen na de update.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 15 apr 2014 21:46
- Mercedes-Benz: W203 20O CDI, W204 220 CDI AMG STYLING, W212 220 AMG STYLING
Nu een paar weken verder, ik merk geen verschil, auto lijkt wel iets sneller op bedrijfstemperatuur te komen en is wel een stuk zuiniger geworden.
Gemiddeld 5.0 liter op 100km mooie waardes voor een E klasse!
Gemiddeld 5.0 liter op 100km mooie waardes voor een E klasse!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 aug 2020 07:22
- Mercedes-Benz: W205 220cdi
Ik heb vorige week de update uitgevoerd op mijn w205 220cdi. Helaas gelijk na update bij koude motor na de eerste start van de dag hapert de motor even bij het schakelen van de eerste naar de 2de versnelling! Had het daarvoor nooit gehad. Ook lijkt op de snelweg, dat het langer duurt voor de vermogen opkomt bij het gas geven om te versnellen? Heb de update verplicht laten uitvoeren omdat ik de 2 NOX sensor moest vervangen, en daarbij xentry altijd de motor, Automaat en SCR moet updaten?
Is er iemand met vergelijkbare ervaring?
Is er iemand met vergelijkbare ervaring?
Na de nieuwe SW update van mijn e350cdi (2010) is helaas mijn verbruik gestegen met ongeveer 1L per 100km. Dit heb ik ook teruggelezen op de Duitse Mercedes forums.
Hij schakelt ook later naar de 7de versnelling (bij 120km/h voorheen 100km/h).
Hij schakelt ook later naar de 7de versnelling (bij 120km/h voorheen 100km/h).
Net terug van Automotions Roosendaal. Vraag bij het wegbrengen van de auto nog: “heeft die update (staat ongevraagd bij het probleem) iets met dieselgate te maken?” “Nee hoor, is algemene terugroepactie”
En rij naar huis en vind een briefje over emissies op een stoel. Ik hou dus helemaal niet van dat geniepige en ben er eigenlijk boos over. Overleg zou gewaardeerd worden!
En rij naar huis en vind een briefje over emissies op een stoel. Ik hou dus helemaal niet van dat geniepige en ben er eigenlijk boos over. Overleg zou gewaardeerd worden!
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Vanuit de dealer gezien is dat een algemene terugroepactie voor diesels en de kreet "dieselgate" heeft ze waarschijnlijk niets gezegd.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
Ik heb het zelfde gehad bij de dealer in Den Bosch.Remyh schreef: ↑23 sep 2020 17:30 Net terug van Automotions Roosendaal. Vraag bij het wegbrengen van de auto nog: “heeft die update (staat ongevraagd bij het probleem) iets met dieselgate te maken?” “Nee hoor, is algemene terugroepactie”
En rij naar huis en vind een briefje over emissies op een stoel. Ik hou dus helemaal niet van dat geniepige en ben er eigenlijk boos over. Overleg zou gewaardeerd worden!
Ik had pa met mijn auto gestuurd voor een alarm keuring omdat ikzelf niet kon , hebben ze hem de werkorder voor een alarm keuring laten tekenen en vervolgens zonder enige mededeling 1,5 uur laten zitten. Vervolgens bel ik na het verhaal aangehoord te hebben van geschrokken ouders op voor verhaal en uitleg van de dealer. Kunnen / willen ze me niet eens uitleggen wat de update inhoud. Dan krijg je een slap excuses van uw update u telefoon toch ook altijd.
Sorry dat ik op je reactie inhaak maar ik heb er dus helaas dezelfde ervaring mee.( Ik heb er nooit iets over gezegd hier maar nu ik dit lees begint het bij mij weer het bloed te koken) Als ze het gewoon netjes hadden gezegd tegen mijn ouders of mij hadden gebeld was het verhaal wat positiever geëindigd, want ik zet daar dus nooit een stap meer binnen na dit voorval.
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Kun je beter een OBD tuner eraan hangen
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Je ontkomt er haast niet aan , je kunt het nu wel uit stellen , maar als er een keer een kapot onderdeel vervangen wordt bv een ehs , dan wordt bij een scn codering automatisch de motor software geüpdatet .Sanderet schreef: ↑24 sep 2020 07:02Ik heb het zelfde gehad bij de dealer in Den Bosch.Remyh schreef: ↑23 sep 2020 17:30 Net terug van Automotions Roosendaal. Vraag bij het wegbrengen van de auto nog: “heeft die update (staat ongevraagd bij het probleem) iets met dieselgate te maken?” “Nee hoor, is algemene terugroepactie”
En rij naar huis en vind een briefje over emissies op een stoel. Ik hou dus helemaal niet van dat geniepige en ben er eigenlijk boos over. Overleg zou gewaardeerd worden!
Ik had pa met mijn auto gestuurd voor een alarm keuring omdat ikzelf niet kon , hebben ze hem de werkorder voor een alarm keuring laten tekenen en vervolgens zonder enige mededeling 1,5 uur laten zitten. Vervolgens bel ik na het verhaal aangehoord te hebben van geschrokken ouders op voor verhaal en uitleg van de dealer. Kunnen / willen ze me niet eens uitleggen wat de update inhoud. Dan krijg je een slap excuses van uw update u telefoon toch ook altijd.
Sorry dat ik op je reactie inhaak maar ik heb er dus helaas dezelfde ervaring mee.( Ik heb er nooit iets over gezegd hier maar nu ik dit lees begint het bij mij weer het bloed te koken) Als ze het gewoon netjes hadden gezegd tegen mijn ouders of mij hadden gebeld was het verhaal wat positiever geëindigd, want ik zet daar dus nooit een stap meer binnen na dit voorval.