als ik maar rap van de plek afkom zal het mij aan mijn derrière oxideren hoe vaak ik moet schakelen.
dan maar op de Fast en Furious manier
grtz
Zit te twijfelen tussen Mercedes C36 AMG OF C32 AMG ??
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dit zijn de gegevens van een C 32 berline. Een break is 0.2 trager in de spurt.
Brand Mercedes-Benz
Model C-class
Generation C-class (W203)
Engine C 32 AMG (354 Hp)
Doors 4
Power 354 hp
Maximum speed 250 km/h
Acceleration from standstill to 100 km/h 5.2 sec
Fuel tank volume 62 l
Year of putting into production 2001 year
Year of stopping production 2006 year
Coupe type Sedan
Seats 5
Length 4528 mm
Width 1728 mm.
Height 1415 mm
Wheelbase 2715 mm.
Front track 1493 mm.
Rear (Back) track 1478 mm.
Minimum volume of Luggage (trunk) 455 l
Position of engine Front, lengthwise
Volume of engine 3199 cm3
Max power in 6100 rpm.
Torque 450/4400 Nm
Fuel System Multi-point injection
Turbine Mechanical supercharging (Compressor)
Valvetrain OHC
Position of cylinders V engine
Number of cylinders 6
Fuel consumption (economy) - urban 16.7 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - extra urban 8.6 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - combined 11.6 l/100 km.
Weight 1635 kg.
Max weight 2115 kg.
Tire size 225/45; 245/40 R17
Brand Mercedes-Benz
Model C-class
Generation C-class (W203)
Engine C 32 AMG (354 Hp)
Doors 4
Power 354 hp
Maximum speed 250 km/h
Acceleration from standstill to 100 km/h 5.2 sec
Fuel tank volume 62 l
Year of putting into production 2001 year
Year of stopping production 2006 year
Coupe type Sedan
Seats 5
Length 4528 mm
Width 1728 mm.
Height 1415 mm
Wheelbase 2715 mm.
Front track 1493 mm.
Rear (Back) track 1478 mm.
Minimum volume of Luggage (trunk) 455 l
Position of engine Front, lengthwise
Volume of engine 3199 cm3
Max power in 6100 rpm.
Torque 450/4400 Nm
Fuel System Multi-point injection
Turbine Mechanical supercharging (Compressor)
Valvetrain OHC
Position of cylinders V engine
Number of cylinders 6
Fuel consumption (economy) - urban 16.7 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - extra urban 8.6 l/100 km.
Fuel consumption (economy) - combined 11.6 l/100 km.
Weight 1635 kg.
Max weight 2115 kg.
Tire size 225/45; 245/40 R17
amen to that!MBenzNL schreef:nee - daar hoef je juist NIET over te denkenJoost Mercedes benZ schreef:Moet dus nog maar eens goed nadenken of ik wel een C36 AMG moet nemen of dan tog maar voor een C43 AMG moet gaan kiezen !!??
greetingz,
mooi gesproken
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Als het budget de eerste zorg is koop je best helemaal geen AMG.
Dit klinkt misschien heel arrogant maar is niet zo bedoeld.
Je aankoopprijs is maar het begin van het verhaal.
Ik betaalde 1700€ BIV en jaarlijks 1000€ rijbelasting. Als je hem lang genoeg houdt overstijgt dat je aankoopprijs al.
Dan stap je naar je verzekeraar die zwaar fronst als hij het aantal kW ziet. Met een schadevrije historiek en een aantal polissen bij die makelaar kon ik nog onderhandelen, maar dat lukt iedereen niet.
En je pomphouder glimlacht elke keer als je opnieuw voltankt. Ik sta daar gemiddeld na 350 km.
Bij rustige rijstijl krijg je hem niet onder de 10 liter, stevig doorpompen is minstens16 liter. Mijn gemiddelde ligt op 13 liter.
Als je de kmprijs berekend kom je net op het dubbele van een normale wagen.
En dan spreek ik nog niet van het hogere risico op boetes en intrekking van je rijbewijs.
Gezien de leeftijd van de wagens kan je je ook aan herstellingen verwachten.
Hiervan ben ik tot nog toe gespaard gebleven.
Ook onderhoud kan wat duurder uitvallen. In de C32 zitten 12 bougies die elk 25€ kosten en heel wat uurtjes vergen om ze te vervangen.
Hierbij ben je gewaarschuwd door een ervaringsdeskundige.
Ik heb geen spijt van mijn aankoop, maar als het budgetair wringt kan zulke wagen een strop zijn.
Dit klinkt misschien heel arrogant maar is niet zo bedoeld.
Je aankoopprijs is maar het begin van het verhaal.
Ik betaalde 1700€ BIV en jaarlijks 1000€ rijbelasting. Als je hem lang genoeg houdt overstijgt dat je aankoopprijs al.
Dan stap je naar je verzekeraar die zwaar fronst als hij het aantal kW ziet. Met een schadevrije historiek en een aantal polissen bij die makelaar kon ik nog onderhandelen, maar dat lukt iedereen niet.
