En de volgende keer als van Linde komt roept met welke prutser is hier bezig geweest. Op het ene moment ben je de held en een half je later een prutser
Een jaar geleden ging mijn vaatwasser stuk. Ik had avonddiensten en het weekend stond voor de deur dus had ik maar een reparateur laten komen. Beste man heeft gekeken en na overleg leek het hem niet verstandig om de ikea vaatwasser van ongeveer 6 jaar open te maken. De vermoedelijk defecte pomp zou duurder zijn dan dat deze machine nog waard was. Het was niet 100% zeker omdat de pomp niet goed bereikbaar was maar de ervaring was dit dit in 90% van de gevallen zo was. Ik was blij met het advies van deze reparateur en ik heb toen de voorrijkosten betaald (die zijn inclusief 15 min diagnose)
Ik had toen het probleem van winkels dicht en geen waatvasser. Aangezien ik liever iets uit elkaar schroef dan de vaat doe heb ik toch maar even de pomp eruit gehaald. Na heel veel wijze blikken zag ik er niks aan en heb ik hem weer gemonteerd. Natuurlijk daarna even gekeken of hij werkte en tot mijn verbazing deed hij het. Vermoedelijk een stukje vuil in de pomp gezeten en op dit moment werkt hij nog.
Nu de grote vraag: was deze reparateur nou goed of slecht?
Slechte ervaringen bij Mercedes Dealer werkplaats.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Daarom komt er bij ons altijd een bedrijf die de heftruck onderhoud geeft.....Knudde1969 schreef:Precies! Volgende keer moet je je auto gewoon gelijk bij mij brengen. Bij Rüttchen snappen ze er niets van......ruub-sterw201 schreef:Nu weet ik het zeker, jij kan echt alles!
Bij dit bedrijf ook, maar dit had haast en moest per direct gefixt worden. De reden waarom de connector uitgefikt is heb ik niet gevonden en al helemaal niet verholpen. Bij de eerst volgende beurt wordt dit probleem ook aangepakt.Raimon schreef:Daarom komt er bij ons altijd een bedrijf die de heftruck onderhoud geeft.....Knudde1969 schreef:Precies! Volgende keer moet je je auto gewoon gelijk bij mij brengen. Bij Rüttchen snappen ze er niets van......ruub-sterw201 schreef:Nu weet ik het zeker, jij kan echt alles!
Only dead fish go with the flow
Ik vind het een goede monteur. Hij overlegt met de klant de mogelijke oorzaak op basis van ervaring. Met vervangen vd pomp had je aan arbeid en onderdelen ook flink geld kwijt geweest en gezien de leeftijd van de vaatwasser niet in verhouding. De rest van het toestel heeft ook 6 jaar slijt.Raimon schreef:En de volgende keer als van Linde komt roept met welke prutser is hier bezig geweest. Op het ene moment ben je de held en een half je later een prutser
Een jaar geleden ging mijn vaatwasser stuk. Ik had avonddiensten en het weekend stond voor de deur dus had ik maar een reparateur laten komen. Beste man heeft gekeken en na overleg leek het hem niet verstandig om de ikea vaatwasser van ongeveer 6 jaar open te maken. De vermoedelijk defecte pomp zou duurder zijn dan dat deze machine nog waard was. Het was niet 100% zeker omdat de pomp niet goed bereikbaar was maar de ervaring was dit dit in 90% van de gevallen zo was. Ik was blij met het advies van deze reparateur en ik heb toen de voorrijkosten betaald (die zijn inclusief 15 min diagnose)
Ik had toen het probleem van winkels dicht en geen waatvasser. Aangezien ik liever iets uit elkaar schroef dan de vaat doe heb ik toch maar even de pomp eruit gehaald. Na heel veel wijze blikken zag ik er niks aan en heb ik hem weer gemonteerd. Natuurlijk daarna even gekeken of hij werkte en tot mijn verbazing deed hij het. Vermoedelijk een stukje vuil in de pomp gezeten en op dit moment werkt hij nog.
Nu de grote vraag: was deze reparateur nou goed of slecht?
Only dead fish go with the flow
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik had hetzelfde gedaan en ik ben ook blij met zijn advies. Maar een ander persoon had misschien de vaatwasser bij een andere reparateur gebracht (zo'n bedrijf je waar een handige Afghaanse meneer werkt die echt alles repareert) en die zou hem dan voor een 25 euro weer aan de gang hebben. Daarna komen de verhalen hoe slecht reparateur A wel niet was. "De officiële Whirlpool monteur kon het niet maken, hij stond maar te gokken wat het was en heeft geen eens de moeite genomen om naar het pompje te kijken"
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Heb je dat bij aankoop/proefrit dan niet gemerkt, als dat allemaal klopt? Kromme velgen en niet werkende stoelen merk je mi meteen. Net als dat je een melding krijgt bij versleten remblokken. Ik zou er ook mijn vraagtekens bij zetten...
