Hey
Ik zit met een probleem met mijn c180 van 2015. Bij het optrekken begint de auto soms te schokken. Wanneer ik dan niet gelijk van het gas af ga, dan schokt hij hard genoeg dat iedereen zich in de auto kapot schrikt (of zelf in hun gordels hangen). Vervolgens verliest de auto vermogen en trekt hij maar zeer langszaam op. Hij blijft dan ook onder de 2000 toeren hangen.
De eerste keren dat dit gebeurde, ging er geen lampje branden. Omdat het niet continu is, kon de lokale Mercedes dealer er niets mee. Blijkbaar kunnen ze dit soort problemen enkel uitlezen wanneer er een lampje brand. Ik betwijfelde het, maar keek het even aan. Het schokken werd erger en na een week ging het motorstoringslampje branden. De auto naar de garage gebracht en ze hebben toen de nokkenas-sensor vervangen. Daarna was het lampje uit, maar dezelfde dag schokte de auto al weer. Mogelijk wel minder vaak dan voorheen en gedurende een paar weken kwam het nog maar af en toe voor. Nu werd het deze maand weer erger en gisteren ging het lampje weer branden. De auto naar de garage gebracht en vandaag heb ik hem weer teruggehad.
Het probleem was (volgens de dealer) verholpen met een software update. Dit lijkt mij al sterk, want alle andere auto's nog zonder die update, rijden toch ook zonder te schokken? Het lampje was wel uit, al schokte de auto direct weer en kwam vervolgens niet meer boven de 2000 toeren. Precies hetzelfde probleem als voorheen... Volgens de garage is de auto wel goed, ze hadden er zelfs mee proefgereden.
Doordat de reparaties zelf klein zijn (<1 uur), heb ik geen recht op vervangend vervoer. Toch ben ik mijn auto beide keren langer dan een dag kwijt geweest. De eerste keer was het onderdeel niet op voorraad en de tweede keer hoorde ik helemaal niets tot ik hem de volgende dag kon halen.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Wanneer ik hem weer naar de garage breng, kunnen/willen ze vast weer niets doen omdat er nog geen lampje brand. En ik betwijfel ten zeerste of ze afgelopen keer iets gedaan hebben, buiten het verwijderen van het lampje/foutmelding. Zo hoefde ik niet eens ergens voor te tekenen bij ontvangst. Maar dit probleem, komt het vaker voor? Ik heb dit forum doorspit, maar kon geen soortgelijke problemen vinden.
P.s. Dit is mijn eerste Mercedes en ik had de service anders ingeschat. Ben ik gewoon verwend geweest met de service van Audi/VW, of is het de lokale dealer die zo 'laconiek' te werk gaat? Als ik ze moet geloven, zijn dit standaard Mercedes procedures.
C180 (w205) schokt steeds en verliest vermogen
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Andere dealer gaan..
Het is altijd wat en zelden goed
Als ik het goed begrijp, dan rijd je in een nagenoeg hagelnieuwe Mercedes waarop nog ruim fabrieksgarantie zit. De auto moet gewoon 100% correct afgeleverd worden met voldoende nazorg in de garantie. Met andere woorden: het moet gewoon helemaal perfect hersteld worden. Wellicht dat een gesprek met de kwaliteitsmanager wil helpen? Een andere Mercedes dealer of een telefoontje naar de importeur wil vast ook helpen. Uit coulance kan er dan ook een tegemoetkoming gedaan worden voor het vervangend vervoer.
U heeft gewoon fabrieksgarantie, een dikke middelvinger voor deze dealer en op naar de volgende.
Er zijn in het verleden genoeg goede dealers verdwenen, deze staat wat mij betreft ook op de nominatie.
Er zijn in het verleden genoeg goede dealers verdwenen, deze staat wat mij betreft ook op de nominatie.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zoals bij elk merk heb je dealers die er een zooitje van maken (daar heb je al kennis mee gemaakt begrijp ik), en dealers die klanten wél op waarde weten te schatten. Een goed gesprek met een manager plannen lijkt mij de volgende stap.maarten78 schreef:P.s. Dit is mijn eerste Mercedes en ik had de service anders ingeschat. Ben ik gewoon verwend geweest met de service van Audi/VW, of is het de lokale dealer die zo 'laconiek' te werk gaat? Als ik ze moet geloven, zijn dit standaard Mercedes procedures.
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11519
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Normaal kan je een foutcode zien waar het lampje op aan is gegaan. Het wil niet zeggen dat je met die foutcode direct een sluitende diagnose kan maken.
De foutcode geeft aan wat er niet juist is geweest. Hij geeft niet aan wat er defect is. Misschien dat in jouw situatie een foutcode "nokkenas signaal niet juist" aanwezig was. Dit kan grofweg veroorzaakt worden door een defecte sensor, een stapel defecte draden, motor ecu, motor timing.
Als je klacht maar 1 keer per dag voorkomt dan is het soms lastig zoeken waar het fout gaat en kan ik het begrijpen dat je het dan test door even een makkelijke sensor te vervangen. Het is dan wel handig dit even te melden dat het een test is om iets uit te sluiten.
Gewoon nog een keer wegbrengen en duidelijke afspraken maken. Let wel dat als je naar een andere dealer ga dat je even laat weten dat er al eerder jaar gekeken is. Anders heb je de kans dat je bijvoorbeeld weer een nieuwe sensor krijgt.
De foutcode geeft aan wat er niet juist is geweest. Hij geeft niet aan wat er defect is. Misschien dat in jouw situatie een foutcode "nokkenas signaal niet juist" aanwezig was. Dit kan grofweg veroorzaakt worden door een defecte sensor, een stapel defecte draden, motor ecu, motor timing.
Als je klacht maar 1 keer per dag voorkomt dan is het soms lastig zoeken waar het fout gaat en kan ik het begrijpen dat je het dan test door even een makkelijke sensor te vervangen. Het is dan wel handig dit even te melden dat het een test is om iets uit te sluiten.
Gewoon nog een keer wegbrengen en duidelijke afspraken maken. Let wel dat als je naar een andere dealer ga dat je even laat weten dat er al eerder jaar gekeken is. Anders heb je de kans dat je bijvoorbeeld weer een nieuwe sensor krijgt.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 01 mar 2016 02:07
- Mercedes-Benz: W176 B45 Brabus Stage 2
- Specialisatie: Fotografie
Dat is vreemd! De C180 waar ik in reed, had dit niet. Ook niet met een koude motor. Bij mijn A45 heb ik dit wel, maar alleen bij een koude motor en dat schijnt normaal te zijn. Nu laat ik de auto rustig warm worden voordat ik ga rijden.
De service van Mercedes... tja....
Als ik met mijn Aygo naar de garage moet, een auto van 5500 euro, krijg ik een leen auto. Al sik met mijn A45 AMG naar Stern, auto van bijna 80k, krijg ik een leenfiets als ik geluk heb
De service van Mercedes... tja....
Als ik met mijn Aygo naar de garage moet, een auto van 5500 euro, krijg ik een leen auto. Al sik met mijn A45 AMG naar Stern, auto van bijna 80k, krijg ik een leenfiets als ik geluk heb
B45 Brabus Stage 2 - C250 coupe Stage 1
Toevallig kreeg ik naderhand een (automatische) e-mail van de servicemanager met daarin een vragenlijst over mijn ervaringen. Die ingevuld, al zal ik bij deze dealer niet meer binnenstappen.plorie schreef:Zoals bij elk merk heb je dealers die er een zooitje van maken (daar heb je al kennis mee gemaakt begrijp ik), en dealers die klanten wél op waarde weten te schatten. Een goed gesprek met een manager plannen lijkt mij de volgende stap.maarten78 schreef:P.s. Dit is mijn eerste Mercedes en ik had de service anders ingeschat. Ben ik gewoon verwend geweest met de service van Audi/VW, of is het de lokale dealer die zo 'laconiek' te werk gaat? Als ik ze moet geloven, zijn dit standaard Mercedes procedures.
Bedankt voor je reactie. Het lampje brand nu nog niet, maar het schokken blijft. Ik ga hem nu naar een andere dealer brengen en kijken of die het kan vinden. Dat van de sensors zal ik vermeldenRaimon schreef:Normaal kan je een foutcode zien waar het lampje op aan is gegaan. Het wil niet zeggen dat je met die foutcode direct een sluitende diagnose kan maken.
De foutcode geeft aan wat er niet juist is geweest. Hij geeft niet aan wat er defect is. Misschien dat in jouw situatie een foutcode "nokkenas signaal niet juist" aanwezig was. Dit kan grofweg veroorzaakt worden door een defecte sensor, een stapel defecte draden, motor ecu, motor timing.
Als je klacht maar 1 keer per dag voorkomt dan is het soms lastig zoeken waar het fout gaat en kan ik het begrijpen dat je het dan test door even een makkelijke sensor te vervangen. Het is dan wel handig dit even te melden dat het een test is om iets uit te sluiten.
Gewoon nog een keer wegbrengen en duidelijke afspraken maken. Let wel dat als je naar een andere dealer ga dat je even laat weten dat er al eerder jaar gekeken is. Anders heb je de kans dat je bijvoorbeeld weer een nieuwe sensor krijgt.
Ik had hier trouwens geen update meer gegeven. Ik had Ruttchen (Breda) nog gebeld dat het probleem bleef en dat de auto geen vermogen had (max 2000 toeren). Toen kreeg ik als reactie dat het ook maar een c180-je was en dan beter een zwaardere motor had kunnen kopen...
Uiteindelijk heb ik de auto naar een andere dealer gebracht (Rogam). Dit had ik achteraf gelijk moeten doen, want hier werd ik wel serieus geholpen. Ze hadden het probleem ook zo gevonden, het bleek een kabelbreuk te zijn, i.p.v. de sensor. Ik was eerst wat sceptisch of dit het wel zou zijn, zoiets makkelijks. Maar achteraf bleken ze het wel goed opgelost te hebben. Ik ben nu 10.000km verder en de auto heeft nooit meer problemen gehad.
Van Ruttchen kreeg ik nog wel een tevredenheidsenquête opgestuurd. Gezien alle beschreven fouten, was deze niet al te positief. Gelukkig viel alles nog onder garantie, maar ik weet wel dat ik daar nooit meer binnenstap.
Uiteindelijk heb ik de auto naar een andere dealer gebracht (Rogam). Dit had ik achteraf gelijk moeten doen, want hier werd ik wel serieus geholpen. Ze hadden het probleem ook zo gevonden, het bleek een kabelbreuk te zijn, i.p.v. de sensor. Ik was eerst wat sceptisch of dit het wel zou zijn, zoiets makkelijks. Maar achteraf bleken ze het wel goed opgelost te hebben. Ik ben nu 10.000km verder en de auto heeft nooit meer problemen gehad.
Van Ruttchen kreeg ik nog wel een tevredenheidsenquête opgestuurd. Gezien alle beschreven fouten, was deze niet al te positief. Gelukkig viel alles nog onder garantie, maar ik weet wel dat ik daar nooit meer binnenstap.
maarten78 schreef: ↑13 mar 2017 23:39 Ik had hier trouwens geen update meer gegeven. Ik had Ruttchen (Breda) nog gebeld dat het probleem bleef en dat de auto geen vermogen had (max 2000 toeren). Toen kreeg ik als reactie dat het ook maar een c180-je was en dan beter een zwaardere motor had kunnen kopen...
Uiteindelijk heb ik de auto naar een andere dealer gebracht (Rogam). Dit had ik achteraf gelijk moeten doen, want hier werd ik wel serieus geholpen. Ze hadden het probleem ook zo gevonden, het bleek een kabelbreuk te zijn, i.p.v. de sensor. Ik was eerst wat sceptisch of dit het wel zou zijn, zoiets makkelijks. Maar achteraf bleken ze het wel goed opgelost te hebben. Ik ben nu 10.000km verder en de auto heeft nooit meer problemen gehad.
Van Ruttchen kreeg ik nog wel een tevredenheidsenquête opgestuurd. Gezien alle beschreven fouten, was deze niet al te positief. Gelukkig viel alles nog onder garantie, maar ik weet wel dat ik daar nooit meer binnenstap.
Hee maarten
Wat voor kabelbreuk presies hadden ze gevonden bij de dealer van jou auto
Ik heb eens gelijk probleem met mijn auto !
Gr
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21 nov 2020 22:12
- Mercedes-Benz: C200 Estate
Hier ook een 'schokker'. W205 (of nou ja, t-model) c200 uit 2014. Bougies en bobynes zijn al vervangen maar bracht helaas geen soelaas. Ik kom zelf uit de motorsport en ben vanuit dat oogpunt mechanisch best onderlegd en probeer vooral mee te denken met de MB-specialist (overigens een prima garage > Vuik in krimpen aan den ijssel). Ik ben zelf zeker geen specialist maar een kabelbreuk was nog niet bij ons opgekomen.
Het schokken voelt bijzonder 'goedkoop'. Bij mij is het vooral wanneer ik een gelijk toerental voer, ofwel met een vaste voet ofwel met cruise control. Meest prominent zijn de schokken rond de 1300-1800 toeren. Daarboven schokt de motor ook maar is het minder voelbaar. Er hangt ook een brandstofgeur bij de auto. Dat duidt op onverbrande gassen. Daarom was onze eerste 'gok' een defecte bobyne. De bougies zijn direct preventief vervangen. Meldingen komen uit regio 'ontsteking' dus het is even verder zoeken. Zodra ik een update heb kom ik terug. Wellicht kan ik anderen hiermee nog van dienst zijn.
Het schokken voelt bijzonder 'goedkoop'. Bij mij is het vooral wanneer ik een gelijk toerental voer, ofwel met een vaste voet ofwel met cruise control. Meest prominent zijn de schokken rond de 1300-1800 toeren. Daarboven schokt de motor ook maar is het minder voelbaar. Er hangt ook een brandstofgeur bij de auto. Dat duidt op onverbrande gassen. Daarom was onze eerste 'gok' een defecte bobyne. De bougies zijn direct preventief vervangen. Meldingen komen uit regio 'ontsteking' dus het is even verder zoeken. Zodra ik een update heb kom ik terug. Wellicht kan ik anderen hiermee nog van dienst zijn.
S205 C200 2014
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 21 nov 2020 22:12
- Mercedes-Benz: C200 Estate
Ik sta nu bij de garage (gepland) en ze lezen 'as we speak' uit. Als ik meer info heb deel ik dat uiteraard.
Voordat de bougies werden vervangen kwam er wel een soortgelijke melding als ik het mij goed kan herinneren.
Voordat de bougies werden vervangen kwam er wel een soortgelijke melding als ik het mij goed kan herinneren.
S205 C200 2014
- W204Avantgarde
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Tanken jullie E5 ?