Slechte ervaringen bij Mercedes Dealer werkplaats.

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
BosanacAD
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:24
Mercedes-Benz: momenteel even een jaguar
Specialisatie: Rijden
Locatie: Aan de kust

18 feb 2015 09:38

Met mijn auto heb ik al verschillende keren problemen gehad. Eens was de auto gaan trillen bij 100km/h of harder uit het niets. Er kwam een turbulentie in de auto. Toen werd mij verteld na anderhalf uur onderzoek dat mijn tussenlager slecht zou zijn, en ze hadden nog een paar theorieën. Dit zou honderden euros aan werkloon kosten. Ben naar mijn vaste monteur gereden en die vond het probleem binnen een paar seconden. Een schroef van de cardan naar de achterste aandriaandrijvingsassen miste. Nieuwe schroef erin en 1 euro later deed mijn auto het weer perfect.

Nu weer had ik een probleem. De auto trilde helemaal alsof hij wilt uitvallen, kracht is er niet en de auto was in slechte toestand. Ik naar de dealer. Na 2 uur meten met SD kijken, gissen wat t kon zijn en de 'meest ervaren' monteur te hebben gehaald die mij vertelde dat mijn koppakking of of cilinder stuk zou zijn ben ik vervolgens naar huis gegaan met de gedachte dat ik afscheid moest nemen van mijn auto. Dit grapje zou namelijk wederom honderden euros kosten en de waarde van de auto is er niet naar. Weer naar mijn monteur.. hij bekeek de bougies en merkte dat een bobine rubber was gescheurd. Er lekte dus ook water. Even schoongemaakt. Nieuwe bobine van de sloop en 25 euro later doet mijn auto het perfect.

Mijn punt is dus.. hebben deze dealer 'vakmannen' wel enig idee wat zij aan het doen zijn of is het alleen het doel om mensen voor de gek te houden en dingen aan de auto te vervangen die niet kapot zijn zodat zij grof geld kunnen vangen in plaats van mensen met een kapotte auto te helpen?? Misschien is het wat gevoelig wat ik schrijf maar wil jullie ervaringen ook horen. Groetjes
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

18 feb 2015 09:41

ik snap niet waarom je er elke keer weer heen gaat ? terwijl je een goede monteur hebt
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

18 feb 2015 10:38

Volgende keer gelijk naar je monteur en klaar.
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
BosanacAD
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:24
Mercedes-Benz: momenteel even een jaguar
Specialisatie: Rijden
Locatie: Aan de kust

18 feb 2015 11:08

Ga ik ook doen, alleen omdat mijn monteur geen SD heeft wou ik kijken of het een kwaal was die simpel op te lossen was, of dat het iets is wat optisch niet zomaar te achterhalen is. Vind het alleen jammer dat er zulke 'vakmannen' bij MB werken. Ik verwachtte er veel meer van, laat ik het zo zeggen.
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

18 feb 2015 11:21

Ook Ik heb helaas moeten concluderen dat er in toenemende mate, wat diagnose en probleem analyze betreft, (teveel) wordt afgegaan op symptomatische foutcodes die een computerschermpje aangeeft en er verder onvoldoende wordt geanalyzeerd. Hetzij door gebrek aan ervaring in de oorzaak van het probleem, hetzij tijdsdruk of economische argumenten, en dat er a.d.h.v. een storingscode (te) snel naar het vervangen van allerlei (dure) componenten wordt gegrepen voordat de werkelijke oorzaak gevonden wordt.
Als merkdealer is het, ook gezien de voorhanden zijnde voorraad, verleidelijk om 'even' een nieuwe module erin te zetten daar waar het voor een (onafhankelijk) expert het vaak de moeite loont even iets verder te kijken naar een evt. achterliggende oorzaak of een 'gebruikt' onderdeel toe te passen.
O.h.a. is het resultaat weliswaar dat beiden wel tot een probleemoplossing komen, alleen is het factuurbedrag anders :o
Diagnose apparatuur is prachtig en tegenwoordig onontbeerlijk, maar het is de echte vakman die zich onderscheidt door dit soort gereedscahp als waardevol hulpmiddel te zien en niet als dictaat uit een werkplaatshandboek.
Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

18 feb 2015 12:53

Tussen een aantal werkplaatsen bij de merkdealers zit ook een wezenlijk verschil.
Maar als je een betrouwbaar adres hebt, dan zou ik daar naar toe gaan (monteur in vrije tijd, specialist, dealer).
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

18 feb 2015 13:01

Ik heb op de HEAO nog leren boekhouden. 'Administratief Comptabele Informatie' heette dat nog. We hebben het over 1994-1998. Toen al werd geroepen (door ons), daar heb je toch een personal computer voor? De boodschap van de docent was dat je moest begrijpen wát je doet, het hoe zou de tijd ons wel leren.

