ik heb een e320 benzine (m112) uit 1997 en sinds vandaag zit er een tik in de motor. het lijkt sterk uit de rechter cilinderkop te komen en klinkt als het tikken van een klep.
wat zou dit kunnen zijn? mogelijk iets te maken met de nokkenassensor waar ik van lees dat die nog wel eens willen stuk gaan?
W210 m112 320 tikt, lijken kleppen
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik verwacht eerder een hydraulische klepstoter of een defecte injector.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Loopt het geluid ook mee met het toerental van de motor als je gas geeft?
Naast de rechter cilinder bank zit namelijk ook een vacuum pompje.
Deze wil wel eens tikken en dit lijkt op tikkende kleppen.
Dit pompje zorgt voor vacuum in de benzine tank zodat de benzine dampen in de motor gezogen wordt.
Het is een rondje pompje met MOT erop.
Het stekkertje van dit pompje kan je los trekken om te kijken of het geluid dan weg is.
Gr nick
Naast de rechter cilinder bank zit namelijk ook een vacuum pompje.
Deze wil wel eens tikken en dit lijkt op tikkende kleppen.
Dit pompje zorgt voor vacuum in de benzine tank zodat de benzine dampen in de motor gezogen wordt.
Het is een rondje pompje met MOT erop.
Het stekkertje van dit pompje kan je los trekken om te kijken of het geluid dan weg is.
Gr nick
- robbie230
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 06 sep 2006 21:23
- Mercedes-Benz: S211 E320cdi 2003 W460 320GE 1981
- Locatie: midden-brabant
dank voor de tips
het geluid loopt op met de toeren inderdaad.... en het vreemde is dat het ineens gekomen spis. bij injectoren en klepstoters lijkt me dat meer geleidelijk ontstaan of kanndat toch ook plots manifesteren?
ik ga t stekkertje er straks eens aftrekken en kijken of dat scheelt.
grt
het geluid loopt op met de toeren inderdaad.... en het vreemde is dat het ineens gekomen spis. bij injectoren en klepstoters lijkt me dat meer geleidelijk ontstaan of kanndat toch ook plots manifesteren?
ik ga t stekkertje er straks eens aftrekken en kijken of dat scheelt.
grt
- robbie230
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 06 sep 2006 21:23
- Mercedes-Benz: S211 E320cdi 2003 W460 320GE 1981
- Locatie: midden-brabant
nick, ik kan t pompje niet vinden volgens mij...
ik zie wel een ding waar 2 dikke slangen aan zitten. dat 'ding' is rond, ca. 5 cm doorsnede en 12 cm lang...is dat m dN wellicht?
ik zie wel een ding waar 2 dikke slangen aan zitten. dat 'ding' is rond, ca. 5 cm doorsnede en 12 cm lang...is dat m dN wellicht?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Foto's ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ja en zitten inderdaad 2 slangen op een naar de motor en eentje naar de tank.
Ik heb 3 foto's bijgevoegd van het pompje.
Succes!
Ik heb 3 foto's bijgevoegd van het pompje.
Succes!
- Bijlagen
-
- image.jpg (7 KiB) 1586 keer bekeken
-
- image.jpg (86.29 KiB) 1586 keer bekeken
-
- image.jpg (127.65 KiB) 1586 keer bekeken
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
RobZ schreef:Lager van een spanrol misschien?
Klinkt stom maar meegemaakt met dat blok, en voor een leek als ik leek het een klep
Ben je heel zeker ? Kan ook de spanroldemper zijn.robbie230 schreef:helaas dat is het niet
Laat de motor eens eventjes draaien zonder de multiriem, dan kun je dat echt helemaal uitsluiten.
Kost niets.