Logboek S500.
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1014
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Waarom ben je dan niet gelijk terug naar Louwman Gorinchem geweest en wel in Goes? Misschien wil Goes je extra geld uit de zakken halen door die dingen te willen vervangen. En inderdaad had je tijdens een proefrit toch zulke dingen kunnen opmerken en de auto niet aan te kopen. Kan natuurlijk zo zijn dat er van alles schort aan de auto maar dat zal Louwman dan ook wel oplossen. Hopelijk komt er voor jouw een oplossing en kan je na een "slechte" ervaring toch verder op een positieve manier met je Mercedes.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Wat een vaag verhaal.
Je hebt je eerste bericht in augustus 2018 op het forum geplaatst, en hebt sindsdien geclaimd de volgende auto's in je bezit te hebben gehad:
- W211 E250cdi (2009)
- W221 S500 (2006)
- W211 E200cdi (2003)
- CLK240
- en nu dan een CLA.
- Marcel2
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 04 jan 2012 20:58
- Mercedes-Benz: X204 GLK350 4MATIC - 2008
- Locatie: Amsterdam
Ik heb weinig ervaringen met de dealer. Maar een uurloon van bijna €150,- is op z'n zachtst gezegd wel aan de hoge kant. Dat is ook de reden dat ik er niet snel heen zal gaan. De koffie is overigens wel altijd erg goed (bonenmachine).
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44432
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Uurloon zegt me niet zoveel, als ze een probleem binnen 1 uur oplossen tegenover 3 uur bij 'je mannetje om de hoek', dan moet 'dat mannetje' al 50 euro of minder per uur kosten om goedkoper te zijn.
#doeslief
-
- Berichten: 992
- Lid geworden op: 01 dec 2020 18:11
- Mercedes-Benz: C 200 Sedan Kompressor
- Locatie: Heerlen
Ach, je hebt bij een Mercedes dealer gekocht en dan heb je garantie. Ik denk dat het (buiten de ergernis en als Goes gelijk heeft een slechte voor-verkoop controle in Gorinchem) mee zal vallen.
Een van mijn voorgaande auto's heb ik ook bij een voor mij onbekende maar later erg betrouwbaar uitvallende dealer van een ander merk gekocht.
Bij aankoop reed de auto prima, maar in het gebruik viel toch van alles op wat niet in orde was. De auto is tijdens de garantieperiode zes dagen bij de garage geweest voor ingepland onderhoud (tussentijds gefietst) en daarna was alles opgelost tot volle tevredenheid.
Ik heb er nog vele jaren fijn in gereden met alleen normaal onderhoud.
Een van mijn voorgaande auto's heb ik ook bij een voor mij onbekende maar later erg betrouwbaar uitvallende dealer van een ander merk gekocht.
Bij aankoop reed de auto prima, maar in het gebruik viel toch van alles op wat niet in orde was. De auto is tijdens de garantieperiode zes dagen bij de garage geweest voor ingepland onderhoud (tussentijds gefietst) en daarna was alles opgelost tot volle tevredenheid.
Ik heb er nog vele jaren fijn in gereden met alleen normaal onderhoud.
C-200 Kompressor automaat Sedan Elegance Blauw 11-2006
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Proefrit gemaakt? Aankoopkeuring/beurt laten doen? Waarom eerst naar Goes gegaan en niet naar waar je hem gekocht hebt?mart55 schreef: ↑24 dec 2021 11:47 Ik kocht op 14 december 2021 bij Louwman Gorinchem een
mercedes CLA voor 22000 euro
2 dagen later bleek die auto vol met problemen te zitten
om paar te noemen
Kromme velgen 3 stuks
geluid pomp uit de bak
remblokken totaal versleten
stoelen werken niet
geconstateerd doos mercedes in Goes.
Nu gorinchem aan gesproken,die geloven hun collega,s Goes niet
auto moet naar hun weer toe
maar moet wel zowat maand wachten tot ze er naar kijken
voor herstellen.
maar ze houden mij aan lijntje
en dat dan dealer
voel mij zwaar getild door die louwman
let op mensen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marcel2
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 04 jan 2012 20:58
- Mercedes-Benz: X204 GLK350 4MATIC - 2008
- Locatie: Amsterdam
Het woordje "als" is hier cruciaal inderdaad. Een andere garage dan de dealer een mannetje noemen is wat denigrerend vind ik. Mijn garage doet altijd alles goed (echt waar!) en werkt alleen met originele onderdelen. Maar zijn uurloon is €42,35. En ja, dat is dus INCLUSIEF btw. Het is wel van groot belang dat je een echt goede garage vindt. Ik ben ook door schade en schande wijs geworden in het verleden. Mijn garage zit overigens niet in Amsterdam, waar ik woon. Ik moet er zelfs iets meer dan 100km voor rijden, maar dat doe ik graag