De man had gelijk gekregen.
Een cloud was toen nog gewoon een wolk en app was een schrijffout.

Mijn punt is, techniekers worden 'new school' opgeleid. Instructies vinden plaats op electronische fout opsporing en waar je welk antwoord zou mieten kunnen vinden op het Interweb. De werkelijke basis principes van hoe en waarom zijn we daarbij onderweg verloren...
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6352
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

18 feb 2015 13:19

AMGC32 schreef:Tussen een aantal werkplaatsen bij de merkdealers zit ook een wezenlijk verschil.
Maar als je een betrouwbaar adres hebt, dan zou ik daar naar toe gaan (monteur in vrije tijd, specialist, dealer).

Helemaal met je eens. Mijn 'monteur in vrije tijd' maakt er een sport van om alles zelf te achterhalen. Ik heb bij die 124 al eens zijn auto meegekregen omdat ie kostte wat het kost de storing van het dak toen moest vinden ;)

Maar ik ben me er wel van bewust dat het andersom ook kan werken; als ik domweg naar een garage rij en daar een recente Mercedes-benz parkeer en zeg *de motor doet vreemd* dan kunnen die mannen zich ook wezenloos zoeken en kan de dealer het voordeel hebben dat ze een schat aan informatie hebben.

Ik heb alleen nog geen recente Mercedes :stom:
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Gebruikersavatar
ferryB
Donateur
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:45
Mercedes-Benz: W201 uit 1984. W245 B200

18 feb 2015 17:13

Er zit inderdaad verschil tussen de dealers. Met een autohart of geen :D
Groet, Ferry.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

18 feb 2015 18:44

Alles is achteraf zo makkelijk!

Ik vraag me af hoe men er op komt dat iedere monteur bij een dealer van elke auto, elk component inclusief zijn werking zo weet. De laatste keer dat ik het gecheckt heb zijn het ook mensen die een opleiding hebben gehad en de ene is beter dan de andere. Kijk even bij je eigen vak en is daar iedereen even goed? Is jou bedrijf met een slechtere medewerker gelijk een slecht bedrijf?

Bij diagnose stellen begin je ergens en je eindigt ergens. Simpel voorbeeld:

Remlichten werken niet. Wat controleer je eerst: Lampje, Schakelaar, Zekering of draadje?
Motor slaat niet aan. Wat doe je eerst: Ontsteking, inspuiting, zuurstof voorziening, computer?

De kans is dat het laatste onderdeel dat je controleert defect is. Is gewoon een gevalletje jammer en hopen dat je de volgende keer gelijk de goede hebt. Vaak zie je dat men bij de eerste garage de eerste 3 dingen laat controleren en dan naar een ander rijden. Met de kennis van het andere bezoek is het simpel dingetje 4 controleren en je ben dan de geweldige monteur en die andere is een zak hooi.

Ik heb storingen die ik in 5 minuten oplos omdat ik op gevoel op het juiste plekje begin maar er zijn ook genoeg dingen die veel meer tijd innemen en dan is het achteraf een sensor van 50 euro.
Bijlagen
Actueel voorbeeld
Actueel voorbeeld
IMAG0316_1.jpg (164.74 KiB) 2500 keer bekeken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Unox
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 okt 2014 20:55
Mercedes-Benz: A 180
Locatie: Noordholland

18 feb 2015 19:13

Ik vind het wel erg kort door de bogt om een dealer zo neer te zetten .
Ik ben regelmatig bezig om storingen te zoeken en weer op te lossen en kan je zeggen dat na het logies nadenken en op een plek te beginnen om zaken uit te sluiten er toch ook soms wel een beetje mazzel bij komt kijken .
Ja je plaatst soms een onderdeel wat het in een enkel geval achteraf dus niet blijkt te zijn , maar als je het spoor bijster bent zal je toch iets moeten .

