Je kunt natuurlijk ook gewoon het ventieltje indrukken, hoef je niet zo te pompen...Tyre Extinguishers schreef:...we hebben 1 of meerdere van uw banden leeggepompt...
Vandaag in de krant
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Wat een loosers die Tyre Extinguishers (briefje onder de ruitenwisser in dat artiekel van 15 juni)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Extra gevaarzetting, hogere boete. Zo zie je maar, met een E ben je dan beter af. Maar het beste stop je natuurlijk gewoon voor rood!
https://www.hessenschau.de/panorama/amt ... v-100.html
https://www.hessenschau.de/panorama/amt ... v-100.html
- Bijlagen
-
- Screenshot 2022-06-29 at 14-00-41 Amtsgericht Frankfurt Höheres Bußgeld für Rotsünder im SUV.png (514.98 KiB) 1691 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Wat is dan nog een SUV? Is de Ford Fusion een SUV? Is een cross-over altijd een SUV? Wat is een Hyundai Ioniq 5?gfgf schreef: ↑29 jun 2022 14:03 Extra gevaarzetting, hogere boete. Zo zie je maar, met een E ben je dan beter af. Maar het beste stop je natuurlijk gewoon voor rood!
https://www.hessenschau.de/panorama/amt ... v-100.html
Krijgen bestelbus-, vrachtwagen- en buschauffeurs dan ook hogere boetes? Krijgt, ik doe even gek, Rene met zijn /8 een hogere boete dan ik omdat voor zijn auto voetgangersveiligheid destijds nog niet zo'n punt was? Krijgen bestuurders van auto's met meer grille/inlaat (Audi's, sportvarianten van bepaalde modellen) ook hogere boetes omdat er meer plaatwerk mist dat anders de klap kon opvangen?
En hoe doen we het met EV's? Immers zwaardere auto's, en soms ook flink forser in afmetingen: ik schrok laatst toen ik de 'blueprints' van de EQS en een C218 CLS over elkaar legde.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Helemaal eens, ik snap de logica wel, maar hier wettelijke lijnen zetten lijkt me lastig.
Nu kun je het met snelheidsovertredingen wel mooi het aan km/h te veel keer leeg gewicht doen.
Nu kun je het met snelheidsovertredingen wel mooi het aan km/h te veel keer leeg gewicht doen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Mitchieboy
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 25 jun 2010 00:54
- Mercedes-Benz: Meerdere 1:18
- Specialisatie: 3D en fotografie
- Locatie: Zuid-Holland
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -b-klasse/Mercedes-Benz wil zich meer gaan toeleggen op elektrisch rijden en op de hogere segmenten. Dat gaat de A-klasse en B-klasse de kop kosten, zo lijkt het.
In een wereld waarin door een tekort aan microchips en diverse andere onderdelen de winstmarge per auto alsmaar belangrijker wordt, willen steeds meer fabrikanten niet verder met hun kleinste en meest betaalbare modellen. Zo zien we dat het A-segment alsmaar verder uitdunt, maar ook net wat daarboven wordt de spoeling dunner. Mercedes-Benz schrapt in dat licht namelijk de A-klasse en B-klasse, zo begrijpt het Duitse Handelsblatt.
De Mercedes-Benz A-klasse en B-klasse krijgen volgens de Duitse zakenkrant geen opvolgers en dat betekent dat het in 2025 gedaan is voor beide modellen. In dat jaar houden de huidige generaties van de A- en B-klasse het voor gezien. Het besluit past bij Mercedes' aankondiging van eerder dit jaar dat het zijn focus verlegt naar modellen uit hogere segmenten met hogere marges.
CLA, GLA en GLB
Betekent dat dan ook dat CLA, GLA en GLB het bijltje erbij neerleggen? Nee, die lijken gespaard te blijven. De CLA heeft voor Mercedes-Benz logischerwijs meer bestaansrecht dan de A-klasse omdat het een wat hoger in de markt staand model is. Dat geldt ook voor de GLA en GLB ten opzichte van de A- en B-klasse. Die nog behoorlijk verse modellen delen hun MFA2-platform nu nog, maar die basis verdwijnt. De opvolgers van de CLA, GLA en GLB gaan gebruikmaken van het MMA-platform, die zowel voor hybride als puur elektrische aandrijflijnen geschikt is.
