Gelukkig is die van mij zuinig als hij stilstaat.
Is toch niet normaal, straks weer oliecrisis net als in de jaren 70
Back to the future.
Vandaag in de krant
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- DoubleStar
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:59
- Mercedes-Benz: B250 ML350
- Contacteer:
Had hem al zien staan op rdw.nl toen ik mijn auto op 31-05 afmeldde omdat ik nog steeds met P030x foutmeldingen zit, maar vandaag dus inderdaad in de krantHelmy schreef: ↑13 mei 2022 10:16 Even opletten voor SUV/R-Klasse bezitters:
Vanwege mogelijk falende afdichtingen schijnen de rembekrachtigers in de W164 ML, X164 GL en BR251 R-Klasse, geproduceerd tussen 2006 en 2012, onderhevig te zijn aan corrosie. Er is een terugroepactie opgezet die in de VS al bijna 300.000 voertuigen treft, maar dus ook in onder andere Duitsland en Nederland zal komen. Er wordt met klem aangeraden om niet met het voertuig te rijden, ook niet naar de dealer. De auto's zouden moeten worden afgesleept. Bij daadwerkelijk aangetroffen corrosie zullen de onderdelen worden vervangen, maar door de omvang van deze actie vreest Mercedes voor een nieuw onderdelentekort waarbij pas in september 2022 genoeg onderdelen beschikbaar zullen komen. Er zou intern worden gesproken over onder andere een opkoop-programma voor betroffen voertuigen maar dit is nog niet bevestigd.
Mercedes roept wereldwijd één miljoen auto's terug wegens mogelijke remproblemen
“The only defensible war is a war of defense.” ― G.K. Chesterton 1874-1936
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Extra info dankzij MB-Passion.de: Mercedes heeft in een schrijven benadrukt dat de auto's 2 keer moeten worden gecontroleerd op het eventuele euvel, waarbij de tweede keer binnen 2 jaar na de eerste controle MOET plaatsvinden. Mercedes zal controleren op deze tweejarige termijn en stelt dat auto's niet meer gebruikt moeten worden als die 2 jaar overschreden worden. Tevens worden lokale authoriteiten hiervan op de hoogte gebracht om dit rijverbod op te leggen. Er zouden leenvoertuigen beschikbaar komen, en mobiele serviceteams zouden ook in staat moeten zijn om de controles uit te voeren.DoubleStar schreef: ↑05 jun 2022 09:45Had hem al zien staan op rdw.nl toen ik mijn auto op 31-05 afmeldde omdat ik nog steeds met P030x foutmeldingen zit, maar vandaag dus inderdaad in de krantHelmy schreef: ↑13 mei 2022 10:16 Even opletten voor SUV/R-Klasse bezitters:
Vanwege mogelijk falende afdichtingen schijnen de rembekrachtigers in de W164 ML, X164 GL en BR251 R-Klasse, geproduceerd tussen 2006 en 2012, onderhevig te zijn aan corrosie. Er is een terugroepactie opgezet die in de VS al bijna 300.000 voertuigen treft, maar dus ook in onder andere Duitsland en Nederland zal komen. Er wordt met klem aangeraden om niet met het voertuig te rijden, ook niet naar de dealer. De auto's zouden moeten worden afgesleept. Bij daadwerkelijk aangetroffen corrosie zullen de onderdelen worden vervangen, maar door de omvang van deze actie vreest Mercedes voor een nieuw onderdelentekort waarbij pas in september 2022 genoeg onderdelen beschikbaar zullen komen. Er zou intern worden gesproken over onder andere een opkoop-programma voor betroffen voertuigen maar dit is nog niet bevestigd.
Mercedes roept wereldwijd één miljoen auto's terug wegens mogelijke remproblemen
Bron: https://mbpassion.de/2022/06/korrosion- ... g-fuehren/
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- DoubleStar
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:59
- Mercedes-Benz: B250 ML350
- Contacteer:
DoubleStar schreef: ↑05 jun 2022 09:45
Mercedes roept wereldwijd één miljoen auto's terug wegens mogelijke remproblemen
“The only defensible war is a war of defense.” ― G.K. Chesterton 1874-1936
- DoubleStar
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:59
- Mercedes-Benz: B250 ML350
- Contacteer:
Op één of andere wijze vandaag wéér in de krant, nu wat dramatische '...mogen geen meter meer rijden...' en met wat getallen
Miljoen Mercedes-rijders mogen geen meter meer rijden wegens remproblemen
Wat zal Nederland doen?
Onmiddelijk rijverbod uitvaardigen voor deze auto's onder de vlag van typegoedkeuring-vervallen ?
Zie MB dan niet zo snel een terugkoopactie doen, dat gaat ze nog meer kosten dan reparatie, bovendien pak je dan ook een boel auto's waarmee niks aan de hand is, dus lijkt mij wat overkill.
Stukje zelf lezen met link naar terugroepactie document NHTS (Amerikaanse organisatie) doe je hier:Mercedes-Benz moet een miljoen auto's wereldwijd terugroepen vanwege mogelijke roestvorming op de rembekrachtiger. Het gaat om auto’s van de series ML, GL en R, die zijn gebouwd tussen 2004 en 2015.
Erik Kouwenhoven 09-06-22, 05:00 Laatste update: 06:04
...
In totaal meer dan 993.407 auto’s
Volgens het Duitse merk kunnen als gevolg hiervan in zeldzame gevallen de bedieningskrachten op het rempedaal die nodig zijn om het voertuig af te remmen toenemen, waardoor de remweg langer wordt. Dit kan gepaard gaan met waarneembare sissende of vloeigeluiden bij het remmen. In totaal gaat het om meer dan 993.407 auto's. In Duitsland lopen de eigenaren van zo'n 70.000 auto’s gevaar.
...
Geen eenduidige oplossing voor probleem
Auto’s met slechts lichte corrosie ‘kunnen maximaal twee jaar blijven doorrijden’, zo staat in het document.
Miljoen Mercedes-rijders mogen geen meter meer rijden wegens remproblemen
Wat zal Nederland doen?
Onmiddelijk rijverbod uitvaardigen voor deze auto's onder de vlag van typegoedkeuring-vervallen ?
Zie MB dan niet zo snel een terugkoopactie doen, dat gaat ze nog meer kosten dan reparatie, bovendien pak je dan ook een boel auto's waarmee niks aan de hand is, dus lijkt mij wat overkill.
“The only defensible war is a war of defense.” ― G.K. Chesterton 1874-1936
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Het was eerder al bij MB fansites bekend, nu pas pikt de algemene media het op. AD overdrijft overigens niets, MB heeft zelf met klem geadviseerd dat er niet meer met betroffen auto's wordt gereden. Er moet een eerste inspectie plaatsvinden, als dan niets wordt gevonden, moet de auto binnen 2 jaar opnieuw gecontroleerd worden. Inspecties worden niet alleen door de dealerwerkplaatsen gedaan maar kunnen ook door mobiele serviceteams worden gedaan. Lokale authoriteiten worden door Mercedes al op de hoogte gesteld hierover zodat deze de auto's van de weg kunnen halen als niet voldaan wordt aan die controle-eis.DoubleStar schreef: ↑09 jun 2022 08:05 Op één of andere wijze vandaag wéér in de krant, nu wat dramatische '...mogen geen meter meer rijden...' en met wat getallen
...
Wat zal Nederland doen?
Onmiddelijk rijverbod uitvaardigen voor deze auto's onder de vlag van typegoedkeuring-vervallen ?
Zie MB dan niet zo snel een terugkoopactie doen, dat gaat ze nog meer kosten dan reparatie, bovendien pak je dan ook een boel auto's waarmee niks aan de hand is, dus lijkt mij wat overkill.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Nieuwe trend in de maak:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -vanaf-23/
https://www.autoweek.nl/parkeren/gratis ... rije-auto/
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -vanaf-23/
https://www.autoweek.nl/parkeren/gratis ... rije-auto/
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- DoubleStar
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:59
- Mercedes-Benz: B250 ML350
- Contacteer:
Dit gaat de onderlinge verhoudingen en verdraagzaamheid niet ten goede komen.
De 'ik wil wel maar ik kan niet' groep gaat voelen als dat dit uit hun portemonnee gaat komen, want gemeenten willen verdienen aan o.a. parkeren, dus wiens kosten gaan dan omhoog?
Weeral 'met alle goede bedoelingen iets behoorlijk verkeerd doen' in mijn opinie
“The only defensible war is a war of defense.” ― G.K. Chesterton 1874-1936
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Denk dat dat wel meevalt en raar hier dat woord verdraagzaamheid.
Vooral het aantal elektrische leasewagens stijgt hard. Het zullen dus allereerst zakelijke veel rijders en dan in toenemende mate private leasers zijn die er wat van merken. En vzv dat de verkoop van de E auto stimuleert, 4 jaar later ook de E-occasion koper. Dan ontstaat een grotere markt en aanbod voor die groep.
Ik heb er bijv ook “niemand” over gehoord toen werd voorgesteld de 21% btw terug te betalen aan hen die zonnepanelen aanschaften en de accijnzen op rookwaren te laten ontploffen, de hypotheekrenteaftrek goeddeels in stand te houden en de huren jaar na jaar te verhogen.
Sturing van gedrag dmv een prijsprikkel is zo oud als de spreekwoordelijke weg naar Rome. Je kan het hooguit eens of oneens zijn met de doelen waarop wordt gestuurd, in dit geval schone lucht in de van auto’s vergeven stad. Daarover wordt democratisch besloten begrijp ik, wat dan weer mooi is.
Vooral het aantal elektrische leasewagens stijgt hard. Het zullen dus allereerst zakelijke veel rijders en dan in toenemende mate private leasers zijn die er wat van merken. En vzv dat de verkoop van de E auto stimuleert, 4 jaar later ook de E-occasion koper. Dan ontstaat een grotere markt en aanbod voor die groep.
Ik heb er bijv ook “niemand” over gehoord toen werd voorgesteld de 21% btw terug te betalen aan hen die zonnepanelen aanschaften en de accijnzen op rookwaren te laten ontploffen, de hypotheekrenteaftrek goeddeels in stand te houden en de huren jaar na jaar te verhogen.
Sturing van gedrag dmv een prijsprikkel is zo oud als de spreekwoordelijke weg naar Rome. Je kan het hooguit eens of oneens zijn met de doelen waarop wordt gestuurd, in dit geval schone lucht in de van auto’s vergeven stad. Daarover wordt democratisch besloten begrijp ik, wat dan weer mooi is.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- DoubleStar
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11 nov 2018 13:59
- Mercedes-Benz: B250 ML350
- Contacteer:
Ik moest even denken aan Amerikaanse toestanden waarbij bijv. Tesla rijders gejend worden door dikke 'coal burning' pick-ups of bewust laadpunten bezetten met niet-elektrische auto's. Dit hebben we geloof ik nog niet echt in NL maar ik hoop ook dat het er nooit gaat komen.René SLK230 schreef: ↑17 jun 2022 07:42 Denk dat dat wel meevalt en raar hier dat woord verdraagzaamheid.
...
Als ik in de krant de reacties lees, is er al een hele groep die vind dat de elektrische rijder genoeg gesponsord word door de groep niet-elektrische rijders, alsof de niet-elektrische rijders tegen elektrisch rijden zouden zijn terwijl ze in werkelijkheid gewoon geen nieuwe auto kunnen betalen, sterker nog, ook 2de hands niet (ook veel export van elektrische auto's die uit de lease komen, heb ik begrepen)
Ik wel, maar niet op een autoforum inderdaadRené SLK230 schreef: ↑17 jun 2022 07:42 ...
Ik heb er bijv ook “niemand” over gehoord toen werd voorgesteld de 21% btw terug te betalen aan hen die zonnepanelen aanschaften en de accijnzen op rookwaren te laten ontploffen, de hypotheekrenteaftrek goeddeels in stand te houden en de huren jaar na jaar te verhogen.
...
Maar ik hoop gewoon dat er geen groepen tegenover elkaar komen te staan, mobiliteit is iets wat ons allemaal aangaat en als de ene groep het ene-na-het-andere voordeeltje in de schoot geworpen lijkt te krijgen, kan dat tot onbegrip gaan leiden bij de andere groep, en ik meen dat ondertussen waar te gaan nemen.
De hardcore groep die echt tegen elektrisch rijden is bereik je niet met prijsprikkels vrees ik
Ikzelf zit rotsvast in de groep 'wil heel graag, maar zal er waarschijnlijk noot van komen'
En daar gaan prijsprikkels niets aan veranderen, wel de beschikbaarheid van betaalbare elektrische auto's, zowel nieuw als 2dehands.
“The only defensible war is a war of defense.” ― G.K. Chesterton 1874-1936
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
DoubleStar schreef: ↑17 jun 2022 11:28Ik moest even denken aan Amerikaanse toestanden waarbij bijv. Tesla rijders gejend worden door dikke 'coal burning' pick-ups of bewust laadpunten bezetten met niet-elektrische auto's. Dit hebben we geloof ik nog niet echt in NL maar ik hoop ook dat het er nooit gaat komen.René SLK230 schreef: ↑17 jun 2022 07:42 Denk dat dat wel meevalt en raar hier dat woord verdraagzaamheid.
...
Moet ongetwijfeld allang gebeurd zijn vanuit beide kanten naar beide kanten. Vanuit pro-milieu beweging tegen autobezitters is het immers ook al langer gaande, het eigen-rechter gehalte is hoog in moderne tijden:Maar ik hoop gewoon dat er geen groepen tegenover elkaar komen te staan, mobiliteit is iets wat ons allemaal aangaat en als de ene groep het ene-na-het-andere voordeeltje in de schoot geworpen lijkt te krijgen, kan dat tot onbegrip gaan leiden bij de andere groep, en ik meen dat ondertussen waar te gaan nemen.
Juli 2009 (NL): https://www.autoblog.nl/archive/2009/07 ... -asobakken
Februari 2022 (BE): https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220211_92928402
Juni 2022 (NL): https://www.omroepwest.nl/nieuws/458832 ... n-den-haag
Vind ik persoonlijk ook, als je daar echt eerlijkheid in wil moet de BPM ook weg voor brandstofauto's, en EV's gewoon hetzelfde voltarief MRB als anderen betalen. Snap niet waarom dat niet nu al zo is, door EV's slijten de wegen harder >ten opzichte van een vergelijkbare benzine/diesel< want meer gewicht, direct max koppel en groot aandeel AWD.Als ik in de krant de reacties lees, is er al een hele groep die vind dat de elektrische rijder genoeg gesponsord word door de groep niet-elektrische rijders, alsof de niet-elektrische rijders tegen elektrisch rijden zouden zijn terwijl ze in werkelijkheid gewoon geen nieuwe auto kunnen betalen, sterker nog, ook 2de hands niet (ook veel export van elektrische auto's die uit de lease komen, heb ik begrepen)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Eensch met doublestar natuurlijk in de hoop dat we hier niet op de vuist gaan met z’n allen. Maar denk (opinie/inschatting) dat dat in NL nogal los zal lopen.
In DH hebben we slechts zo nu en dan last van wegpiraten op de boulevard, actievoerende agrariërs en idem complotdenkers.
Die twee extremen die Helmy post (bericht sinds 2009(!) bewaard?) zijn gelukkig de grote uitzonderingen en bij milieu denk ik irt opwarming liever aan de VN-, bij fijnstof de WHO-wetenschappers.
Eerlijk? Achtereenvolgende kabinetten (zonder ooit GL ovrgs) gebruiken al sinds mensenheugenis de prijsprikkel te pas en te onpas.
Maar goed, híerover (parkeertarieven) mogen tzt (naast opstelplaatsen voor elektrische bakfietsen en het geluid van de braderie op zondag) de gemeenteraden bekvechten. VNO/NCW zal wel voor zijn want minder kosten voor zakelijke rijders.
Het komt hoe dan ook goed (of niet)
In DH hebben we slechts zo nu en dan last van wegpiraten op de boulevard, actievoerende agrariërs en idem complotdenkers.
Die twee extremen die Helmy post (bericht sinds 2009(!) bewaard?) zijn gelukkig de grote uitzonderingen en bij milieu denk ik irt opwarming liever aan de VN-, bij fijnstof de WHO-wetenschappers.
Eerlijk? Achtereenvolgende kabinetten (zonder ooit GL ovrgs) gebruiken al sinds mensenheugenis de prijsprikkel te pas en te onpas.
Maar goed, híerover (parkeertarieven) mogen tzt (naast opstelplaatsen voor elektrische bakfietsen en het geluid van de braderie op zondag) de gemeenteraden bekvechten. VNO/NCW zal wel voor zijn want minder kosten voor zakelijke rijders.
Het komt hoe dan ook goed (of niet)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Gelukkig niet. Ik herinnerde me alleen die van dit jaar in Nederland omdat het deze maand nog in het nieuws kwam, maar omdat ik het wat algemeen in google had ingetikt kwam ik tot mijn verrassing tegen dat zoiets al in 2009 ook gebeurde. Je blijft je verbazen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection