Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Onnaj
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jun 2022 07:51
Mercedes-Benz: C-klasse

10 okt 2022 13:06

AndyP schreef: 10 okt 2022 09:54 De C180 1.8T CGI is zeker de moeite van het chippen waard. Een totale transformatie van de auto dankzij een enorme vermogenswinst.
Of je er zuiniger van gaat rijden betwijfel ik. In de praktijk spreek je het vermogen toch eerder aan is mijn ervaring.

Mijn 7G tronic schakelt heerlijk snel op. Dat lange vasthouden van een versnelling doet ie alleen in Sport en Sport +.
Lijkt me ook dat ie er heel anders van wordt. Het is ook gewoon fijn extra koppel te hebben :-)

Ik bedoel dat de 7G soms te laat terugschakelt. Dan wil ie kostte wat kost vanaf 1000 rpm zo ongeveer optrekken, terwijl als ie even een tandje terug zou gaan dat toch echt gunstiger is lijkt me.
Je moet het gaspedaal ook echt ver intrappen wil ie terug schakelen
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

10 okt 2022 14:51

Onnaj schreef: 10 okt 2022 13:06
AndyP schreef: 10 okt 2022 09:54 De C180 1.8T CGI is zeker de moeite van het chippen waard. Een totale transformatie van de auto dankzij een enorme vermogenswinst.
Of je er zuiniger van gaat rijden betwijfel ik. In de praktijk spreek je het vermogen toch eerder aan is mijn ervaring.

Mijn 7G tronic schakelt heerlijk snel op. Dat lange vasthouden van een versnelling doet ie alleen in Sport en Sport +.
Lijkt me ook dat ie er heel anders van wordt. Het is ook gewoon fijn extra koppel te hebben :-)

Ik bedoel dat de 7G soms te laat terugschakelt. Dan wil ie kostte wat kost vanaf 1000 rpm zo ongeveer optrekken, terwijl als ie even een tandje terug zou gaan dat toch echt gunstiger is lijkt me.
Je moet het gaspedaal ook echt ver intrappen wil ie terug schakelen
Je kunt de bak eens resetten en kijken of dat verschil maakt. Olie verversen wil ook vaak zorgen voor een beter schakelende bak.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Onnaj
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jun 2022 07:51
Mercedes-Benz: C-klasse

10 okt 2022 15:35

AndyP schreef: 10 okt 2022 14:51
Onnaj schreef: 10 okt 2022 13:06
AndyP schreef: 10 okt 2022 09:54 De C180 1.8T CGI is zeker de moeite van het chippen waard. Een totale transformatie van de auto dankzij een enorme vermogenswinst.
Of je er zuiniger van gaat rijden betwijfel ik. In de praktijk spreek je het vermogen toch eerder aan is mijn ervaring.

Mijn 7G tronic schakelt heerlijk snel op. Dat lange vasthouden van een versnelling doet ie alleen in Sport en Sport +.
Lijkt me ook dat ie er heel anders van wordt. Het is ook gewoon fijn extra koppel te hebben :-)

Ik bedoel dat de 7G soms te laat terugschakelt. Dan wil ie kostte wat kost vanaf 1000 rpm zo ongeveer optrekken, terwijl als ie even een tandje terug zou gaan dat toch echt gunstiger is lijkt me.
Je moet het gaspedaal ook echt ver intrappen wil ie terug schakelen
Je kunt de bak eens resetten en kijken of dat verschil maakt. Olie verversen wil ook vaak zorgen voor een beter schakelende bak.
Hoe kun je deze resetten? Ik weet dat bij DB Autoservice deze onlangs nog is ververst. Auto heeft bovendien nog maar 127k km op de teller met NAP ;)
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

11 okt 2022 10:24

Sleutel op positie 2/ alle lampen gaan aan
Gaspedaal vloeren en 20 sec ingedrukt houden
Sleutel naar positie 0. Sleutel niet verwijderen!
Gaspedaal los
2 minuten wachten met sleutel er nog steeds in
Starten en rijden.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Toprakkaya
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2022 17:23

11 okt 2022 13:18

Beste leden,

Sinds kort rij ik een Mercedes C klasse 180 bouwjaar 2021, de auto heeft een cilinderinhoud van 1497 cc en 156 pk. Nu wil ik de auto laten chiptunen maar heb gehoord dat de auto's met 1497 cc later problemen hebben met de Turbo. Heeft iemand ervaring hiermee?
E-man
Berichten: 235
Lid geworden op: 31 dec 2011 14:33
Mercedes-Benz: 2003 ml 270 cdi
Specialisatie: gallisch ziener

26 okt 2022 10:22

Is dat geen Renault blok? 1.5dci. Geen ervaring mee.
Mercedesfriek
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51

27 okt 2022 14:03

Toprakkaya schreef: 11 okt 2022 13:18 Beste leden,

Sinds kort rij ik een Mercedes C klasse 180 bouwjaar 2021, de auto heeft een cilinderinhoud van 1497 cc en 156 pk. Nu wil ik de auto laten chiptunen maar heb gehoord dat de auto's met 1497 cc later problemen hebben met de Turbo. Heeft iemand ervaring hiermee?
Dat kan inderdaad kloppen, vriend van mij heeft kort nadat hij de auto heeft laten voorzien van chiptuning zijn turbo stuk gereden. Het schoepenwieltje lag gewoon los in de uitlaat bovenop de katalysator. Daardoor hebben ze bij dealer een nieuwe turbo + nieuw stuk eerste gedeelte van uitlaat vernieuwd (zat vol met olie vanuit de turbo). Auto is overigens gewoon in de garantie gemaakt nadat software bij tuner weer origineel gemaakt was.
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