Op de MMA-basis verschijnen vier modellen, zo hoorden we eerder. De nieuwe CLA, GLA en GLB moeten natuurlijk het compacte segment aanvankelijk delen met de volledig elektrische EQA en EQB. Dan zijn er dus nog vijf compacte modellen over, dus als ook de huidige EQA en EQB een opvolger krijgen, lijkt er nog eentje te sneuvelen om op het beloofde aantal van vier MMA-modellen uit te komen.
Einde van tijdperk
Vooral met het verdwijnen van de Mercedes-Benz A-klasse kun je wel stellen dat er een einde aan een bijzonder tijdperk komt. Waar ooit de voorloper van de C-klasse, de 190, nog als 'Baby Benz' werd aangeduid, was de eerste generatie van de A-klasse, de W168, pas écht een kleine Benz. De hoge MPV-achtige eerste A-klasse werd met aardig wat scheve blikken ontvangen en toch bleek het geen al te verkeerde zet van de Duitsers. Er werden er maar liefst 1,1 miljoen van verkocht. Winstgevend was de eerste A-klasse echter niet.
De tweede generatie borduurde met zijn uiterlijk voort op de eerste en ook daar werden er ruim een miljoen van verkocht. Toch besloot Mercedes dat het voor de derde A-klasse een andere weg insloeg en zo maakten we in 2012 kennis met Mercedes' eerste compacte hatchback. Een verstandige zet, want de verkoop van de A-klasse was enigszins in het slop geraakt en de A-klasse 'nieuwe stijl' trok dat weer helemaal recht. Bovendien werd de A-klasse een stuk veelzijdiger, dankzij de komst van een sedan en natuurlijk ook de sportieve AMG 45. In de vorm van de CLA kreeg de A-klasse er ook nog eens een flitsend gelijnde broer bij.
Voor het beste jaar van de A-klasse in Nederland moeten we echter toch flink ver terug in de tijd. In 1999 werden er namelijk 4.327 stuks van verkocht. Een aantal dat alleen de huidige A-klasse nog een keer wist te benaderen, toen er in 2019 4.264 stuks van werden verkocht. Met een totaal van 62.078 is de A-klasse hier de op de twee na succesvolste modelreeks van Mercedes-Benz. Alleen van de E-klasse (74.065) en C-klasse (117.020) zijn er meer verkocht. De B-klasse, die in 2005 als een nog wat ruimer MPV-alternatief naast de A-klasse verscheen, vinden we in Nederland op de zesde plaats qua verkoopcijfers. Daarvan zijn er tot op heden 36.023 verkocht.
BJ 2016-2018 Android Auto en Apple Carplay activeren?
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
Ex: C204 C63 AMG
Ex: W176 A180 7G AMG-Line
Ex: W204 C220 CDI Avantgarde AMG Pakket
Ex: C208 CLK320 Avantgarde Designo
Ex: C208 CLK200 Sport
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 sep 2021 15:50
- Mercedes-Benz: A250
- Locatie: Midden Nederland
Maar met het huidige accijns systeem betalen we toch al naar uitstoot en gebruik? Hoeveel je uitstoot en betaalt is evenredig aan hoeveel je meer of minder rijdt met een meer of minder zuinige auto en meer of minder zuinige rijstijl. Bij geen ander (praktisch uitvoerbaar) systeem wegen alle factoren zo goed mee.
Dat het niet het gewenste resultaat boekt is een ander verhaal. Blijkbaar is onze mobiliteitsbehoefte te groot en/of zijn er voor veel mensen onvoldoende in de praktijk realistische alternatieven voor de auto. Nog een heffing gaat daar geen verandering in brengen en dus waarschijnlijk ook niet het gewenste resultaat opleveren. Mensen zullen blijven rijden wat ze moeten blijven rijden, en alles wat ze daar meer aan kwijt zijn zal eerst ten koste gaan van uitgaven in andere delen van de economie voordat het "ten kosten" gaat van het autogebruik.