Ik begrijp alleen niet dat je maar naar die dealer terug blijft gaan als die mensen in jou ogen toch niets goed kunnen doen ? !

Groet : unox
Gebruikersavatar
ElGriffo
Berichten: 8346
Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
Locatie: Houten
Contacteer:

18 feb 2015 19:39

Vaak zijn "wij" het " eind " station . Heel veel andere vermeende techneuten , bedrijven en of techneuten hebben zich er op stuk gebeten en dan blijkt het na een hoop wikken en wegen het advies : ga maar naar de Dealer.

Vaak is er dan al een hoop gehobbyd en daardoor kan er ook meer schade toegebracht zijn wat het voor ons niet altijd even makkelijk maakt. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij uiteindelijk een los zittende massakabel de oorzaak is .
Wij zullen en moeten dan ook in het diagnose proces toch weer vooraan beginnen .

Het is inderdaad wel een feit dat ons uurloon vaak hoger ligt dan de specialist en/of universele garage . Wij stemmen daarom vooraf ook af hoe lang (lees hoeveel euro's ) we mogen besteden in het diagnose proces .
W126 specialist ElGriffo
-


Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gebruikersavatar
BosanacAD
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 sep 2013 13:24
Mercedes-Benz: momenteel even een jaguar
Specialisatie: Rijden
Locatie: Aan de kust

18 feb 2015 20:57

ElGriffo schreef:Vaak zijn "wij" het " eind " station . Heel veel andere vermeende techneuten , bedrijven en of techneuten hebben zich er op stuk gebeten en dan blijkt het na een hoop wikken en wegen het advies : ga maar naar de Dealer.

Vaak is er dan al een hoop gehobbyd en daardoor kan er ook meer schade toegebracht zijn wat het voor ons niet altijd even makkelijk maakt. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij uiteindelijk een los zittende massakabel de oorzaak is .
Wij zullen en moeten dan ook in het diagnose proces toch weer vooraan beginnen .

Het is inderdaad wel een feit dat ons uurloon vaak hoger ligt dan de specialist en/of universele garage . Wij stemmen daarom vooraf ook af hoe lang (lees hoeveel euro's ) we mogen besteden in het diagnose proces .
Dit begrijp ik wel. Het voelt alleen of er expres fouten worden gemaakt, of er word gedaan alsof zodat er een hoger bedrag op de factuur kan worden gezet. Zakelijk gezien slim, sociaal en menselijk gezien un-fair. Je verwacht dat bij zo'n mooi en groot merk alleen topmonteurs werken, maar als 4/5 monteurs kijken bij de dealer en ze geen oplossing hebben onder de 500 euro en vervolgens ga je naar een monteur die 'maar in bosnie werk' en die lost het binnen enkele minuten op. Vind ik persoonlijk erg scheef ook al heb ik ook wel weer begrip voor wat ElGriffo hierboven schreef.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20841
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

18 feb 2015 21:15

Het vooroordeel dat je bij een dealer getild wordt zal wel nooit uit de wereld geholpen worden...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

18 feb 2015 21:30

Daarbij komt natuurlijk ook nog eens de vraag die je daar steld:
Kijk even waarom hij zo slecht loopt geeft een mogelijk scenario.
Daarmee is nog NIET gezegd dat dit de daadwerkelijke uitkomst is.

Ik heb het al diverse malen meegemaakt dat er gesteld werd dat dit of dat kapot kan zijn met een daaraan verbonden prijskaartje.
Wanneer je dan de opdracht geeft: maak maar, en als je dan later op de dag terug gebeld wordt met de mededeling dat "het toch niet zo erg was als de men het in eerste instantie had voorgesteld" geeft dat iig vertrouwen dat men niet zomaar wat uitwisselt op eerste gedachte.
Men zoekt wel degelijk....

Je kan moeilijk stellen dat de dealer je probeert op te lichten als je nog nooit een reparatie daar hebt laten uitvoeren en alleen maar voor diagnose gaat.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie