Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Andere wagen kopen.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Wat zijn we weer scherp
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
Tevreden?Bakkerphilippe schreef: ↑01 nov 2021 19:55 Ik heb mijn c300de juist laten chippen bij apec Deinze. Ik heb nu 346 pk en 781 nm. En dat rijdt fantastisch
Ik twijfel tussen apen en Heinz
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Een collega van mij is daar geweest en die was erg over Heinz te spreken. Zijn Porsche rijdt overigens ook echt geweldig.Flopke schreef: ↑06 dec 2021 19:07Tevreden?Bakkerphilippe schreef: ↑01 nov 2021 19:55 Ik heb mijn c300de juist laten chippen bij apec Deinze. Ik heb nu 346 pk en 781 nm. En dat rijdt fantastisch
Ik twijfel tussen apen en Heinz
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1585
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Na zelf met MPPS v16 (ebay.de) de E320 cdi V6 in 2018 te hebben uitgelezen om er in WinOLS mee om te stoeien heb ik afgelopen jaar prima zonder DPF gereden. Voor de APK moest het roetfilter er uiteraard weer onder en had ik de originele data weer teruggeschreven.
Ik merkte toch wel wat vermogensverschil met mijn 'home-brew' file, dus het roetfilter er weer onderweg gehaald, weer geflashed en raar oh raar kwamen er afgelopen weken constant DPF errors terug. Toch een jaar met een centje pijn mee gereden Ik zal vast iets verkeerds gedaan hebben, maar kan het niet helemaal plaatsen.
Anyway, ik had geen zin/tijd om er langer en opnieuw (hoe ging het ook alweer) mee om te stoeien en heb de stoute schoenen aangetrokken en samen met een paar eurotjes mijn file naar een online chipper (www.mychiptuningfiles.com) gestuurd. Binnen 10 minuten de 'stage 2 + egr/dpf remove' (haha, met WinOLS) file terug en eerlijke is eerlijk, die gaat als de brandweer.
We gaan het zien hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken, maar so far so good...
Ik merkte toch wel wat vermogensverschil met mijn 'home-brew' file, dus het roetfilter er weer onderweg gehaald, weer geflashed en raar oh raar kwamen er afgelopen weken constant DPF errors terug. Toch een jaar met een centje pijn mee gereden Ik zal vast iets verkeerds gedaan hebben, maar kan het niet helemaal plaatsen.
Anyway, ik had geen zin/tijd om er langer en opnieuw (hoe ging het ook alweer) mee om te stoeien en heb de stoute schoenen aangetrokken en samen met een paar eurotjes mijn file naar een online chipper (www.mychiptuningfiles.com) gestuurd. Binnen 10 minuten de 'stage 2 + egr/dpf remove' (haha, met WinOLS) file terug en eerlijke is eerlijk, die gaat als de brandweer.
We gaan het zien hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken, maar so far so good...
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Dutchiness
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 sep 2019 19:52
- Mercedes-Benz: CLS
- Contacteer:
Gewoon ter oriëntering,
Gezien ik de turbo’s wil vervangen voor wat krachtigere, dit icm luchtfilters, downpipe en een engine remap (stage 2). Waar kan ik het beste heen gaan om dit alles te optimaliseren?
Ik heb hier van Beek gehoord, zelf kwam ik bij Scholtmijer uit, maar iemand ervaring, of goede dingen gehoord? Liefst natuurlijk met garantie op het werk dat ze doen.
Merci
Gezien ik de turbo’s wil vervangen voor wat krachtigere, dit icm luchtfilters, downpipe en een engine remap (stage 2). Waar kan ik het beste heen gaan om dit alles te optimaliseren?
Ik heb hier van Beek gehoord, zelf kwam ik bij Scholtmijer uit, maar iemand ervaring, of goede dingen gehoord? Liefst natuurlijk met garantie op het werk dat ze doen.
Merci
MB GLE 350dW166 320pk
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 mei 2019 22:51
Hier al eens contact met gehad? Zij doen heel veel Mercedes en staan echt goed aangeschreven in de regio noord brabant, zijn de laatste jaren enorm gegroeid en verkopen ook voortaan auto's: https://www.instagram.com/autochippen.nl/ of www.dtmobility.comDutchiness schreef: ↑22 dec 2021 16:01 Gewoon ter oriëntering,
Gezien ik de turbo’s wil vervangen voor wat krachtigere, dit icm luchtfilters, downpipe en een engine remap (stage 2). Waar kan ik het beste heen gaan om dit alles te optimaliseren?
Ik heb hier van Beek gehoord, zelf kwam ik bij Scholtmijer uit, maar iemand ervaring, of goede dingen gehoord? Liefst natuurlijk met garantie op het werk dat ze doen.
Merci
- Dutchiness
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 22 sep 2019 19:52
- Mercedes-Benz: CLS
- Contacteer:
Thanks! Ik zal ze na de kerst dagen eens een belletje geven
MB GLE 350dW166 320pk
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Alfa Romeo Stelvio 4Q 2.9 V6 511pk
Nissan Patrol Y62 5.6 V8 400pk
MB CLS 63 AMG Performance S W218
Hallo,
Ik heb sinds 2 jaar een C180 sportcoupé uit 2003.
Heerlijke auto met 240.000km op de teller.
Nu zou ik wat meer power willen (heb nu 143pk) maar waar ik ook informeer...nergens krijg ik meer dan 12 pk er bij.
Dat is een beetje weinig....weet iemand hoe ik wel meer pk kan krijgen?