En je pomphouder glimlacht elke keer als je opnieuw voltankt. Ik sta daar gemiddeld na 350 km.
Bij rustige rijstijl krijg je hem niet onder de 10 liter, stevig doorpompen is minstens16 liter. Mijn gemiddelde ligt op 13 liter.
Als je de kmprijs berekend kom je net op het dubbele van een normale wagen.
En dan spreek ik nog niet van het hogere risico op boetes en intrekking van je rijbewijs.
Gezien de leeftijd van de wagens kan je je ook aan herstellingen verwachten.
Hiervan ben ik tot nog toe gespaard gebleven.
Ook onderhoud kan wat duurder uitvallen. In de C32 zitten 12 bougies die elk 25€ kosten en heel wat uurtjes vergen om ze te vervangen.
Hierbij ben je gewaarschuwd door een ervaringsdeskundige.
Ik heb geen spijt van mijn aankoop, maar als het budgetair wringt kan zulke wagen een strop zijn.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 07 aug 2011 13:16
- Mercedes-Benz: GL 420 CDI W220 S320 CDI S205 C300 W221 S500
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Wijs gesproken daarom durf ik ook geen AMG aan hoe graag ik het ook wilJohan Turbo schreef:Als het budget de eerste zorg is koop je best helemaal geen AMG.
Dit klinkt misschien heel arrogant maar is niet zo bedoeld.
Je aankoopprijs is maar het begin van het verhaal.
Ik betaalde 1700€ BIV en jaarlijks 1000€ rijbelasting. Als je hem lang genoeg houdt overstijgt dat je aankoopprijs al.
Dan stap je naar je verzekeraar die zwaar fronst als hij het aantal kW ziet. Met een schadevrije historiek en een aantal polissen bij die makelaar kon ik nog onderhandelen, maar dat lukt iedereen niet.
En je pomphouder glimlacht elke keer als je opnieuw voltankt. Ik sta daar gemiddeld na 350 km.
Bij rustige rijstijl krijg je hem niet onder de 10 liter, stevig doorpompen is minstens16 liter. Mijn gemiddelde ligt op 13 liter.
Als je de kmprijs berekend kom je net op het dubbele van een normale wagen.
En dan spreek ik nog niet van het hogere risico op boetes en intrekking van je rijbewijs.
Gezien de leeftijd van de wagens kan je je ook aan herstellingen verwachten.
Hiervan ben ik tot nog toe gespaard gebleven.
Ook onderhoud kan wat duurder uitvallen. In de C32 zitten 12 bougies die elk 25€ kosten en heel wat uurtjes vergen om ze te vervangen.
Hierbij ben je gewaarschuwd door een ervaringsdeskundige.
Ik heb geen spijt van mijn aankoop, maar als het budgetair wringt kan zulke wagen een strop zijn.
Een 202 of 210 AMG zijn aanmerkelijk minder exotisch dan hun opvolgers. De prijzen van onderdelen vallen dan ook wel mee vergeleken met de andere auto's in de serie. Wel liggen zaken als verbruik en banden slijtage aanmerkelijk hoger. Het risico op een bekeuring ligt inderdaad ook hoger want de auto nodigt echt uit om eens goed gas te geven.
Mijn ervaring:
In september 2014 kocht ik een E50 uit 1997 met mankementen. Na aanschaf heb ik een aankoopkeuring laten doen en kwam er een lijst van 2 A4-tjes uit. 90% hiervan betrof achterstallig onderhoud. Doordat ik de ENORME mazzel had dat plorie Peter me hierbij geholpen heeft kan ik een AMG met 347pk rijden.
Kosten zo ongeveer:
Ruilbak €900,00
Banden 4 stuks totaal €600,00
Onderdelen ophanging en aandrijving €1500,00
Airco €500,00
Aankoopkeuring, bak controle en print vervangen €350,00
Remmen voorzijde schijven en blokken gebruikt €200,00
Bobine fix €300,00
Los spul en wat ik vergeten ben schat ik op €1000,00
Sinds begin december rijdt hij weer en heb ik ongeveer 3000km gereden met een gemiddeld verbruik van rond de 1 op 6. Met de bekeuringen valt het nog mee, 1 x €30,00 en 1 x €60,00
Mocht je meer info willen, dan moet je m'n logboek maar effe lezen.
Mijn ervaring:
In september 2014 kocht ik een E50 uit 1997 met mankementen. Na aanschaf heb ik een aankoopkeuring laten doen en kwam er een lijst van 2 A4-tjes uit. 90% hiervan betrof achterstallig onderhoud. Doordat ik de ENORME mazzel had dat plorie Peter me hierbij geholpen heeft kan ik een AMG met 347pk rijden.
Kosten zo ongeveer:
Ruilbak €900,00
Banden 4 stuks totaal €600,00
Onderdelen ophanging en aandrijving €1500,00
Airco €500,00
Aankoopkeuring, bak controle en print vervangen €350,00
Remmen voorzijde schijven en blokken gebruikt €200,00
Bobine fix €300,00
Los spul en wat ik vergeten ben schat ik op €1000,00
Sinds begin december rijdt hij weer en heb ik ongeveer 3000km gereden met een gemiddeld verbruik van rond de 1 op 6. Met de bekeuringen valt het nog mee, 1 x €30,00 en 1 x €60,00
Mocht je meer info willen, dan moet je m'n logboek maar effe lezen.
Only dead fish go with the flow
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2015 15:10
Bedank voor de wijze lessen heren ! pff AMG is erg leuk maar niet voor je bankrekening !
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat kan best wel meevallen...ik heb zelf een W211 E55 AMG en heb die ondertussen ruim 6 (of zelfs 7) jaar...op 1 krukas sensor en 2 achterste schokbrekers na, heb ik nog niets stuk gehad aan die auto (kan ik van onze V6 320CDI niet zeggen)Joost Mercedes benZ schreef:Bedank voor de wijze lessen heren ! pff AMG is erg leuk maar niet voor je bankrekening !
wel gaat er een hele hoop brandstof doorheen maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik bijna alleen maar korte afstanden (koude kilometers) rij
greetingz,
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
De lange afstanden heb ik vooral met de E55 gemaaktMBenzNL schreef:wel gaat er een hele hoop brandstof doorheen maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik bijna alleen maar korte afstanden (koude kilometers) rij...
Wat betreft de brandstof, een retourtje Stuttgart: € 420.00 brandstof Het beste commentaar op deze video:
dude's lucky....the lady kept quite,when he speeding
#doeslief
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Mooi filmpje Peter en zo tegen de 300 toch lekker opschiet
Maar een AMG is zo slecht nog niet hoor , ik ook zeer weinig onkosten heb ( paar kleine dingen ) vacuumpompje en sensor .
En ja brandstof en banden ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,lust die wel
Maar een AMG is zo slecht nog niet hoor , ik ook zeer weinig onkosten heb ( paar kleine dingen ) vacuumpompje en sensor .
En ja brandstof en banden ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,lust die wel
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
ik deel de mening en ervaring van wat hierboven gezegd is.MBenzNL schreef:dat kan best wel meevallen...ik heb zelf een W211 E55 AMG en heb die ondertussen ruim 6 (of zelfs 7) jaar...op 1 krukas sensor en 2 achterste schokbrekers na, heb ik nog niets stuk gehad aan die auto (kan ik van onze V6 320CDI niet zeggen)Joost Mercedes benZ schreef:Bedank voor de wijze lessen heren ! pff AMG is erg leuk maar niet voor je bankrekening !
wel gaat er een hele hoop brandstof doorheen maar dat komt hoofdzakelijk omdat ik bijna alleen maar korte afstanden (koude kilometers) rij
greetingz,
ik rij mijn C43 vanaf 02/2012 en heb, (let op!!!!) voor mijn motorwissel, ook nog nimmer iets stuk gehad.
ik denk dat het er ernstig vanaf hangt van wie en waar je een auto vandaan haald.
banden, onderhoudsbeurten zijn voor een AMG echt niet extreem duurder dan voor een niet AMG.
het verhaal van bougies.. tsja ik heb er ook 16 maar die gaan dan ook 60.000 of 4 jaar mee dus daarmee ben je niet ieder jaar aan de beurt.
en ja een AMG koop je niet om stationair mee te rijden want dan kan je inderdaad beter een C180 of een A140 kopen.
bij een 2e 3e of 4e hands auto loop je altijd het risico dat er iets stuk is of gaat. maar nogmaals afhankelijk van wat dat is hoeft dat dus voor een AMG niet persé duurder te zijn.
Knudde heeft zijn auto gekocht met de wetenschap dat er eea/veel aan mankeerde en daar is ook de prijs naar geweest.
het feit dat hij werkelijk alles gemaakt heeft maakt het ook duurder en schrikt misschien in dit verhaal wel af.
sommige dingen hadden misschien wel een half jaar later of niet gedaan kunnen of hoeven worden. het verschilt natuurlijk ook sterk wat je zelf wil en verlangd van je auto.
ik heb tijdens mijn project meteen schijven en blokken voor gedaan terwijl mijn indicatie lampje niet brandde. ik had die 500.- dus misschien nog wel kunnen uitzingen tot volgend jaar....
hoe ver ga je en wat wil je???
ik denk dat de maandelijks kosten bepalender zijn.. als je veel gas geeft dan kost het je veel aan benzine geld =Feit
mijn AMG rijd 1:5... ik doe alleen woon werk en dat is 14kilometer per dag. dus ook alleen koude stukken.. das niet heel handig en gunstig met een 8-pitter.
als ik naar Leersum rijd, waar ik nog wel eens kom, haal ik de 1:9/10 zelfs.. maar ja 120 op de snelweg.. is niet helemaal mijn ding.