28 okt 2022 12:01

Toprakkaya schreef: 11 okt 2022 13:18 Beste leden,

Sinds kort rij ik een Mercedes C klasse 180 bouwjaar 2021, de auto heeft een cilinderinhoud van 1497 cc en 156 pk. Nu wil ik de auto laten chiptunen maar heb gehoord dat de auto's met 1497 cc later problemen hebben met de Turbo. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb hier ook iets over gehoord. Ik zou zelf niet al te happig zijn om dit te doen.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Bluesound
Berichten: 964
Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
Locatie: Heerlen

28 okt 2022 13:56

Die Renault 1.5 turbodieseltjes zijn héél betrouwbaar als je er netjes mee omgaat: olieverversen met de juiste olie om de 20.000 km (niet om de 30.000 km), netjes warmrijden en even nadraaien voor het uitzetten als ze hoogbelast zijn geweest in de laatste kilometers. Dan blijven ze heel. Vooral dat eerder olieverversen met de correcte olie draagt bij aan de levensduur.
Als je die voorwaarden invult zou ik niet weten waarom het blok niet goed tegen chiptunen kan.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
Mercedesfriek
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51

03 nov 2022 14:05

Bluesound schreef: 28 okt 2022 13:56 Die Renault 1.5 turbodieseltjes zijn héél betrouwbaar als je er netjes mee omgaat: olieverversen met de juiste olie om de 20.000 km (niet om de 30.000 km), netjes warmrijden en even nadraaien voor het uitzetten als ze hoogbelast zijn geweest in de laatste kilometers. Dan blijven ze heel. Vooral dat eerder olieverversen met de correcte olie draagt bij aan de levensduur.
Als je die voorwaarden invult zou ik niet weten waarom het blok niet goed tegen chiptunen kan.
Volgens mij word de 1.5 benzine bedoelt in plaats van de dieselvariant...?
MaxV91
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2022 14:24

05 nov 2022 14:28

Heeft iemand ervaring met chiptuning van een A250e of een advies waar ik dit kan laten doen? Op meerdere websites van bedrijven staat de optie voor de hybride MB er niet bij.

Tevens de vraag: wordt bij het uitvoeren van onderhoud / software-update door MB de chiptuning overschreven?

Alvast bedankt!
JdV585
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2022 15:05
Mercedes-Benz: C32 amg, 560 SEC.

12 nov 2022 15:26

Yesman schreef: 05 nov 2013 15:27 Heren,

Ik weet dat ik voor mijn c32 een andere pulley kit kan kopen en hiermee vermogen kan winnen .
Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid en dit product?

http://youtu.be/BmP-lVIDU9c

http://www.cksperformance.com/index.php ... s_id=22533

Ik ben er erg nieuwschierig naar.. :)
Ik heb zelfeen C32 uit 2003 waar in Duidsland inderdaad een kleinere pully e.d. op is gezet en de mapping is aangepast toen hij 2 jaar oud was en heeft nu 424 pk.
inmiddels heeft hij 293k gelopen en rijd nog perfect.
Hier moet ik wel bij vermelden dat hij zowel bij zijn Duitse baas als ook bij mij goed onderhouden wordt
Onnaj
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jun 2022 07:51
Mercedes-Benz: C-klasse

13 nov 2022 19:54

Wie weet of een ecu na tuning moet inleren en hoeveel km ongeveer?
Weet dat mijn Lancia direct na de tune minder mooi liep dan na zo'n 150-200 km, toen werd het echt perfect
Toprakkaya
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2022 17:23

16 nov 2022 19:30

Mercedesfriek schreef: 27 okt 2022 14:03
Toprakkaya schreef: 11 okt 2022 13:18 Beste leden,

Sinds kort rij ik een Mercedes C klasse 180 bouwjaar 2021, de auto heeft een cilinderinhoud van 1497 cc en 156 pk. Nu wil ik de auto laten chiptunen maar heb gehoord dat de auto's met 1497 cc later problemen hebben met de Turbo. Heeft iemand ervaring hiermee?
Dat kan inderdaad kloppen, vriend van mij heeft kort nadat hij de auto heeft laten voorzien van chiptuning zijn turbo stuk gereden. Het schoepenwieltje lag gewoon los in de uitlaat bovenop de katalysator. Daardoor hebben ze bij dealer een nieuwe turbo + nieuw stuk eerste gedeelte van uitlaat vernieuwd (zat vol met olie vanuit de turbo). Auto is overigens gewoon in de garantie gemaakt nadat software bij tuner weer origineel gemaakt was.
bedankt voor de info ;)
Toprakkaya
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2022 17:23

16 nov 2022 19:31

AndyP schreef: 28 okt 2022 12:01
Toprakkaya schreef: 11 okt 2022 13:18 Beste leden,

Sinds kort rij ik een Mercedes C klasse 180 bouwjaar 2021, de auto heeft een cilinderinhoud van 1497 cc en 156 pk. Nu wil ik de auto laten chiptunen maar heb gehoord dat de auto's met 1497 cc later problemen hebben met de Turbo. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb hier ook iets over gehoord. Ik zou zelf niet al te happig zijn om dit te doen.
bedankt voor de info ;)
Plaats reactie