Of is dit bij dit model/type gewoon niet mogelijk.
Ik hoor het graag.
Ik heb sinds 2 jaar een C180 sportcoupé uit 2003.
Heerlijke auto met 240.000km op de teller.
Nu zou ik wat meer power willen (heb nu 143pk) maar waar ik ook informeer...nergens krijg ik meer dan 12 pk er bij.
Dat is een beetje weinig....weet iemand hoe ik wel meer pk kan krijgen?
Of is dit bij dit model/type gewoon niet mogelijk.
Ik hoor het graag.
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
voor een non turbo blok lijkt mij 12 Pk al heel wat. Bedenk dat het na bijna 20 jaar misschien niet het beste idee is om te gaan tunen.
Gewoon zorgen dat al het onderhoud alles in perfecte conditie heeft en houdt, geeft de beste prestaties.
gr J
Gewoon zorgen dat al het onderhoud alles in perfecte conditie heeft en houdt, geeft de beste prestaties.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 dec 2021 10:26
- Mercedes-Benz: S206 C300E
Het extra vermogen bij chiptuning , is voornamelij kte danken aan de turbodruk regelen.
Vermist jouw wagen geen turbo heeft, kan een tuner enkel de wagen beter afstellen (alle wagens hebbeneen standaard af fabriek afstelling). Per wgane kan dat altijd wat verbetred worden, en 12 pk is dan inderdaad eignelijk al veel.
Kijk een sof je de nokkesas kan vervangen, als de nokken wat langer zijn, is d eopen tijd vd kleppen groter, meer verbruik maar ook meer vermogen.
Inlaatspruitsutk; betsaat daar een groter model van?
Uitlaatspruitstuk + ganse uitlaat vervangen door een 3 inch pijp ipv een 2.5 geeft wat minder tegendruk
middendemper vervangen door strait pipe, meer lawaai maar ietske meer vermogen.
Alles samen gaat dit weder om om een 10 tal PK's en niet meer.
Kijk eens of dat type motor misschien ene paar jaar later voorzien is van een turbo. Zelf heb ik een VW 2.0 van '93, diezelfde motor zit in de Audi S3, is dezelfde met turbo.
Heb al de bovenvermelde stappen doorlopen (behalve turbo) en zit nu van 136 pk op 163 pk, de S3 heeft er standaard 203 en kan getuned naar een 250.
Maar de 163 pk tov de 136 pk is enkel te merken op hoge toeren, verbruik wordt gigantisch, in dagelijks gebruik merk je er niets van.
Heb ook een turbo motor laten tunen , en dan ga je van vlot in het verkeer naar racemodel.
Dus, zoals eerder al gemeld, goed onderhoud, netjes smeren, kleppen reiningen, nieuwe bougies, eventueel sportfilter zodat de wagen effectief zijn 143 pk heeft is waarschijnlijk nog het beste wat je kan doen.
Vermist jouw wagen geen turbo heeft, kan een tuner enkel de wagen beter afstellen (alle wagens hebbeneen standaard af fabriek afstelling). Per wgane kan dat altijd wat verbetred worden, en 12 pk is dan inderdaad eignelijk al veel.
Kijk een sof je de nokkesas kan vervangen, als de nokken wat langer zijn, is d eopen tijd vd kleppen groter, meer verbruik maar ook meer vermogen.
Inlaatspruitsutk; betsaat daar een groter model van?
Uitlaatspruitstuk + ganse uitlaat vervangen door een 3 inch pijp ipv een 2.5 geeft wat minder tegendruk
middendemper vervangen door strait pipe, meer lawaai maar ietske meer vermogen.
Alles samen gaat dit weder om om een 10 tal PK's en niet meer.
Kijk eens of dat type motor misschien ene paar jaar later voorzien is van een turbo. Zelf heb ik een VW 2.0 van '93, diezelfde motor zit in de Audi S3, is dezelfde met turbo.
Heb al de bovenvermelde stappen doorlopen (behalve turbo) en zit nu van 136 pk op 163 pk, de S3 heeft er standaard 203 en kan getuned naar een 250.
Maar de 163 pk tov de 136 pk is enkel te merken op hoge toeren, verbruik wordt gigantisch, in dagelijks gebruik merk je er niets van.
Heb ook een turbo motor laten tunen , en dan ga je van vlot in het verkeer naar racemodel.
Dus, zoals eerder al gemeld, goed onderhoud, netjes smeren, kleppen reiningen, nieuwe bougies, eventueel sportfilter zodat de wagen effectief zijn 143 pk heeft is waarschijnlijk nog het beste wat je kan doen.
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Sorry, maar of je serieus moet overwegen om alles wat jij hierboven aangeeft (nokkenas, spruitstukken en dergelijke) moet (laten) doen bij een NA uit 2003?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 dec 2021 10:26
- Mercedes-Benz: S206 C300E
ik had dezelfde twijfels; toch gedaan, geen minuut spijt; mijn devies; altijd de wagen rustig warm rijden, ALTIJD, en dan pas pedaal naar onder.eddie01 schreef: ↑17 okt 2021 14:15 Ik denk erover na om mijn Mercedes E 200 te laten chip tunen. Er zullen ongetwijfeld voor en nadelen aan zitten. Heeft iemand een leuke site of youtube filmpje voor mij waar dat wordt besproken?
Ik ben op zoek naar een betrouwbaar bedrijf in de omgeving van Rotterdam die chip tuning kan uitvoeren. Alle tips zijn welkom.
Komt je auto na de tunning wel gewoon door de APK heen, of levert dat problemen op?