Hallo
ik wil weer een andere Benz gaan kopen en nu twijfel ik er aan om een C36 AMG of een C32 AMG aan te schaffen ?
wie kan mij een beetje opweg helpen wat de voor en nadelen zijn,en waar ik goed naar moet kijken bij deze fantastische auto,s bij de aanschaf !
mijn voorkeur gaat uit naar een C36 AMG maar weet niet of dat wel zo verstandig is ??
ik hoor van jullie....?
MVG Joost
Zit te twijfelen tussen Mercedes C36 AMG OF C32 AMG ??
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Ooit in deze wagens gereden??
Zoniet lijkt me dat het eerste wat te doen.
Een Nette C36 AMG vinden is een hele toer, en erg prijzig aan het worden.
Ik weet dat Marco hof deze week een witte heeftt binnen gekregen met 65000km, zal geen koop je zijn.
C43 zelfde verhaal, gaan alleen nog maar duurder worden.
C32 daarintegen nog niet echt, een nette C36/C43 met een lage kmstand zijn zelfs al duurder.
Tja wat is verstandig?? een Suzuki alto wellicht is dan beter
Zorg voor voldoende reserve budget kwa onderhoud, remmerij bijvoorbeeld is al erg duur.
Zoniet lijkt me dat het eerste wat te doen.
Een Nette C36 AMG vinden is een hele toer, en erg prijzig aan het worden.
Ik weet dat Marco hof deze week een witte heeftt binnen gekregen met 65000km, zal geen koop je zijn.
C43 zelfde verhaal, gaan alleen nog maar duurder worden.
C32 daarintegen nog niet echt, een nette C36/C43 met een lage kmstand zijn zelfs al duurder.
Tja wat is verstandig?? een Suzuki alto wellicht is dan beter
Zorg voor voldoende reserve budget kwa onderhoud, remmerij bijvoorbeeld is al erg duur.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20706
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
een C36 kocht ik nooit...met zo'n AMGer hou je de hedendaagse 4 cillinder diesels niet meer bij...een C43 daarentegen is al weer heel wat meer auto (maar die overweeg je blijkbaar niet)...een C32 is nog weer meer auto - en ook nog vlot
greetingz,
greetingz,
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Een C36 is echt een beetje geweest, ga voor een C32 of nog beter een C55 (als je het geld hebt).
De oudere C36 heeft ook wel een beetje een reputatie wat betreft lekke koppakkingen, en net wat Steve zegt snel zijn die niet (meer).
Er is zat aanbod of je moet een auto van eerste eigenaar met lage km stand en alle documentatie willen hebben (en dan moet je ook de hoofdprijs betalen).
Frits
De oudere C36 heeft ook wel een beetje een reputatie wat betreft lekke koppakkingen, en net wat Steve zegt snel zijn die niet (meer).
Er is zat aanbod of je moet een auto van eerste eigenaar met lage km stand en alle documentatie willen hebben (en dan moet je ook de hoofdprijs betalen).
Frits
Laatst gewijzigd door Frits op 05 apr 2015 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Stond kort geleden voor een soortgelijke keuze: een C32 of een C55.
Veel op het www gelezen, redelijk wat auto's gezien, gesproken met "kenners".
Uiteindelijk een C55 geworden.
C32:
Voor:
ziet er uit als een C180
rijdt prachtig
Comfortabel onderstel
Tegen:
slechte lak en roestgevoelig
V6 met turbo storingsgevoeliger
Vaak slechte radiator, daardoor koelvloeistoflekkage in automaat olie.
C55:
Voor:
prachtige, ongestresste V8
Face lift model vaak minder last van roest
mooier interieur en uitrusting
Tegen:
iets zichtbaarder uiterlijk
harder geveerd
Gevaarlijke redenatie, want voor je het weet wordt het een C63
Veel op het www gelezen, redelijk wat auto's gezien, gesproken met "kenners".
Uiteindelijk een C55 geworden.
C32:
Voor:
ziet er uit als een C180
rijdt prachtig
Comfortabel onderstel
Tegen:
slechte lak en roestgevoelig
V6 met turbo storingsgevoeliger
Vaak slechte radiator, daardoor koelvloeistoflekkage in automaat olie.
C55:
Voor:
prachtige, ongestresste V8
Face lift model vaak minder last van roest
mooier interieur en uitrusting
Tegen:
iets zichtbaarder uiterlijk
harder geveerd
Gevaarlijke redenatie, want voor je het weet wordt het een C63
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Vind ik eerlijk gezegd nogal wat overdreven dat een een C36 niet vlot is, een C36 AMG heeft 280pk en zit rond de 6.7 sec op de honderd.MBenzNL schreef:een C36 kocht ik nooit...met zo'n AMGer hou je de hedendaagse 4 cillinder diesels niet meer bij...een C43 daarentegen is al weer heel wat meer auto (maar die overweeg je blijkbaar niet)...een C32 is nog weer meer auto - en ook nog vlot
greetingz,
Er zijn niet veel 4 cilinders diesels die dat ook doen.
Uiteraard moet je zo'n oude AMG goed op stoom houden, helemaal in tussensprintjes.
Een nieuwe c220 CDI doet de 0-100 in 8.1 sec een golf GTD 7.5 sec, om maar een voorbeeld te noemen.
Laatst gewijzigd door bofkont op 05 apr 2015 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Maar dan sta je voor het verkeerslicht en een GTD kan je AMG bij houden.
Ik zou me dan lichtelijk gaan schamen
Grtz
Ik zou me dan lichtelijk gaan schamen
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
- Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
Dat bedoel ik ook, het is toch eigenlijk triest dat een GTD een AMG bij blijft op de achterbumper normaal moet hij gewoon er bij weg blazen
Grtz
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Alleen daarom zou ik al een V8 willen. Je gaat er op voorhand vanuit dat je sneller bent en dan ben je aardig te laat.bofkont schreef:Xelaw,
Als je die AMG goed op stoom houdt blijf je echt wel voor hoor.
Maar het verschil zal niet verpulverend zijn.
Er rijden er gelukkig niet zoveel, maar dit zijn de 2012 sepcs van een Bimmer 550D:
BMW heeft flink z’n best gedaan op de M 550d xDrive. Voorin ligt een 3,0-liter zes-in-lijn diesel met maar liefst drie turbo’s. Het blok is goed voor 381 pk en het maximumkoppel is 740 Nm. Genoeg om de M550d xDrive in 4,7 seconden naar 100 km/h te katapulteren.
Link autoweek: http://www.autoweek.nl/nieuws/18475/bmw ... sterdiesel
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Tja de moderne techniek dendert idd door.
Zo'n M550D is helemaal bizar, daar nek je een C55 AMG gewoon mee.
Maar ach alles in zijn tijdsbeeld, een oude AMG C36 is niets om voor te schamen, en naar moderne maatstaven nog steeds wel vrij vlot.
Een C43 is nog steeds ronduit snel met zijn V8.
Zo'n M550D is helemaal bizar, daar nek je een C55 AMG gewoon mee.
Maar ach alles in zijn tijdsbeeld, een oude AMG C36 is niets om voor te schamen, en naar moderne maatstaven nog steeds wel vrij vlot.
Een C43 is nog steeds ronduit snel met zijn V8.
Laatst gewijzigd door bofkont op 05 apr 2015 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.