Precies!! De mijne had is voor €1,= per kilo (de verkoper was ook een eerlijke vent) en is, op de sporen van 18 jaar na, helemaal bij. Het was niet de bedoeling, maar het stoorde me dat hij nog mankementen had. Ik vind het prettig als alles het doet.
Het is dus duidelijk dat je iemand mee moet nemen die er echt verstand van heeft.
Zit te twijfelen tussen Mercedes C36 AMG OF C32 AMG ??
Vind het onderhoudt aan mijn AMG ook reuze meevallen, verbruik kan drama zijn maar snelweg is 1 op 9 a 9,5 zeker mogelijk. (haal ik soms ook)
Op korte stukken lusten ze inderdaad wel wat
Als je het onderhoudt ook nog eens zelf doet is het helemaal goed te doen, ik was 140 euro kwijt voor 16 bosch bougies en deze gaan 60 a 100 DKM mee.
Olie en filters is ook niet veel duurder.
Remmen is wat duurder maar ook dat zijn geen gekke prijzen en gaan ook vrij lang mee.
Banden is hoe je er zelf mee omgaat.
Zeker de M113 en M112 blokken zijn eigenlijk mega simpel en stelt kwa techniek niet veel voor. (kan dus ook minder aan kapot)
Op korte stukken lusten ze inderdaad wel wat
Als je het onderhoudt ook nog eens zelf doet is het helemaal goed te doen, ik was 140 euro kwijt voor 16 bosch bougies en deze gaan 60 a 100 DKM mee.
Olie en filters is ook niet veel duurder.
Remmen is wat duurder maar ook dat zijn geen gekke prijzen en gaan ook vrij lang mee.
Banden is hoe je er zelf mee omgaat.
Zeker de M113 en M112 blokken zijn eigenlijk mega simpel en stelt kwa techniek niet veel voor. (kan dus ook minder aan kapot)
juist is dus eerlijk verhaal.Knudde1969 schreef:Precies!! De mijne had is voor €1,= per kilo (de verkoper was ook een eerlijke vent) en is, op de sporen van 18 jaar na, helemaal bij. Het was niet de bedoeling, maar het stoorde me dat hij nog mankementen had. Ik vind het prettig als alles het doet.
Het is dus duidelijk dat je iemand mee moet nemen die er echt verstand van heeft.
en als jij volgend jaar een klein beurtje doet en het jaar daarna een apk lach je iedereen uit en kost jou auto net zoveel als elke andere.
dus......... een AMG hoeft niet persé duurder te zijn dan een niet AMG.
uiteraard kan je een pechauto treffen waar alles vanaf breekt of stuk gaat maar daar gaan we niet van uit... toch?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2015 15:10
Pfff word er niet makkelijker op hoor ! maar ben blij me alle info !
ik ben eigenlijk helemaal gek van een C36 AMG maar begin steeds meer te twijfelen !
ik ben eigenlijk helemaal gek van een C36 AMG maar begin steeds meer te twijfelen !
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20702
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nou goed dan...ik zal toehappen:Joost Mercedes benZ schreef:ik ben eigenlijk helemaal gek van een C36 AMG maar begin steeds meer te twijfelen !
noem eens 1 ding wat de C36 zo te gek maakt
de motor kan het niet zijn want die stelt niet veel voor
het interieur kan het niet zijn want dat kan niet in de schaduw van het C43 interieur staan
het bumperpakket kan het niet zijn want dat is van een extreem slechte kwaliteit (en dat straalt er van af in de vorm van putjes en oneffenheden)
de verlichting kan het niet zijn want die dingen hadden nog geen xenon verlichting
...maar wat dan wel???
greetingz,
- Yesman
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24 mar 2013 23:16
- Mercedes-Benz: W203 C32 AMG 2001
- Locatie: Oranjestad, Aruba
Ik weet niet waar je budget ligt, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de C55 ivm het roestmonster.
Niet dat ik deze zou nemen, de W211 E55 is de auto waar ik voor ga .
De twijfel tussen een 202/203 zou ik eerst maar eens overwegen, ben je liefhebber genoeg voor deze twee bejaarden?
Wat ik je over mijn C32 kan vertellen:
Ik heb hem nu 2 jaar in bezit en heeft mij een keer laten staan met een lege accu ( indirecte oorzaak, stoelstuur unit ).
Kreeg & krijgt zijn onderhoud wanneer en hoe het hoort + een beetje extra ( als ik het niet vertrouw wil ik het alsnog vervangen).
Maar dit zijn de gebruikelijke slijtagedelen, valt echt mee.
Qua vermogen hoef je niet naar de C55 te kijken, dit verschil is minimaal met de C32.
Roest is het grote probleem, nahja eigenlijk is de W203 pre-MOPF het probleem .
Niet dat ik deze zou nemen, de W211 E55 is de auto waar ik voor ga .
De twijfel tussen een 202/203 zou ik eerst maar eens overwegen, ben je liefhebber genoeg voor deze twee bejaarden?
Wat ik je over mijn C32 kan vertellen:
Ik heb hem nu 2 jaar in bezit en heeft mij een keer laten staan met een lege accu ( indirecte oorzaak, stoelstuur unit ).
Kreeg & krijgt zijn onderhoud wanneer en hoe het hoort + een beetje extra ( als ik het niet vertrouw wil ik het alsnog vervangen).
Maar dit zijn de gebruikelijke slijtagedelen, valt echt mee.
Qua vermogen hoef je niet naar de C55 te kijken, dit verschil is minimaal met de C32.
Roest is het grote probleem, nahja eigenlijk is de W203 pre-MOPF het probleem .
Aruba dushi tera
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2015 15:10
Hahaha zekerdenk dat ik geen C36 AMG meer ga kopen ! daar ben ik wel uit ! ik blijf voorlopig nog eve rijden in mijn huidige wagen ! maar de C36 AMG is en blijft een mooie wagen om te zien ! die rechte/strakke lijnen ! al die nieuwe AMG,S zijn rond ! nogmaals bedankt voor alle info heb er een hoop aan gehad !
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
En waarom blijf je opeens in je huidige rijden als je naar een AMG zocht? Kwestie van willen-maar-niet-kunnen? Vind het eerlijk gezegd een beetje typisch einde van dit topic.
Logboek S500.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
@plorie: typisch in de zin van 'dit gedrag zien we vaker dus verbaast het me niet meer' of in de zin van 'merkwaardig/vreemd' ?
Beide mag ook
Beide mag ook
Laatst gewijzigd door SK op 01 mei 2015 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.