C180 (w205) schokt steeds en verliest vermogen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Emielcapelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2020 22:12
Mercedes-Benz: C200 Estate

18 jun 2021 14:08

W204Avantgarde schreef: 18 jun 2021 13:07 Tanken jullie E5 ?
Ja, maar soms ook weleens een tank 98 erdoorheen.
Vanwaar je vraag?

Er is overigens door de garage al een keer injector reiniger door de tank gegaan met 98.
S205 C200 2014
Emielcapelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2020 22:12
Mercedes-Benz: C200 Estate

18 jun 2021 14:22

Euhm...mijn fout. We tanken 95, dus E10. En soms 98 (dus E5). De auto komt overigens van origine uit Duitsland.
S205 C200 2014
Gebruikersavatar
AndyP
Donateur
Berichten: 1354
Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
Locatie: Twente

18 jun 2021 16:05

De brandstof geur is de vermaarde brandstofslang waarvan de klemmetjes slapper worden. Klemmen en slang vervangen. Gebeurt bij de dealer onder 100% coulance omdat ze het allemaal hebben.

Schokken doet de mijn af en toe tijdens stationair toerental. Vraag me ook af hoe ik dit kan (laten) verhelpen.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
Emielcapelle
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2020 22:12
Mercedes-Benz: C200 Estate

21 jun 2021 14:55

De schokken blijven. De specialist gaf aan dat hij een melding kreeg dat de auto een update nodig heeft. Dat kan hij zelf niet (moet door een dealer gedaan worden klaarblijkelijk).
Nog andere tips?

Is het logisch dat ik de brandstofgeur links achter ruik en niet rechts? We hebben een c200 exclusive (vroegere elegance volgens mij). Demper zit links achter. We hebben geen sierpijpen.
S205 C200 2014
Romil
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2021 15:19
Mercedes-Benz: 312D

21 jun 2021 15:47

Ik heb een 312 D sprinter bj 1999 welke terugval in vermogen had en rare klappen gaf. Niet constant maar het zal maar gebeuren als je een berg oprijdt. De garage heeft de slang van het vacuumsysteem vervangen. Deze was lichtelijk losgeraakt en op de uitlaat terechtgekomen en in de loop van tijd verschrompeld. Kleine reparatie maar groot rijplezier!
Eelco77
Berichten: 842
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21 jun 2021 18:25

Ja ik rook op 1 of andere manier de brandstof lucht ook achter de auto. Ondanks dat het “lek” zich onder de motorkap helemaal bovenaan bevindt. Sinds het vervangen van de slang en de klem, ruik ik niks meer.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11520
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

21 jun 2021 19:17

1. Die brandstofslang en schokken lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
2. Een los zittende bougie heb ik vaker gezien en geeft ook schokken.
3. Defect kabelboom door een versleten rubber is ook mogelijk.
4. Actueel schokken zou betrekkelijk snel op te lossen moeten zijn. Je kunt namelijk zien op welke cilinder het is en dan componenten wisselen (goedkoper dan meten)
5. Bijzonder dat een specialist zelf niet in staat is te updaten. Als specialist verwacht ik toch minimaal een goede werkende Xentry Kit.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Paul1965
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 nov 2020 15:54
Mercedes-Benz: C205 C-klasse Coupe
Locatie: Cranendonck

22 jun 2021 10:36

Hier een C180 zonder schokken, het kan dus wel :) Toen ik het kopje las moest ik gelijk denken aan mijn ervaringen met een andere direct ingespoten motor. De beruchte THP van Peugeot/BMW. Het schokken daarvan kwam vooral door interne vervuiling (en distributieproblemen). Een typisch probleem voor een direct ingespoten motor. Zeker als er relatief korte afstanden mee gereden worden. De 1.6T van Mercedes is ook direct ingespoten vandaar dat ik die link legde. Na wat verder gelezen te hebben zag ik dat het probleem zich al heel snel na aanschaf begon voor te doen. Vervuiling lijkt me dan weer wat onwaarschijnlijker. Of toch????

Ik rij lange afstanden en tank (Belgische) E5 (98). Geen problemen met vervuiling van de motor.
Johan Mulder
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2022 20:31
Mercedes-Benz: C200
Specialisatie: Banden
Locatie: Arnhem

15 jun 2022 21:23

Hoi Maarten

Waar zat de kabelbreuk??
Dries5421
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2022 22:21
Mercedes-Benz: C200

19 jun 2022 22:24

Hi Emielcapelle,
Heb net hetzelfde als jou. Bij gelijkmatig rijden met de voet gas geven/cruise control schokt hij.
Aan vermogen geen probleem.
Wat was bij jou het uiteindelijke probleem?
Johan Mulder
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2022 20:31
Mercedes-Benz: C200
Specialisatie: Banden
Locatie: Arnhem

22 jun 2022 21:41

Hoi Dries

Krukassensor
Plaats reactie