Denk ik...
Dat het niet het gewenste resultaat boekt is een ander verhaal. Blijkbaar is onze mobiliteitsbehoefte te groot en/of zijn er voor veel mensen onvoldoende in de praktijk realistische alternatieven voor de auto. Nog een heffing gaat daar geen verandering in brengen en dus waarschijnlijk ook niet het gewenste resultaat opleveren. Mensen zullen blijven rijden wat ze moeten blijven rijden, en alles wat ze daar meer aan kwijt zijn zal eerst ten koste gaan van uitgaven in andere delen van de economie voordat het "ten kosten" gaat van het autogebruik.
Denk ik...
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Valt weer van alles aan te betwijfelen met dat systeem. Komt het uberhaupt op tijd en binnen budget (het laat zich raden...), er wordt niet gekeken naar gewicht en uitstoot wat juist dé kostenverhogende factoren zijn voor wegdek en milieu en het schijnt dat met de huidige beoogde variant je bij meer dan 20 km per dag al meer geld kwijt zal zijn dat nu, en bij 80 km per dag al ruim 2x zoveel als nu. En betalen voor kilometers in het buitenland terwijl buitenlanders hier geen cent hoeven te betalen? Daar zou ik wel eens een rechter over willen horen want dat is echt volledig voorbij context. Maar het alternatief, een trackingsysteem, zal privacy-gevoelig liggen. Of een slimme programmeur moet het zo kunnen maken dat de tracker de coordinaten van de landsgrenzen kent, en alleen ja/nee meet of de auto er voorbij is gegaan of niet en dan dus ophoudt met tellen.
Werkelijk het enige goede is dat EV's ook belast worden, maar de uitvoering laat andermaal zien dat er niet nagedacht wordt want qua wegdekslijtage is een EV gewoon slechter. Iemand met een Fiesta ecoboost of een 500 Twinair betaalt hetzelfde tarief als iemand in een 12-cilinder bankkluis of opgefokte SUV, hoe is dat uit te leggen? Ik ben ook benieuwd of het op tijd wordt geïmplementeerd en of de mrb dan ook echt direct wegvalt. Ze krijgen hier niet eens 500 euro uitgekeerd of btw op fruit omlaag, toeslagenschandaal schiet voor geen meter op en ook in Groningen hebben ze nog geen geld gezien.
Werkelijk het enige goede is dat EV's ook belast worden, maar de uitvoering laat andermaal zien dat er niet nagedacht wordt want qua wegdekslijtage is een EV gewoon slechter. Iemand met een Fiesta ecoboost of een 500 Twinair betaalt hetzelfde tarief als iemand in een 12-cilinder bankkluis of opgefokte SUV, hoe is dat uit te leggen? Ik ben ook benieuwd of het op tijd wordt geïmplementeerd en of de mrb dan ook echt direct wegvalt. Ze krijgen hier niet eens 500 euro uitgekeerd of btw op fruit omlaag, toeslagenschandaal schiet voor geen meter op en ook in Groningen hebben ze nog geen geld gezien.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
O mijn hemel. Doe ze geen ideeën aan de hand!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Is “chippen” al genoemd?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
En dan nog in Auto Pilot mode geen kinderen zien...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Audi in stukken gebroken...
Dan vraag ik me af: hoe hard is hier dan in vredesnaam gereden (en hoe wonderbaarlijk is het dat daar nog 2 mensen een soort van levend uit zijn gekomen)
Dan vraag ik me af: hoe hard is hier dan in vredesnaam gereden (en hoe wonderbaarlijk is het dat daar nog 2 mensen een soort van levend uit zijn gekomen)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Die wilden wel heel graag bij Van Mossel wegrijden.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij